• Anonym (ledsen)

    Orkeslös, får ingen hjälp!

    Hej jag har pratat med min läkare om att få en remiss ang. min Hypotheros för att jag inte känt mig bra alls i jättemånga år... orkeslöshet varje dag trots att proverna ser bra ut ville ja komma och diskutera ang. min medicinering på struman. Nu ringde jag idag för att se om det gick skynda på och jag fick ett svar i receptionen på det sjukhus remissen togs emot att de nekat mig att komma dit. Jag fick inget svar varför utan var tvungen att vänta en vecka för att prata med min läkare om det på min hemort . Får de verkligen göra såhär? Jag har haft en psykos tidigare och jag får för mig att de kanske tror allt är psykiskt vilket det inte är. Känns nu som jag inte kommer få nån hjälp. Känner mig så nere och har självmordstankar just nu. Jag vill inte ha det såhär ...det tar på psyket att känna sig orkeslös varje dag och knappt klara av vardagen. Är extremt inaktiv på dagarna och jag ser ingen utväg längre. Jag tror inte jag orkar leva om jag inte får hjälp! Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Orkeslös, får ingen hjälp!
  • Anonym (ledsen)

    Nån som har ett råd vad jag ska göra?

  • Långbenopluto

    Ser proverna bra ut så blir man nekad att få komma till kliniken.

    Vänd dig till din VC för vidare utredning varför du är så trött, det måste vara annat än struman.

  • Anonym (slv)

    Har du tagit andra blodprover för att kolla ev järnbrist, b12 osv? Äter nyttigt, sunt och allsidigt?

  • nytt eller gammalt

    Är du ute och får frisk luft och rörelse varje dag? Också en viktig komponent för hälsan.

Svar på tråden Orkeslös, får ingen hjälp!