• Anonym (Ann654)

    Låter min katt klösa min son

    Halloj!

    Det är så att jag har en son som är 3 år och igår satt jag och såg film när min son kom skrikandes och skrek att katten som heter Destroyer hade rivit och klöst honom och då sa jag att han fick lösa det själv för att han var tillräckligt gammal att lösa sina egna problem. Tydligen hade han blivit riven ännu mer men jag tror inte det för att Destroyer är en väldigt snäll katt. Nu till frågan har ni någon liknande erfarenhet om detta? Hur ska man säga till så att min son slutar ljug om att Destroyer har klöst han? Tror att min son själv har rivit sig!

  • Svar på tråden Låter min katt klösa min son
  • DickRex

    Är du ett troll eller bara lite efter?


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (Ann654)
    DickRex skrev 2015-01-30 02:24:21 följande:

    Är du ett troll eller bara lite efter?


    Är absolut inget troll. Om du inte har något tips eller sådant så behöver du inte skriva!
  • DickRex

    Om du tittar på film och inte orkar bemösa dig med att lyfta på röven när din son skadar sig, hur fan kan du då för det första veta att han ljuger?


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • DickRex

    ...och om han skadar sig själv är det väl ett större problem än om han ljuger?


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (Ann654)
    DickRex skrev 2015-01-30 02:38:24 följande:

    ...och om han skadar sig själv är det väl ett större problem än om han ljuger?


    Som sagt så vill han nog bara har uppmärksamhet men han måste lära sig att jag också måste ha lite egentid
  • Anonym (noshaffs)
    Anonym (Ann654) skrev 2015-01-30 02:42:21 följande:

    Som sagt så vill han nog bara har uppmärksamhet men han måste lära sig att jag också måste ha lite egentid


    Helt rätt tänkt! Visserligen kanske inte en 3-åring förstår det förnuftsmässigt, men det är aldrig fel att på ett tidigt stadium lära in känslan av att inte störa sina föräldrar när de är upptagna med tv eller annan egentid.
  • Wildhunter


    Och det här är min kompis.. vi kanske skulle presentera honom för din katt !
  • Anonym (Förvånad)

    Är du på riktigt???

    Isf blir jag riktigt oroad. Klart du ska trösta sonen o stänga av din förbannade film. Visa honom hur man umgås med katten utan att reta den. Inte lätt för en treåring att veta var gränsen går.

  • Anonym (Suck)

    Ts

    Du vet att man kan bildgoogla o kolla var en bild är hämtad va?

  • Påven Johanna
    taquine skrev 2015-01-30 02:27:35 följande:

     


    Nu för tiden är det fredag alla dagar på Familjeliv. Extremt trist. 
  • Anonym (woah)
    taquine skrev 2015-01-30 02:27:35 följande:

     


    hahahaaa...sån vill jag va typ alltid..fan att det kan va så jävla charmigt med fylla.
  • Anonym (hihi)
    Anonym (--) skrev 2015-02-20 11:52:27 följande:

    Bortsett att bilden är hämtad från google så svarar jag ändå allvar på detta, katter klöser inte hur som och ungar måste lära sig hantera dom varsamt.
    Bli klöst är en bra läxa att inte hantera katten som en leksak man kan banka hur som.


     



    Jag håller med här. Ofta lär sig barn att man inte är på katterna hur som helst. Sen har jag en treåring som skyller på alla andra. Han slängde ett garnnystan i toan och spolade, skyllde på sina syskon, det enda är att de är 7 och 9 år och inte gör sådana saker. Han har till och med skyllt på att hamstern gjort vissa saker.
Svar på tråden Låter min katt klösa min son