• calipp0

    Obehaglig känsla i halsen???

    Är i vecka 36 och har sen 2-3 veckor tillbaka haft en jättekonstig känsla i halsen. Nån som vet vad det kan vara, ska försöka beskriva så bra de går haha

    - känns som en klump som sitter långt nere i halsen

    -ibland gör de att det samlas saliv i munnen och jag får lättare kräk känningar

    -kommer när jag ligger ner

    - när jag försöker svälja luft för att få rapa (känns som de ska lätta på klumpen) så får jag oftast sura uppstötningar i lättare form

    - gör inte ont i halsen i övrigt, som sagt bara obehagligt till tusen

  • Svar på tråden Obehaglig känsla i halsen???
  • johannajo93
    calipp0 skrev 2015-01-30 03:17:27 följande:

    Är i vecka 36 och har sen 2-3 veckor tillbaka haft en jättekonstig känsla i halsen. Nån som vet vad det kan vara, ska försöka beskriva så bra de går haha

    - känns som en klump som sitter långt nere i halsen

    -ibland gör de att det samlas saliv i munnen och jag får lättare kräk känningar

    -kommer när jag ligger ner

    - när jag försöker svälja luft för att få rapa (känns som de ska lätta på klumpen) så får jag oftast sura uppstötningar i lättare form

    - gör inte ont i halsen i övrigt, som sagt bara obehagligt till tusen


    Jag har precis plussat och jag har haft samma Känningar i några dagar. Precis som du beskriver, att det känns som en klump i halsen eller Som om att halsen drar ihop sig på något vis, känns som man ska kunna kräkas men jag mår inte illa eller något. Det går över ganska fort, men det är en väldigt obehaglig känsla.
  • johannajo93
    Milleman skrev 2015-01-30 06:59:45 följande:

    Halsbränna?


    Jag har aldrig haft det Så vet inte hur de känns:-P. Men antar det ska vara en lite brännande känsla, eller? Kan detta vara halsbränna tro? För mig så känns de bara obehagligt, som om halsen drar ihop sig lite eller att de e en klump där. Ingen annan känning förutom det och att de känns lite Som att man skulle kunna kräkas. Håller i sig kkanske 15sekunder sen går de över.
  • calipp0

    Väldogt obehagligt ja :(

    Har aldrig haft halsbränna heller så vet inte om det är de fast mildare grad då det ej gör ont.

    Kommer ditt också bara när du ligger ner?

  • johannajo93
    calipp0 skrev 2015-01-30 07:50:15 följande:

    Väldogt obehagligt ja :(

    Har aldrig haft halsbränna heller så vet inte om det är de fast mildare grad då det ej gör ont.

    Kommer ditt också bara när du ligger ner?


    Nä, mitt kommer När Som Helst. Tro vad det kan vara.
  • SerenityW

    Jag skulle gissa på halsbränna, det är otroligt obehagligt! Hade hur mkt som helst med första men bara i slutet. Nu med andra har det hållt på lite när som.

    Vet att man ska tänka lite på vad man äter, googla på det får du se! Finns ta letter mot det också som funkar bra!:)

  • johannajo93
    SerenityW skrev 2015-02-12 13:49:14 följande:

    Jag skulle gissa på halsbränna, det är otroligt obehagligt! Hade hur mkt som helst med första men bara i slutet. Nu med andra har det hållt på lite när som.

    Vet att man ska tänka lite på vad man äter, googla på det får du se! Finns ta letter mot det också som funkar bra!:)


    Ja det kanske var halsbränna. Jag har Dock inte fått Det på länge nu. Skönt. :) istället Är jag extremt trött Om dagarna nu: P
Svar på tråden Obehaglig känsla i halsen???