• Anonym (Rädd)

    Rädd för magsjuka

    Redan imorse ömma magen. På plats på jobbet fick jag höra att en medarbetare insjuknat i magsjuka under natten. Ville fly fältet men stannade.

    Började efter ca en timme frysa, svettas, må illa och få ont i magen. Och nu vid lunch gav jag upp då jag inte alls mådde bra.

    Träffade den sjuka medarbetaren två timmar igår mellan kl 9-11. Delade toalett. De andra två jag arbetar med träffade den som insjuknat ca 6-8 timmar igår och de mådde bra.

    Vet inte om jag mår fysiskt dåligt pga psyket nu och rädslan eller om jag är på väg att insjukna.

    Detta är riktigt jobbigt

  • Svar på tråden Rädd för magsjuka
  • Anonym (Rädd)

    Någon mer med kräkfobi här?

    Hur gör du för hantera fobin?

    Jag har sjuk ångest nu. Magen bubblar och känns uppblåst. Hade svårt att äta middag. För magen kändes orolig. Nu efter middagen bubblar den mer och mer. Känns som magsjukan snart bryter ut.

    Denna fobi knäcker mig

  • Anonym (m)

    Tycker med det är skitjobbigt. Magsjukan går hela tiden på förskolan, fast dottern går i nollan och är inte på fritids. Ändå är jag livrädd! Hade henne hemma varje dag det gick magsjuka förr när jag ändå pluggade och kunde plugga kvällar/nätter istället. Allt för att slippa. Är sjukt irriterad på alla slappa idiotföräldrar som lämnar för tidigt eller lämnar barn till syskon som är sjuka. Deras förbannade fel att sjukan går runt och runt om och om igen. Dö för helvete egoistjävlar!!!

    Har inget bra tips.. är lika livrädd som du...

  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (m) skrev 2015-01-30 17:40:55 följande:

    Tycker med det är skitjobbigt. Magsjukan går hela tiden på förskolan, fast dottern går i nollan och är inte på fritids. Ändå är jag livrädd! Hade henne hemma varje dag det gick magsjuka förr när jag ändå pluggade och kunde plugga kvällar/nätter istället. Allt för att slippa. Är sjukt irriterad på alla slappa idiotföräldrar som lämnar för tidigt eller lämnar barn till syskon som är sjuka. Deras förbannade fel att sjukan går runt och runt om och om igen. Dö för helvete egoistjävlar!!!

    Har inget bra tips.. är lika livrädd som du...


    Höll mina hemma också när jag hade möjligheten och nu går det inte. Känns som en dödsdom när man ser lappen som varnar för magsjuka på förskolan.

    Håller båda mina hemma om en av dem är magsjuka och vi stannar hemma 72 timmar efter. Men tyvärr verkar ingen annan tänke så och håller inte ens 48 timmar.
  • Anonym (Trådstartaren)

    Kan jag ha smittats i lokalen?? Vet att det är vanligt att magsjukan bryter ut ca 35 timmar efter smittotillfället. Och nu är det ganska precis 35 timmar sedan jag lämnade arbetsplatsen.

    Somna ovanligt tidigt i soffan och la mig i sängen vid 22:30. Frös. Vakna ca en timme senare och mådde skit. Skaka. Illamående. Uppblåst mage. Frusen. Varm i ansiktet. På toa och kissa. Fick fisa två gånger. Men än sitter känslan i så starkt att NU kommer jag att bli dålig.

    Vet inte vart jag ska ta vägen. Mår så dåligt just nu. Känns verkligen konstigt i kroppen.

  • Anonym (Trådstartaren)

    Kan tillägga att jag INTE vill ha det såhär. Jag hatar min fobi. Jag hatar livet den ger mig eller rättare sagt livet den tar från mig.

    Har testat kbt, pratstöd, lugnande mm Men fobin hänger kvar.

  • Anonym (E)

    Har upplevt att den blir aningen lättare ju fler i närheten som vet om det. Dom flesta visar hänsyn och undviker att tala om ifall de mår illa, haft magsjuka i helgen eller vad som helst kring det. 

    Samtidigt så vad är det värsta som skulle kunna hända? Visst, det är skitjobbigt när det väl är men det går över. Det tänket har hjälpt en del ibland också. Händer det så händer det. 

    Och ja, jag har lidit av emetofobi i snart 5 år. Panikångest, social fobi mm. som jag lyckats träna bort till viss del genom att äta bra, sova bra, röra på mig och hela tiden sysselsätta mig när jag känner mig orolig. Mobilspel har fungerat prima här. 

  • Grävling 75

    Usch så jobbigt! Kan trösta er med att mina barn har haft magsjuka en gång var med ett par månaders mellanrum och ingen annan i familjen blev smittad. Inte ens jag som tog hand om allt båda gångerna. Det är ju inte säkert att du är smittad!

  • Anonym (Rädd)

    Så var det dags igen. Symtom på att magen kommer att bli dålig. Ångest.

  • Anonym (E)
    Anonym (Rädd) skrev 2015-02-04 20:58:52 följande:

    Så var det dags igen. Symtom på att magen kommer att bli dålig. Ångest.


    Ta det lugnt, händer det så händer det och tyvärr går det inte att göra något åt. 

    Just vad är det du är rädd för?
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (E) skrev 2015-02-04 23:00:59 följande:
    Ta det lugnt, händer det så händer det och tyvärr går det inte att göra något åt. 

    Just vad är det du är rädd för?
    Jag är rädd för att kräkas.

    Har åkt på influensa och nu börjar magen trilskas och detta är skitjobbigt.
Svar på tråden Rädd för magsjuka