• Anonym (Jävli­gt!)
    Äldre 30 Jan 12:16
    6542 visningar
    130 svar
    130
    6542

    Birro sparkad!

    Birro har blivit sparkad efter att ha synts luncha med SD-politiker. Vart fan är vi på väg? Det är dessutom andra gången det händer honom. Det är verkligen inte OKEJ. Synpunkter på det?

  • Svar på tråden Birro sparkad!
  • Äldre 30 Jan 12:19
    #1

    Det låter som mccarthyism: eftersom du umgås med sverigedemokrater så är du säkert sverigedemokrat själv och då vill vi inte ha med dig att göra. En mycket märklig inställning.

    Jag gillar inte sverigedemokraters idéer och ideologi, men att träffa och prata sverigedemokrater måste man ju kunna göra ändå. Man måste ju kunna ha en dialog även med folk som har åsikter man inte gillar.

  • ölburk­2
    Äldre 30 Jan 12:20
    #2

    Inga andra synpunkter än, att det är vanligt att medarbeter får sparken om dom är illojal mot sin arbetsgivare., det brukar f.ö finnas med som en punkt i anställningsvillkoren.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Äldre 30 Jan 12:21
    #3
    ölburk2 skrev 2015-01-30 12:20:22 följande:

    Inga andra synpunkter än, att det är vanligt att medarbeter får sparken om dom är illojal mot sin arbetsgivare., det brukar f.ö finnas med som en punkt i anställningsvillkoren.


    Jo, men på vilket sätt är det illojalt mot tidningen, om en journalist lunchar med politiker?
  • ölburk­2
    Äldre 30 Jan 12:29
    #4
    Johan70 skrev 2015-01-30 12:21:57 följande:
    Jo, men på vilket sätt är det illojalt mot tidningen, om en journalist lunchar med politiker?
    Det kan jag inte svara på, ingen aning faktiskt, nåt har iaf irriterat Expressen tillräckligt mycket för att ge han sparken.., vi vet ju heller inte vad som förekommit tidigare, det här kanske bara var "droppen som fick bägaren å rinna över".
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Äldre 30 Jan 12:42
    #5
    ölburk2 skrev 2015-01-30 12:29:07 följande:
    Det kan jag inte svara på, ingen aning faktiskt, nåt har iaf irriterat Expressen tillräckligt mycket för att ge han sparken.., vi vet ju heller inte vad som förekommit tidigare, det här kanske bara var "droppen som fick bägaren å rinna över".
    Som jag förstått det så fick han sparken från Expressen i december och efter den här lunchen avslutade en fotbollssida deras samarbete. 
  • Äldre 30 Jan 13:00
    #6

    Det här är bara början. DU kommer bli sparkad för att du har ätit lunch med en som sympatiserar med SD.

    Välkommen till DDR.

  • Äldre 30 Jan 14:41
    #7

    När skvallertidningarna tycker att det har nyhetsvärde gör de vadsomhelst.


    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Anonym (Jävli­gt!) Trådstartaren
    Äldre 30 Jan 15:00
    #8
    en blind vän skrev 2015-01-30 13:00:04 följande:

    Det här är bara början. DU kommer bli sparkad för att du har ätit lunch med en som sympatiserar med SD.

    Välkommen till DDR.


    Det är det som oroar mig. Vart går gränsen? Och får man kicka någon och bryta avtal p.g.a vilka du umgås med, röstar på eller vilken Gud du ber till? Och i Birros fall handlade det om en lunch. Helt sinnesrubbat! Detta borde ju Birro kunna anmäla. Det kan väl inte vara lagligt?
  • Anonym (En vanlig medbor­gare)
    Äldre 30 Jan 15:03
    #9

    Jag skulle väldigt gärna vilja luncha med en SD-politiker. Eller flera. Vad är det för fel på det. Det skulle vara jätteintressant.

  • Äldre 30 Jan 15:04
    #10

    "Men på riktigt... Jag skriver om italiensk fotboll på en sida som kickar ut mig för att jag ätit mat ihop med representanter för ett av riskdagens största folkvalda politiska partier. Jag är den skyldige. Kan någon förklara mitt brott?".


    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
Svar på tråden Birro sparkad!