• Anonym (Nybliven pappa.)

    Skulle ni köpa en ny leksak till denna flicka eller skulle ni lära henne det hårda livet?

    Hej!, 

    Hur skulle ni ha gjort i detta läge, köpt en ny leksak till henne eller låta henne lära sig av det orättvisa livet?
     
    Jag skulle inte ha köpt en ny leksak till henne och sagt hatt hon får vänta tills när hon fyller år eller jul.

    www.youtube.com/watch&x-yt-cl=85114404&v=7ErArHr1Mcs

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-30 14:24
    Det funkar inte att länka, så sök på youtube:

    Little Girl?s Fairy Toy Meets Unfortunate Fate And Flies Into Fire

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-30 14:28
    Provar sista gången:


  • Svar på tråden Skulle ni köpa en ny leksak till denna flicka eller skulle ni lära henne det hårda livet?
  • Anonym (Nybliven pappa.)

    Länken funkar inte, provar igen:

    www.youtube.com/watch&x-yt-cl=85114404&v=7ErArHr1Mcs

    Eller sök på youtube:


    Little Girl?s Fairy Toy Meets Unfortunate Fate And Flies Into Fire
  • Froststar

    Det verkar inte som att hon gjort det med flit. De där feerna är lite svårstyrda när man aldrig tidigare har hanterat dem. Tills man får in det rätta handlaget, det kan ta några försök ju. Så jag hade nog köpt en ny till henne. Det här var ju ren otur, inget avsiktligt.


    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • LaLola

    Jag hade såklart köpt en ny utan tvekan!

    De korkade vuxna runt omkring borde ju fan ha hajat att den kan åka in i elden o sagt åt flickan att testa leksaken på en bättre plats.

  • Anonym (Nybliven pappa.)
    LaLola skrev 2015-01-30 14:51:31 följande:

    Jag hade såklart köpt en ny utan tvekan!

    De korkade vuxna runt omkring borde ju fan ha hajat att den kan åka in i elden o sagt åt flickan att testa leksaken på en bättre plats.


    Pappan höll ju på att fippla med mobilen:)
  • Anonym (Nybliven pappa.)
    Froststar skrev 2015-01-30 14:42:13 följande:

    Det verkar inte som att hon gjort det med flit. De där feerna är lite svårstyrda när man aldrig tidigare har hanterat dem. Tills man får in det rätta handlaget, det kan ta några försök ju. Så jag hade nog köpt en ny till henne. Det här var ju ren otur, inget avsiktligt.


    Med flit eller inte. Barn måste lära sig verkligheten. Hade det varit en bil hon krockat med halvförsäkring och det varit hennes fel hade hon inte fått en ny.
  • LaLola
    Anonym (Nybliven pappa.) skrev 2015-01-30 15:03:58 följande:
    Pappan höll ju på att fippla med mobilen:)
    Och?
    Han var ju dessutom inte den enda vuxna i rummet.
  • Påven Johanna
    Anonym (Nybliven pappa.) skrev 2015-01-30 15:05:04 följande:
    Med flit eller inte. Barn måste lära sig verkligheten. Hade det varit en bil hon krockat med halvförsäkring och det varit hennes fel hade hon inte fått en ny.
    Verkligheten är väl att föräldrarna kan gå och köpa en ny docka. Eller menar du att alla barn har föräldrar som inte kan ge dem en ersättningspryl om en olycka inträffar? För mig är har det varit viktigt att lära dem hur vår verklighet ser ut, och jag kan som förälder utan vidare ordna en hel del saker som barnen inte kan. 

    Att man bör ha sin bil helförsäkrad kan vara en senare lärdom när det börjar bli aktuellt, men det är inget som en 7-8-åring behöver sättas in i. 
  • IsDimma

    Hade jag haft råd hade jag lätt köpt en ny. Det dör tycker jag är mer föräldrarnas fel, fel leksak vid fel plats liksom. Omöjligt för ett barn att förutse men fullt rimligt för en förälder att tänka på.

Svar på tråden Skulle ni köpa en ny leksak till denna flicka eller skulle ni lära henne det hårda livet?