• Anonym (anonym)

    sertralin sexlust

    Hej! Min sambo började äta Sertralin för ungefär ett år sedan, innan dess hade vi sex hela tiden och fortsatte även några månader in på när han började med Sertralin, men sen började det avta mer och mer eftersom han hade svårt att få stånd och kunde inte komma. Sedan slutade vi helt. Nu är det nästan åtta månader sedan vi hade sex, vilket är fruktansvärt jobbigt. Han vill inte prata om det heller utan tycker bara att jag borde förstå att han tycker det är jobbigt och att han verkligen inte har någon lust alls. (vilket jag gör.)


    Allt detta förstår jag att Sertralin bidrar till, men det är inte det som jag tänker på. Vi har en gemensam dator och jag har sett massor med gånger att han har varit inne på porr när jag inte är hemma, vilket gör så ont i mig. Jag börjar få väldigt svårt att känna att det inte är mig det är fel på, att han kanske egentligen vill ha sex men, inte med mig? Det jobbiga i den här situationen är att jag kan ju inte ta upp detta med honom eftersom han skulle skämmas otroligt mycket om jag sett att han varit inne på detta.


    Är det någon som varit med om samma sak? Känner att jag verkligen skulle behöva höra en åsikt från någon som vet hur det här känns, självkänslan sviktar väldigt mycket just nu.

  • Svar på tråden sertralin sexlust
  • Anonym (Japp japp)

    Japp jag hade exakt samma problem som honom, fruktansvärt tråkigt så jag slutade med dom. Slutade inte just därför utan just för att jag mådde 10 gånger så dåligt som jag gjorde innan jag började med skiten. Säg åt han att sluta med dom. Om han måste äta antidepp så finns annat men vad som helst utom dom där självmordspillren

  • Anonym (Deppad)

    Jag äter sertralin och är i startgroparna (75mg) sexlusten har vart obefintlig under 6månader innan jag började men i och med tabletterna så börjar jag känna mig mer positiv till livet igen och hoppas verkligen att sexlusten kommer tillbaka på topp igen.

  • Anonym (Tåtassatåpåtå)

    Eftersom han har svårt att få upp den och svårt att få utlösning så känner han sig säkert pressad/stressad med dig och därför runkar han. Eller så ville han bara testa om han kunde med porren.

    Jag skulle iaf om jag var du prata med honom om att byta sort. Att prata om hur jobbigt det är för dig ger dig inte mer sex, snarare tvärtom.

Svar på tråden sertralin sexlust