• johsandra87

    Vad är det för fel på mig?!

    Hej allesammans! Jag har ett problem och jag skulle uppskatta all möjlig hjälp som jag kan få. :(

    Det är som så att jag sedan 2 veckor tillbaka lider av nästan konstant illamående, vilket förstör min vardag. Speciellt på jobbet, då jag knappt klarar av att utföra mina arbetsuppgifter. Idag fick jag lämna arbetet tidigare och jag är INTE den som går hem i första taget.

    Jag har testat negativt två gånger, så jag är inte gravid.

    Jag är, som sagt, nästan konstant illamående. Jag är hungrig väldigt ofta, det finns typ ingen botten. Och jag äter mer än gärna, för det dämpar mitt illamående.

    Jag har typ som mensvärk. Kommer lite då och då. Jag är jävligt trött och yr. Jag skulle inte säga att jag var på väg att svimma idag, men för ett par sekunder så kändes det som att jag bara skulle falla ihop. Hade ingen ork ALLS i min kropp.

    Har fått höra av tre olika personer dom senaste dagarna att jag gått ner i vikt, vilket inte är något jag själv märkt av (?)

    Jag är fruktansvärt känslig och gråter för minsta illa. Blir lätt irriterad, ja, t.o.m arg!

    Det blir VC på måndag, men om någon har några idéer.. varför mår jag såhär? :(

    Mvh Sandy

  • Svar på tråden Vad är det för fel på mig?!
  • Anonym (Fia)

    Vad äter du för nåt då? Har du ändrat matvanor på sistone? Varierar illamåendet över dygnet? Hur är det på natten?

    Kom alla dessa symptom samtidigt för två veckor sedan?

    När tog du graviditetstesten? Har du haft mens som vanligt?

    Är du frisk i övrigt?

  • johsandra87
    Anonym (Fia) skrev 2015-01-30 17:57:47 följande:

    Vad äter du för nåt då? Har du ändrat matvanor på sistone? Varierar illamåendet över dygnet? Hur är det på natten?

    Kom alla dessa symptom samtidigt för två veckor sedan?

    När tog du graviditetstesten? Har du haft mens som vanligt?

    Är du frisk i övrigt?


    Jag äter oftast knäckebröd och gröt till frukost, + kaffe med mjölk.
    Till lunch brukar jag äta potatis, kyckling, ost och gräddfil.
    Middag varierar ju men ofta ris, typ nötfärs eller kyckling samt gräddfil eller lätt creme fraiche.

    Jag äter som jag brukar. Dock äter jag ganska mycket mer nu för att bota illamåendet, brukar ta till vitt bröd just för att det är lätt att få i sig och typ det enda jag är "sugen" på.

    Jag mår illa på dygnets alla timmar FÖRUTOM på natten. Jag sover hur bra som helst, inga problem där, tack och lov.

    Det började med illamåendet, sedan kom "mensvärken" och sen har det andra dykt upp.

    Jag tog ett test igår kväll och ett imorse.

    Hade mens senast 13-17 jan. Så ska väl ha typ om en vecka. Svårt att säga då mensen blivit jättekonstig det senaste halvåret, blivit väldigt oregelbunden, varierar mycket i mängd. Innan har den varit väldigt regelbunden. Men jag har inte tänkt på det så mycket. Tänkte att det nog hade och göra med att jag tog ut min p-stav.

    Vad jag vet är jag frisk.. jag är aldrig sjuk. Har haft halsfluss en gång de senaste 10 åren liksom.
  • johsandra87

    Dag 12 med illamående. Gick till VC idag, fått nog.
    Undersökningen gick bra. Sänkan var OK,
    blodvärde OK, blodsocker OK.

    De skulle kolla sköldkörteln, lever, njurar.. och något med balansen. Minns inte.

    Har tagit 5 gravtest, alla negativa.

    Börjar tro att allt är inbillning. Kanske är det psykiskt.

    Gråter

Svar på tråden Vad är det för fel på mig?!