• Svar på tråden Jimmie Åkesson Sveriges viktigaste opinionsbildare 2014
  • Lennart777

    Intressant! SD är nu den enda oppositionen så SDs makt kommer öka dramatiskt de kommande åren. Alla partiledare i SD kommer bli starka opinionsbildare.

  • Lennart777

    Övriga partiledare måste vara väldigt avundsjuka:)

  • Gert
    Lennart777 skrev 2015-01-30 17:19:53 följande:

    Övriga partiledare måste vara väldigt avundsjuka:)


    Ja. Hehe. Två på listan kom suggan Lena Mellin. Gravid

    Intressant att Jimmie Åkesson spöar skiten ur alla på listan. Han är mer överlägsen än Usain Bolt. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • BCH52

    Det verkar vara en tidning som heter DSM som har Åkesson som första namn. Jag har aldrig hört talas om den tidigare. Hur/ var säljs den? Vem är ansvarig utgivare? Någon som vet?

  • Rataxes

     


    BCH52 skrev 2015-01-30 17:36:50 följande:
    Det verkar vara en tidning som heter DSM som har Åkesson som första namn. Jag har aldrig hört talas om den tidigare. Hur/ var säljs den? Vem är ansvarig utgivare? Någon som vet?
    Det räcker med en snabb titt på hemsidan för att konstatera:

    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • BCH52
    Rataxes skrev 2015-01-30 17:42:13 följande:

    Det räcker med en snabb titt på hemsidan för att konstatera:


    Nu hittade jag fakta. Men det var en av de sämsta webbsidor jag sett på länge, usel layout och rörigt upplägg.
  • Gert
    BCH52 skrev 2015-01-30 17:36:50 följande:

    Det verkar vara en tidning som heter DSM som har Åkesson som första namn. Jag har aldrig hört talas om den tidigare. Hur/ var säljs den? Vem är ansvarig utgivare? Någon som vet?


    DSM är en tidskrift som kommit ut i Sverige sedan 1945, och namnet står för Debatt, Sanningssökande, Mediakritik. Dess syfte är att motverka den avsmalnande åsiktskorridoren och att arbeta för det fria ordet.

    Till valet av Sveriges Viktigaste Opinionsbildare inbjuds 300 personer, som i sin profession har att följa debatten och den därmed sammanhängande opinionsbildningen. Valet av dessa 300 personer görs så brett som möjligt bland journalister som ledarskribenter, debattredaktörer, krönikörer och andra med samhällsbevakning som inriktning. Uppgiften för "elektorerna" är att sätta samman en lista på 12 personer, som bedöms ha haft störst betydelse för opinionsbildningen i Sverige under det gångna året. Med opinionsbildare avses person med betydelse för opinionsbildningen genom att ge spridning åt åsikter - egna eller andras - som står i överensstämmelse med egna värderingar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    bängolle skrev 2015-01-31 09:36:32 följande:

    Verkligen imponerande. Vilka är "elektorerna"? Jomshof, söder och Gert?


    Jobbigt nu när Jimmie är Sveriges viktigaste opinionsbildare. Glad
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-01-30 18:00:44 följande:
    DSM är en tidskrift som kommit ut i Sverige sedan 1945, och namnet står för Debatt, Sanningssökande, Mediakritik. Dess syfte är att motverka den avsmalnande åsiktskorridoren och att arbeta för det fria ordet.

    Till valet av Sveriges Viktigaste Opinionsbildare inbjuds 300 personer, som i sin profession har att följa debatten och den därmed sammanhängande opinionsbildningen. Valet av dessa 300 personer görs så brett som möjligt bland journalister som ledarskribenter, debattredaktörer, krönikörer och andra med samhällsbevakning som inriktning. Uppgiften för "elektorerna" är att sätta samman en lista på 12 personer, som bedöms ha haft störst betydelse för opinionsbildningen i Sverige under det gångna året. Med opinionsbildare avses person med betydelse för opinionsbildningen genom att ge spridning åt åsikter - egna eller andras - som står i överensstämmelse med egna värderingar.
    Det första jag tänkte på när jag laddade sidan var "rättshaverist".
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-01-31 13:32:53 följande:
    Det första jag tänkte på när jag laddade sidan var "rättshaverist".
    Varför då?

    Tidigare år har public service och PK-media uppmärksammat förstaplatsen då Lena Mellin har haft den. Men i år verkar uppmärksamheten inte vara lika stor eftersom det är Jimmie som har knipit första platsen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-01-31 14:21:29 följande:
    Varför då?

    Tidigare år har public service och PK-media uppmärksammat förstaplatsen då Lena Mellin har haft den. Men i år verkar uppmärksamheten inte vara lika stor eftersom det är Jimmie som har knipit första platsen.
    Palmes falska obduktionsprotokoll               Del 1, Därför mörkläggs protokollet

    CHEMTRAILS Någon försöker leka Gud?

    Noterade iakttagelser om CHEMTRAILS

    Nåja, det kostade bara 50 spänn för 3 nr av tidningen. Kanske får beställa och läsa, det är ju möjligt att det kan finnas ett och annat läsvärt. Jag har ju köpt enstaka nr av både Proletären och Johan-Jennys sagotidning ETC när jag åkt längre sträckor med buss eller tåg.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • bängolle

    Nej inte särskilt jobbigt. En annan tidning har för övrigt utsett bamse till världens starkaste Björn, och han är en seriefigur.

Svar på tråden Jimmie Åkesson Sveriges viktigaste opinionsbildare 2014