• listr1995

    Hur har ni sagt upp er?

    Jag planerar att säga upp mig från mitt nuvarande jobb, därför att vi blir riktigt dåligt behandlade. Vi ses som maskiner och ingn hälsoaspekter följs.

    Därför är jag nu väldigt nervös och skulle uppskatta om ni delade med er om hur ni sagt upp er!

    Min situation är att jag måste lämna in ett uppsägningspapper och sen jobba en månad, sen är det slut. Någon som gjort liknande och varit riktigt nervös innan? Hur klarade ni pressen och hur gick det till?

  • Svar på tråden Hur har ni sagt upp er?
  • Anonym (Bara köra)

    Absolut inget att vara nervös över. Tala ochså om varför du slutar din anställning och hur du/ni upplever hur ni behandlas på plats. Om du har tur kanske någon vaknar upp och tänker till. Stort lycka till

  • Fjärilslarv

    jag smsade min chef och sa att det här är under min värdighet, och att jag säger upp mig med omedelbar verkan.

  • Nape

    Jag har sagt upp mig med en neutral förklaring om att jag fått ett erbjudande som jag inte kan tacka nej till.

    Om jag hade vågat säga något negativt hade det varit "inlindad", typ "arbetstakten är ganska hög och just nu är jag inne i ett skede där..."

    Man vet aldrig när vägsrna korsas igen, jag vill inte förstöra möjligheterna på framtida jobb. Har också varit med om att blivande arbetsgivare luskat från de gamla när man sökt jobb, trots att man inte angett dem som referenser.

    När jag sökte nästa jobb var jag väldigt neutral när de frågade vad jag tyckte om förra jobbet och chefen. Jag listade upp alla bra saker och allt jag lärt mig- ingenting negativt.

Svar på tråden Hur har ni sagt upp er?