• Anonym (Fundersam)

    Skickar ex sms?

    Jo...som rubriken. Är det normalt att ex flickvänner/pojkvänner skickar sms typ på födelsedag eller med någonting emellan? De har inget med varandra att göra längre, inga barn etc. Är det ok? Betyder det något? Erfarenheter tack!!!!!! Gärna hur du hanterar det. No deal eller dålig stil?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-30 22:23
    Med någonting emellan ska vara någon månad emellan....

  • Svar på tråden Skickar ex sms?
  • Milie

    Min sambos ex skickar SMS någon gång ibland. En gång per år kanske, max. "När hon har riktigt tråkigt" brukar min sambo säga. Han är inte särskilt intresserad av att SMS:a tillbaka, så jag bryr mig inte. Jag och sambon har varit tillsammans i 10 år och hans ex och hennes "nya" har varit tillsammans ungefär lika länge. Sen bor vi 60 mil ifrån varandra. Så ja, jag har verkligen ingen anledning att reagera.

  • Anonym (Fundersam)

    Tack för svaret. Nä.....då hade inte jag heller reagerat. Låter helt ok. I alla fall inget att haka upp sig på. I vårt fall har jag idag hittat en tågbiljett som han skrivit ut. Från i höstas. Han hade tänkt att åka till henne när det var dåligt mellan oss. Men han åkte aldrig, säger han. När jag frågade om de har mer kontakt sa han att han fick ett sms av henne när han fyllde år nyss, som han svarade på. Ärligt talat bryr jag mig inte. Men han verkar så skum med sina svar. Och jag hatar rollen som snokade, inbillande, insinuerande flickvän....

  • IsDimma

    Jag skickar något sms per år till mitt förra ex. Och ett annat ex har jag bitvis rätt mycket kontakt med.

    Sambon skickar whats-up meddelanden till ett av sina ex mer eller mindre dagligen tror jag. Men där är det iofs barn inblandat. Barnet är visserligen vuxen och det är hon som håller i appen för det mesta, för att både mormor och morfar ska kunna se bilder och filmer hon skickar på barnbarnet stör mig inte det minsta. Dom skiljdes som vänner, det är runt 25 år sen dom var gifta. Plus att hon känns på "lagomt" avstånd då hon är bosatt i Helsingfors men men seriöst, good for them, kul för deras gemensamma dotter att mamma och pappa är bra vänner. Och jag gillar henne jättemycket när vi har träffats några få gånger

  • Anonym (K)

    Mitt ex skickar sms med ett par månaders mellanrum. Lite blandad kompott, antingen bönar han och ber om att jag ska ta tillbaka honom, eller också skäller han ut mig för att jag är en idiot som inte uppskattade honom. Det är snart tre år sedan det tog slut och jag har inte svarat honom en endaste gång. Min sambo sedan två år oroar sig inte det minsta över att jag får sms från ett ex.

  • Anonym (lämna)
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-01-30 22:40:19 följande:

    Tack för svaret. Nä.....då hade inte jag heller reagerat. Låter helt ok. I alla fall inget att haka upp sig på. I vårt fall har jag idag hittat en tågbiljett som han skrivit ut. Från i höstas. Han hade tänkt att åka till henne när det var dåligt mellan oss. Men han åkte aldrig, säger han. När jag frågade om de har mer kontakt sa han att han fick ett sms av henne när han fyllde år nyss, som han svarade på. Ärligt talat bryr jag mig inte. Men han verkar så skum med sina svar. Och jag hatar rollen som snokade, inbillande, insinuerande flickvän....


    Ni har dåligt och hans sätt att lösa det är att han skulle åka till ett ex som han säger att han inte har någon kontakt med? Du tycker inte han låter som ett kap och jag hade faktiskt lämnat honom.

    Sen är det rätt uppenbart att han inte är helt ärlig mot dig.
    Självklart sitter man inte och åker rätt upp ochner till ett gammalt ex som man inte ha rnågon kontakt med, han har antagligen visst haft kontakt med henne och då antingen flirtat eller alternativt beklagat sig över era problem, och båda är ju självklart inte ok.

    Men nej inte sjutton åker man bara på vinst och förlust till ett gammalt ex bara så där utan att man haft kontakt med den personen innan.

    Du är inte inbillande, att han låter skum är ju för att det är skumt, låt han inte försöka intala dig annat.
  • BunnyBaby

    Jag är vän med alla mina ex och ringer alltid vid födelsedagar, skickar mass-sms på jul- och nyår, samt ringer och smsar lite spontant då och då, för att upprätthålla vänskapen.

    Det brukar sägas att det säkraste kortet att förlora en vän, är att bli tillsammans med denne och sedan separera.

    Jag vill inte tro det, tycker det är jättesynd. Därför har jag valt att upprätthålla kontakten och den goda vänskapen med alla mina ex.

Svar på tråden Skickar ex sms?