• Molle1981

    Litar du på det svenska asylsystemet?

    Det svenska asylsystemet, har i det senaste varit ganska omtalat. Vissa hävdar att det är för strängt och andra att det är alldeles för slappt. Andra hävdar att det inte ens bör finnas, då alla har rätt att bosätta sig här med samma rättigheter som alla andra (fri invandring) enligt principen "Allas lika värde" som vi har utformat här i Sverige och som snart troligen kommer att skrivas in i grundlagen.

    Vad tycker ni här inne?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Litar du på det svenska asylsystemet?
  • lövet2
    Drottningen70 skrev 2015-01-30 22:43:13 följande:
    Nej. Det är för godtyckligt.
    Har samma åsikt.
  • Anonym (:))
    Drottningen70 skrev 2015-01-30 22:43:13 följande:

    Nej. Det är för godtyckligt.


  • Molle1981

    Inte så många som verkar ha någon åsikt om det här eller är det så att de flesta inte vet något om det?

  • Rataxes

    Nej. Jag tycker vi ska skrota asylsystemet, då vi ändå bör ha fri invandring med samma rättigheter till alla.

    Dvs. fri invandring utan bidrag.


    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Molle1981
    Rataxes skrev 2015-01-31 19:41:37 följande:

    Nej. Jag tycker vi ska skrota asylsystemet, då vi ändå bör ha fri invandring med samma rättigheter till alla.

    Dvs. fri invandring utan bidrag.


    Jo men det är aldrig ngt som kommer att ske. Tror även Sverige skulle bli väldigt överbelastat om vi haft det, även utan bidrag. Och vad ska vi göra med alla arbetslösa och sjuka. Ska de ge sig ut och tigga tillsammans med romerna?
  • Anonym (anarki)

    Nej den är absolut inte rättssäker eftersom här bevisligen bor en massa krigsförbrytare, IS krigare, självmordsbombare, släkt gäng som är kriminella och mördar folk på öppna gator, våldtäktsmän osv, osv.

    Värre lär det bli så nej staten bryr sig inte om vår säkerhet eller ens statens säkerhet.

  • Rataxes
    Molle1981 skrev 2015-01-31 20:47:33 följande:
    Jo men det är aldrig ngt som kommer att ske. Tror även Sverige skulle bli väldigt överbelastat om vi haft det, även utan bidrag. Och vad ska vi göra med alla arbetslösa och sjuka. Ska de ge sig ut och tigga tillsammans med romerna?
    Nej, naturligtvis inte. Men ändrar man reglerna för de som går ut i arbetslivet, resp. nyinkomna från ett visst datum behöver ingen bli lidande. De som redan är arbetslösa och sjuka omfattas av de gamla reglerna, de "nya" omfattas av de nya reglerna och får teckna försäkringar för den välfärd de önskar omfattas av och får givetvis en betydligt lägre skatt.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Molle1981

    Vet inte om jag är så stort fan av det där. I så fall se jag hellre att du inte har rätt till något bidrag tills du jobbat heltid i Sverige under en period, exempelvis ett år.

  • Rataxes
    Molle1981 skrev 2015-01-31 21:57:49 följande:
    Vet inte om jag är så stort fan av det där. I så fall se jag hellre att du inte har rätt till något bidrag tills du jobbat heltid i Sverige under en period, exempelvis ett år.
    Det är också ett alternativ.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Molle1981
    Rataxes skrev 2015-01-31 22:02:05 följande:

    Det är också ett alternativ.


    Ja på de villkoren kan vem som helst få komma till Sverige tycker jag, så länge de inte är terrorister, dömda brottslingar osv..
Svar på tråden Litar du på det svenska asylsystemet?