• Äldre 31 Jan 09:14
    443 visningar
    3 svar
    3
    443

    Missfall?

    Hej!

    Kan ett missfall vara så lite som rött blod som jag torkade bort när jag var på toa. Fick lite svag mensvärk efter och sedan lite lite flytningar, något mörka. Vecka 5-6. Ska det inte komma ut mer? Eller det kanske dröjer? Detta skedde för 2 dagar sen. 

    Fick en tid om 3 veckor för VUL. Det känns helt fruktansvärt att gå och vänta så länge, för jag tror nog på missfall då mina bröst har blivit mindre. 

  • Svar på tråden Missfall?
  • Äldre 31 Jan 11:24
    #1

    Det behöver inte allt vara missfall så ta inte ut ngt i förskott. Det är jättevanligt med små blödningar och särskilt i början och när mensen skull kommit. Jag fick exakt lika dant i v 8 och allt såg jättebra ut när vi gjorde kub. Kan tillägga att jag har 2 barn sen innan och blödde aldrig så ja fick panik och trodde det värsta direkt. man gör gärna det och väntan är olidlig. Hoppas att allt går bra för dig! Är det så att du fortsätter att blöda eller mår extremt dåligt kan du ju alltid åka in till gynakuten det sa min bm iaf. Lycka till!

  • Äldre 31 Jan 11:50
    #2
    minius skrev 2015-01-31 11:24:52 följande:

    Det behöver inte allt vara missfall så ta inte ut ngt i förskott. Det är jättevanligt med små blödningar och särskilt i början och när mensen skull kommit. Jag fick exakt lika dant i v 8 och allt såg jättebra ut när vi gjorde kub. Kan tillägga att jag har 2 barn sen innan och blödde aldrig så ja fick panik och trodde det värsta direkt. man gör gärna det och väntan är olidlig. Hoppas att allt går bra för dig! Är det så att du fortsätter att blöda eller mår extremt dåligt kan du ju alltid åka in till gynakuten det sa min bm iaf. Lycka till!


    Känns som jag vill ta ut det i förskott för att skydda mig mor ledsenhet sen. Väntan känns helt orimligt lång, när jag tror jag bär på något dött.

    Mår inte alls dåligt eller har inte blödigt mer. Känns mer som de få symptom jag hade innan är borta.

    Med mitt första barn blödde jag aldrig, ens rosa flytningar.
  • Äldre 31 Jan 18:30
    #3

    Någon mer som har tankar?

Svar på tråden Missfall?