• Anonym (H)
    Äldre 31 Jan 11:13
    7742 visningar
    46 svar
    46
    7742

    Gravid med ett engångsligg

    Kortfattat: Gick igenom en jobbig skilsmässa i höstas. Bor med mina två barn.
    Träffade en kille som var hos mig en helg. Jag tog dagen-efter-piller.
    För en vecka sedan fick jag veta att jag trots det, är gravid.
    Har tid för abort på måndag.
    Finns inte ens i närheten någon möjlighet för mig att behålla ett barn.
    "Pappan" vill absolut inte det heller.
    Vi är rörande överens om denna abort.

    Men så imorse, vaknade jag och bara grät.
    Det känns så fel med abort! Ett litet liv där inne, som jag vet hur mycket jag skulle älska. Mina hormoner säger alltså JA. Min realistiska hjärna säger NEJ.

    Är det så här det ska kännas? Att fast man är säker på att göra abort att det ändå känns hemskt? Tänker att det har med min biologi att göra. Att mina hormoner spelar mig ett spratt. 

    Hur kändes det för er? Och hur bearbetade ni olustkänslan?

  • Svar på tråden Gravid med ett engångsligg
  • Anonym (lycka till)
    Äldre 31 Jan 11:28
    #1

    be om att få tala med en kurator vid mödravården på måndag. så du kan få hjälp att reda ut allt :)
    lycka till!

  • Äldre 31 Jan 11:34
    #2

    Lägg nu dina skadliga hormoner åt sidan och plocka fram hjärnan igen.
    Snälla, gör abort för tusan!! Både för dig, "pappans" och dina nuvarande barns bästa.

  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 11:42
    #3
    28kvinna28 skrev 2015-01-31 11:34:23 följande:

    Lägg nu dina skadliga hormoner åt sidan och plocka fram hjärnan igen.
    Snälla, gör abort för tusan!! Både för dig, "pappans" och dina nuvarande barns bästa.


    Skulle du ha sagt så där åt mig öga för öga, då skulle jag förmodligen smälla till dig. 

    Om du läser mitt inlägg så står det klart och tydligt att jag SKA göra abort. Jag undrade hur man bearbetar olustkänslan, så var bara tyst om du inte har något bättre råd än att jag ska "plocka fram hjärnan"....
  • Äldre 31 Jan 11:55
    #4
    Anonym (H) skrev 2015-01-31 11:42:15 följande:
    Skulle du ha sagt så där åt mig öga för öga, då skulle jag förmodligen smälla till dig. 

    Om du läser mitt inlägg så står det klart och tydligt att jag SKA göra abort. Jag undrade hur man bearbetar olustkänslan, så var bara tyst om du inte har något bättre råd än att jag ska "plocka fram hjärnan"....
    Vad hade den smällen tjänat för syfte?

    Dina hormoner och djuriska instinkter håller på att ta över. Och det är enkelt att bemästra. Plocka fram hjärnan och låt den inte överlistas av djuriska inriktningar.
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 12:22
    #5

    Tillfredställelse.

    Jag undrar HUR man "bemästrar" den. Så om du sitter på svaret så säg det då istället för att vara så osympatisk.

  • Äldre 31 Jan 12:27
    #6
    Anonym (H) skrev 2015-01-31 12:22:19 följande:

    Tillfredställelse.

    Jag undrar HUR man "bemästrar" den. Så om du sitter på svaret så säg det då istället för att vara så osympatisk.


    Du lyssnar för mycket på dina djuriska instinkter, genom att smälla till folk.

    Det är bara o visa mer hänsyn åt din hjärna, så bemästrar du den enkelt
  • Äldre 31 Jan 13:18
    #7
    28kvinna28 skrev 2015-01-31 11:34:23 följande:

    Lägg nu dina skadliga hormoner åt sidan och plocka fram hjärnan igen.
    Snälla, gör abort för tusan!! Både för dig, "pappans" och dina nuvarande barns bästa.


    Idiot!!!
  • Anonym (behål­la)
    Äldre 31 Jan 13:20
    #8
    28kvinna28 skrev 2015-01-31 11:34:23 följande:

    Lägg nu dina skadliga hormoner åt sidan och plocka fram hjärnan igen.

    Snälla, gör abort för tusan!! Både för dig, "pappans" och dina nuvarande barns bästa.


    Vilken hemskt person du är! Vilken dåliga råd!

    nej, behålla! Lycka till
  • Anonym (...)
    Äldre 31 Jan 13:23
    #9

    Abort är hur man än vänder och vrider pâ det något jättesvârt och man ska inte tro att man kan "ogöra" graviditeten och bara glömma bort fostret/blivande barnet och gâ vidare. Djuriska instinkter mâ det vara, vi är ju trots allt djur och det viktigaste vi har att lyssna pâ är vâra egna instinkter :) 

    Hursomhelst, känn efter vad du vill i ditt hjärta och se till att fâ hjälp och terapi hur du än väljer.

  • Anonym (...)
    Äldre 31 Jan 13:26
    #10

    Och angående hormoner, jag tror inte att de "spelar dig ett spratt". Det brukar tvärtom bli mycket värre efter abort när gravidhormonerna försvinner och man står inför "verkligheten"

    Var rädd om dig och gör inget som skulle orsaka dig stor sorg.

Svar på tråden Gravid med ett engångsligg