• Äldre 31 Jan 11:37
    459 visningar
    4 svar
    4
    459

    Rejäla flytningar med inslag av blod

    Tog cellprovet förra torsdagen och har efter dess fått rejäla flytningar med med rosa i. 2 dagar har det också kommit liksom rött blod och jag har trott mensen ska komma (har pcos och oregelbunden mens). Är idag på dag 48.
    Jag vet ju att man kan få lite lätt blödning efter cellprovet och också lite mer flytningar, men jag vet i tusan, eller kan det vara mensen som inte liksom det blir någonting av denna gången???


     

  • Svar på tråden Rejäla flytningar med inslag av blod
  • Äldre 31 Jan 12:29
    #1

    Inget konstigt att få lite blödning innan själva mensen kommer. Och som du säger så kan man ju blöda lite edter cellprover.

    Du får väl bara vänta och se om det är mensen eller inte.

  • Äldre 31 Jan 12:55
    #2
    Akua skrev 2015-01-31 12:29:34 följande:

    Inget konstigt att få lite blödning innan själva mensen kommer. Och som du säger så kan man ju blöda lite edter cellprover.

    Du får väl bara vänta och se om det är mensen eller inte.


    Tack för det lugnande svaret...Skäms
  • Äldre 31 Jan 17:49
    #3

    Alltså jag är 27 och helt plötsligt efter drygt 10 år utan mellanblödningar så får jag nu 7-1 dagar innan mens blodblandade flytningar. Inget konstigt. Och du har ju dessutom gjort cellprov som kan ha spökat till det lite. Så det är inget konstigt alls. Man kan däremot ta upp det med sin gynekolog om det händer varje gång och det förut aldrig hänt. Men en gång är ju ingen gång och flera gånger (som i mitt fall) behöver inte heller vara något.

  • Äldre 31 Jan 20:32
    #4
    Akua skrev 2015-01-31 17:49:26 följande:

    Alltså jag är 27 och helt plötsligt efter drygt 10 år utan mellanblödningar så får jag nu 7-1 dagar innan mens blodblandade flytningar. Inget konstigt. Och du har ju dessutom gjort cellprov som kan ha spökat till det lite. Så det är inget konstigt alls. Man kan däremot ta upp det med sin gynekolog om det händer varje gång och det förut aldrig hänt. Men en gång är ju ingen gång och flera gånger (som i mitt fall) behöver inte heller vara något.


    Jag brukar få lite bruna flytningar innan mensen kommer igång ordentligt, men vi avvaktar och ser helt enkelt..
    www.nattstad.se/stängdadörrar
Svar på tråden Rejäla flytningar med inslag av blod