• Anonym (Skäms­)
    Äldre 31 Jan 12:13
    3843 visningar
    30 svar
    -1
    30
    3843

    Deras son är bög och jag försöker hjälpa dem med lögner...

    Mina vänners ena son har kommit ut som bög, en så fin pojke som vännerna haft så stora förväntningar på.
    Han har förut haft flickvänner och inte visat några tecken på att vara fikus alls.
    Men nu är det alltså slut på friden.
    Till råga på allt pratar han om att gifta sig med sin pojkvän!

    Jag försöker få dem att förstå att han ju är precis samma kille som innan och att det väl inte är så tokigt med svärson istället för svärdotter.
    De menar på att svärsöner har de ju via sin dotter som ju är "normal".

    Min väninna gråter över barnbarnen hon inte kommer få, jag tröstar med allt jag kan komma på.

    Men nu till problemet... jag skäms men, jag tycker som hon och förstår hennes sorg!
    Jag babblar en massa om kärlek utan gränser och adopterade barn men jag ljuger för mig själv och skulle känt precis likadant som hon!!!

    Jag har svårt att bete mig som vanligt mot sonen, har alltid sett honom lite som ett "extra barn" då jag känt honom hela hans liv. Har t o m bytt blöjor på honom som liten... och nu är han bög.
    Hans fina kropp ska smekas av en annan man... och jag ljuger mig blå för att trösta hans mamma.

    Borde jag kanske hålla tyst istället?
    Ge mig inte en massa dravel om hur normalt det är att vara homo, jag vet att set är det. Men inte med HONOM, denna underbara kille!

    Borde jag tiga, eller ska jag säga som jag verkligen tycker?
    Vad fan ska jag göra?

    Jag kommer garanterat bli bjuden på "bröllop" när han gifter sig, jag vill inte se det. Jag vill verkligen inte, hur ska jag göra för att slippa?
    Mesa med och sedan ringa mig sjuk... har jag tänkt men vet inte om det är genomskilningt... fast det är det ju inte om jag mesar med.

    Hjälp!!!

    Som ni ser är allt en enda röra.

  • Svar på tråden Deras son är bög och jag försöker hjälpa dem med lögner...
  • Anonym (va?)
    Äldre 31 Jan 12:16
    #1

    Är du kär i killen eller?  Och är ledsen nu när du vet att du inte har en chans? Låter som det

  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 12:23
    #2
    Anonym (va?) skrev 2015-01-31 12:16:47 följande:

    Är du kär i killen eller?  Och är ledsen nu när du vet att du inte har en chans? Låter som det


    Jag?
    Kär i honom?
    Nej definitivt inte, ser honom som sagt som en "extra son".
    Har egna barn i hans ålder.
  • Anonym (Hm)
    Äldre 31 Jan 12:58
    #3

    Men han som person har ju inte ändrats?! Bara för att han vågar visa sin sexualitet nu så har ju inget annat ändrats? Tänk vad han måste ha plågats genom åren med att ha flickvänner han eg inte gillade..

    Var glad för hans skull istället!!

  • Anonym (va?)
    Äldre 31 Jan 13:01
    #4

    Ok tyckte det var konstigt formulerat "hans fina kropp ska smekas av en annan man" låter som att du vill vara den som smeker hans fina kropp ;)

    Men får utgå från det du säger och jag har en bra lösning på "problemet". Du undrade om du skulle säga hur du verkligen känner. Jag tycker absolut du ska göra det. Inte till enbart mamman utan även till denna fantastiska unge man. Du verket honom som en verklig toppenkille och eftersom jag är en som gillar när det går bra för folk och de är lyckliga så hoppas jag såklart att han ska bli det. Då slipper du nog bli bjuden på bröllopen och se honom tillsammans med den som gör honom lycklig. Bra för båda två, du slipper se det och han slipper ha folk som tycker han borde vara på nått annat sätt i sitt liv. Slutet gott allting gott :) lycka till!

  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 13:02
    #5
    Anonym (Hm) skrev 2015-01-31 12:58:47 följande:

    Men han som person har ju inte ändrats?! Bara för att han vågar visa sin sexualitet nu så har ju inget annat ändrats? Tänk vad han måste ha plågats genom åren med att ha flickvänner han eg inte gillade..

    Var glad för hans skull istället!!


    Det hela är jättesvårt, de tror verkligen på det jag säger.
    De tror att jag tycker att det är ok.
    Jag LJUGER för dem och det är DET som är problemet!

    Jag vill känna som du säger men jag kan inte.

    Häromdagen kramade han om mig och tackade för att jag står upp för honom, behöver jag säga att jag skämdes ännu mer?
    Jag vill inte ljuga men kan inte säga sanningen.
  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 13:06
    #6
    Anonym (va?) skrev 2015-01-31 13:01:47 följande:

    Ok tyckte det var konstigt formulerat "hans fina kropp ska smekas av en annan man" låter som att du vill vara den som smeker hans fina kropp ;)

    Men får utgå från det du säger och jag har en bra lösning på "problemet". Du undrade om du skulle säga hur du verkligen känner. Jag tycker absolut du ska göra det. Inte till enbart mamman utan även till denna fantastiska unge man. Du verket honom som en verklig toppenkille och eftersom jag är en som gillar när det går bra för folk och de är lyckliga så hoppas jag såklart att han ska bli det. Då slipper du nog bli bjuden på bröllopen och se honom tillsammans med den som gör honom lycklig. Bra för båda två, du slipper se det och han slipper ha folk som tycker han borde vara på nått annat sätt i sitt liv. Slutet gott allting gott :) lycka till!


    Ja det kanske var konstigt formulerat, ser det själv så h är i efterhand.

    Jag vet inte, han litar så på mig... hans föräldrar är barndomskamrater. Rynkar på näsan
    Jag har liksom målat in mig i ett hörn, vad fan skulle jag blanda mig i detta för från första början!!!
    Varför kunde jag bara inte hållt käften och ställd mig neutral?

    Och nu ska jag erkänna en sak till... jag hoppas att han är bisexuell åtminstone. Så kanske kanske han kan träffa en tjej istället.
  • Anonym (va?)
    Äldre 31 Jan 13:14
    #7

    Oj, såg nu vad konstig min text blev. Skriver från mobilen. Ber om ursäkt för det.

    Du får la känna efter vad du tycker är viktigast, att föräldrarna stöttas i sina tankegångar och att du får tala om hur du faktiskt känner eller att sonen tror att han har ditt stöd. Risken är ju såklart att sonen blir ledsen om du säger nått. Men bara du kan ju avgöra om det är värt det. Du slipper i alla fall bröllopet om du säger nått ;)

  • Äldre 31 Jan 13:18
    #8
    +1

    Det finns ju ett gammalt citat som går ungefär så här: "Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem!".

    Att du tröstar dina vänner och står på sonens sida är ingen lögn. Att du drar fram positiva saker är ingen lögn. Du ställer upp för dem för att du vet att det är rätt att göra det, och att dina innersta tankar bara är fördomar. Alla har fördomar, men du trycker tillbaka dem för att göra vad som är rätt. Jag förstår faktiskt inte varför du skulle ha skuldkänslor för det?

  • Anonym (Unico­rn)
    Äldre 31 Jan 13:19
    #9

    Hm. Jag vet inte vilka slags föreställningar du haft om andra människor tidigare. Men det här kan potentiellt vara det bästa som hänt dig. Din föreställning om personer som inte är heterosexuella har fått sig en utmaning. Kanske kommer du se att man kan vara underbar och "helt normal" oavsett vilket kön ens partner har.

    Tveksamt om du är det bästa som hänt de blivande brudgummarna dock. Bryr du dig på riktigt om den här personen eller är du mest sårad och skakad för att han väljer en tillvaro som du själv anser är dålig? Deras förhållande handlar inte ett dugg om dig. Tråkigt att du känner att du ljuger för mamman. Men det här verkar inte handla om din relation med henne. Det verkar mest handla om att DU är sårad och förvirrad och besviken.

    Kanske har jag fel.

  • Anonym (Skäms­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 13:19
    #10
    Anonym (va?) skrev 2015-01-31 13:14:41 följande:

    Oj, såg nu vad konstig min text blev. Skriver från mobilen. Ber om ursäkt för det.

    Du får la känna efter vad du tycker är viktigast, att föräldrarna stöttas i sina tankegångar och att du får tala om hur du faktiskt känner eller att sonen tror att han har ditt stöd. Risken är ju såklart att sonen blir ledsen om du säger nått. Men bara du kan ju avgöra om det är värt det. Du slipper i alla fall bröllopet om du säger nått ;)


    Ingen  fara, skriver aldrig själv från mobilen då det alltid blir fel, Förvånad

    Jag måste verkligen tänka igenom detta, hur jag än gör så blir någon ledsen.
    Bröllopet kommer jag inte att gå på oavsett.

    Tänk om någon av dem är medlem här... då fattar de nog.
    Det hade egentligen varit det allra bästa.
Svar på tråden Deras son är bög och jag försöker hjälpa dem med lögner...