• Anonym (BästaVän)

    Kär i min 30år äldre bästa vän...

    Efter att ha arbetat tätt i hop i över 6 år har vi under denna tiden har vi blivit bästa vänner. Han är verkligen helt underbar på alla sätt. Sen vi blev vänner har mitt liv förändrats och han säger att han aldrig mått så bra som under dessa åren vi har varit vänner. Vi kan prata om precis allt, vi ses ofta, vi utmanar varandra och vi har lärt varandra så otroligt mycket. Jag är så innerligt glad över att jag träffat denna man och jag älskar honom så otroligt mycket. Han är min absolut bästa vän någonsin.

    Men nu kommer vi till otroligt jobbiga problem. Nummer ett: Jag är 29år och han är 60år. Nummer två: Jag är KÄR i honom. Har alltid tyckt att han är snygg och han har verkligen en sexig utstrålning. Även fast han är 60år så ser han inte ut att vara mer än 45-50 max. Alltså han ser inte ut som en slemmig fet gubbe med ölmage om ni tror det. Han är lång med tränad kropp och helt fantastiskt fina ögon! Jag har det senaste två åren smygande insett att jag är kär i honom. Vill ha honom! Eftersom vi känt varandra ett tag nu så kan jag se på honom när det är något som bekymrar honom och jag har försökt få ur honom det men han vägrar säga nåt till mig och jag börjar tro att det handlar om mig. Eftersom jag insett att jag är kär i honom så försöker jag tolka allt han gör och säger men jag tror att han är kär i mig också. Finns så många tecken där. Han har sagt att han älskar mig men jag har alltid uppfattat det mer som på ett vänskapligt sätt eftersom det är så stor åldersskillnad mellan oss. Det har på något sätt alltid funnits någon typ av spänning mellan oss. Men kanske är för att vi båda ser bra ut och finner varandra attraktiva. Men med åren har vår relation utvecklats till något mer.

    Nummer tre: Han är skild och har barn som är lite äldre nu. Jag är singel och vill ha barn. Jag VET att vi aldrig kan bli tillsammans. Det kan aldrig bli vi. Han är för gammal. Finns ingen framtid för oss. Det gör mig så ledsen. Då tänker jag att bara jag få ha kvar honom i mitt liv som bästa vän så är jag glad. Men det börjar bli olidligt att ständigt träffa honom och jag lider verkligen. Kan inte förmå mig att dejta och känner mig ständigt bara olycklig. Måste jag verkligen byta jobb och bryta vår kontakt? Vet inte hur jag ska klara av livet utan min bästa vän..vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Kär i min 30år äldre bästa vän...
  • IsDimma

    Vad sägs som att prata med honom?

    Barnfrågan är kanske den största frågan i ert fall. Oöverstigligt hinder om du vill ha barn men han vill inte ha fler. Kanske kan han dock tänka sig att skaffa fler barn? Kanske kan du avstå?

    Jag lever själv ihop med en man som är 33 år äldre än mig sen fem år tillbaka, jag var 24 när vi träffades, han var precis fylla 58. Idag har han passerat 60 med några år. Och jag närmar mig 30.

    Jag hade ångrar mig om jag inte hade satsat på honom. Jag fick kämpa en hel för det här förhållandet. Han ville inte pga ålderskillnaden. Han var orolig att jag bara ville ha honom i väntan på någon bättre (som i hans ögon var detsamma som en yngre).

    Han är min bästa vän. Jag älskar honom och vill ha honom ännu mer idag än vad jag ville för några år sen. Jag ångrar mig inte en sekund. Det är det bästa förhållandet jag haft. Han är bra för mig. Han får mig att må bra. Han är den som får mig på bra humör. Han får mig att bli en bättre människa.

    Men visst har jag också haft mina tvivel. Min samboföräldrar två år äldre ån min pappa, och fem år äldre än min mamma. Jag var lite orolig över hur dom skulle ta det hela. Men redan innan jag själv var säker på att jag ville ha honom frågade mamma om det var något mellan oss. Det märktes på mig. Min farmor tog det som en självklarhet.

    Sambon har tre töser, en jämngammal med mig, en som är några år yngre och en som passerat 40. Han var orolig för hur dom skulle ta det. Och han var orolig för hur hans vänner skulle se på oss. Hans två äldsta barn har tag sig till mig, verkligen. Vi gillar varann jättemycket. Hans yngsta dotter har haft det lite svårare, men hon har en mer komplicerad relation till sin pappa redan från början så det spelar säkerligen in.

    Hans vänner har accepterat mig. Visst har han fått en och annan gliring, det har han. Och det har även jag fått när vi ses. Men det är med glimten i ögat och inte illa ment på något vis.

    Jag har varit snabb i nya kontakter, på nya jobb (haft två sen vi träffades) att berätta. Just för att jag inte vill att folk ska prata bakom ryggen på mig. Jag har varit väldigt öppen i vem jag är, vem jag lever ihop med och varför jag valt honom. Många frågar, och jag har gärna svarat.

    Jag trodde från början att det skulle vara lättare för att vi bor i ens stor stad, vi bor i Göteborg. Men det var innan jag insåg att han är en person som känner halva stan. Ett namn och en person folk känner igen. Han har ägt och drivit företag i Göteborg i drygt 30 år. Dessutom varit aktiv socialt. Och jättemånga jag springer på i mitt jobb (förskola - långt ifrån det han gör, och jag jobbar dessutom i en helt annan del av Göteborg än vad han gör) vet vem han är eller vet om företaget. Så det där lite anonyma i storstan det blev inte riktigt som jag hade tänkt det var inget jag insåg när vi träffade varann. Så skillnaden mellan en stor stad som jag tänkt mig skulle vara mer anonym än en liten ort som jag kommer ifrån där alla känner alla typ, det blev inte riktig så. Lite kanske.

Svar på tråden Kär i min 30år äldre bästa vän...