• jenny78r

    Missfall?

    Hur vet man att man har fått ett missfall? Min mens var 48 dagar försenad sen började jag blöda ljus rosa färg. Mens. Kom inte igång riktigt. I går fick jag rejält med kramper i nedre delen av magen. Reste mig upp kände en blodklump kom.gick på toa kom ytterligare fler o bara rann blod. Under kvällen ca 10 små o stora blodklumpar. Hade ont som fan. Idag blöder jag som en vanlig menstruation. Men öm i underlivet o lite kramper. Känner mig trött o matt i kroppen. Vad har hänt? Missfall el försenad mens?

  • Svar på tråden Missfall?
  • DickRex

    Det är (precis som du själv misstänker) möjligen ett missfall, men gå till läkaren för bövelen! Vad än någon säger här så kan ju ingen ge ett bättre svar än en läkare. Kanske finns det dessutom anledning till följdfrågor eller undersökning.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • jenny78r

    Men jag har inte haft några graviditet symptom. Ringde 1177 dom blir det inte bättre efter helgen så skulle jag kontakta kvinnomottagningen. Det känns mycket bättre nu. Hur vet man att allt har kommit ut? Om jag nu varit gravid så vet jag vad som har startat missfall. Äter min adhd medicin elvanse. Sen gått ner 15kg. Stress o depression.

  • Jag är bara jag

    Försenad mens innebär alltid graviditet. Senare mens än man brukar beror i regel på utebliven äl eller senare äl än vanligt. M.f behöver väldigt sällan kollas upp,bara om man får feber eller långvarig smärta och blödningar. Stress och depression kan inte orsaka m.f.

  • jenny78r

    Mina tabletter mot adhd innehåller amfetamin. Det gör så man inte har någon hunger . Uteblir mens kan elvanse orsaka. Har då gått ner i vikt rejält. Men om det är ett missfall. Hur vet man att allt kommit ut? Har normala blödning nu. Men visst har jag mensvärk. Min syrra har haft försenad mens i 2 månader o då fick hon rejält med blödningar o en massa blodklumpar. Men får ringa läkaren på måndag .

  • Jag är bara jag

    Viktnedgång orsakar ofta utebliven l. Får man mens efter lång tid är den ofta rikligare och mer smärtsam. Så det måste inte alls vara m.f. Läkare kommer inte kunna konstatera det heller för i så fall är ju allt redan ute.

  • jenny78r

    Okej. Gick ner 15kg på 1 månad. Men är öm efter blodklumpar o kramperna igår. Känns som molande värk. Det va inga små blodklumpar :/

Svar på tråden Missfall?