• Anonym (Svägerskan)

    Min svägerska blev en mardröm efter lyckad IVF

    Jag har en svägerska hon är gift med min sambos bror. De har i åratal försökt att få barn utan resultat. När jag och min sambo blev gravida så slutade hon att prata med mig dök inte upp på kalas mm mm. Det blev 100 ggr värre när vår lilla tös kom. Hon skydde mig som pesten. Jag kan väll till viss mån förstå det pga av den enorma längtan att få barn så jag lät henne hållas.

    Nu efter x antal IVFer är de äntligen gravida visserligen superdupertidigt tror de är v 4 lr ngt??? Men helt plötsligt från att inte vara vatten värd så är jag den elakaste personen någonsin! Vi var på middag hos svärföräldrarna och då från att inte ha pratat med mig på nästan 2 år så förklarar hon vitt och brett om vad jag gör för fel som förälder. Att hon minsann inte vill ha vårat barns gamla avlagda trasor! Hon har beställt en svindyr Emmaljunga redan nu från nätet för hennes barn skall minsann åka komfortabelt och inte i begagnad skit som vår dotter. Jag köpte en jättefin begagnad vagn på blocket som jag varit nöjd med. Jag skall börja jobba på måndag vår dotter är 11 månader och då förklarade hon för mig hur kass jag är som mamma att låta henne vara hemma med pappan??? Men han måste ju också få vara hemma tyckte jag men nej nej nej. Hon breder på hur han skall gå på kondis och bara köpa märkeskläder. Jag är så chockad att jag bara satt tyst och nickade. v 4 jag menar jag hoppas inte hon får missfall men tänk om det händer! Jag vet inte riktigt hur jag skall göra meb jag tänker inte sitta och ta emot skit från henne att jag är en dålig förälder!! Jag kommer spy om jag skall behöva umgås med henne. Mitt elaka jag önskar att hon får en unge med kolik!!! 

  • Svar på tråden Min svägerska blev en mardröm efter lyckad IVF
  • Dasha

    jag tro r att alla ivf kostade så mycket att en ny vagn är ingenting i jämförelse.

  • Anonym (fiamia)

    Men usch vilken människa ! hade jag varit du hade jag på en släktmiddag sagt rakt ut att ni är ju faktiskt olika. Att du tycker si och hon tycker så. förklara varför du tycker så men också avsluta med att de är okej att tycka olika men man behöver absolut inte va snäsvis och otrevlig för de. Stå upp för dig själv. Kan slå vad om att de andra kommer "stå på din sida" och hon kommer bara se dum ut.

  • aleydis

    Jag har lite svårt att tro att den här tråden är sann, att vara i v.4 då har man precis fått utebliven mens och kanske precis plussat och gå ut så stensäkert att man är gravid- det tror jag inte folk som varit ofrivilligt barnlösa länge skulle göra. Jag tror de är extra medvetna om hur svårt det kan vara att bli gravid och ally som kan gå fel på vägen.

    Men, om det nu är så att hon är så hemsk så kan jag bara tipsa om att låta henne upptäcka livet som förälder själv och bli tagen ner på jorden och låta resten rinna av dig och undvika henne så gott du kan

  • Anonym (Svägerskan)
    aleydis skrev 2015-01-31 14:53:34 följande:

    Jag har lite svårt att tro att den här tråden är sann, att vara i v.4 då har man precis fått utebliven mens och kanske precis plussat och gå ut så stensäkert att man är gravid- det tror jag inte folk som varit ofrivilligt barnlösa länge skulle göra. Jag tror de är extra medvetna om hur svårt det kan vara att bli gravid och ally som kan gå fel på vägen.

    Men, om det nu är så att hon är så hemsk så kan jag bara tipsa om att låta henne upptäcka livet som förälder själv och bli tagen ner på jorden och låta resten rinna av dig och undvika henne så gott du kan


    Hon fick reda på att hon var gravid i v 2 de går ju på kontroller hos läkare efter IVF och det är lite annorlunda vad jag har förstått det som. 


    Jag säger inget alls utan hon får hållas och nämner för henne att jag gillar second hand men att alla inte behöver göra det.

  • Anonym (Svägerskan)
    helene 355 skrev 2015-01-31 14:30:22 följande:

    vad säger din bror, sväröräldrarana? dem, måste väl reagera?


    De tycker hon är superkonstig hennes man min sambos bror säger inget men de säger inte mkt. Hon har ju mått jättedåligt pga detta så hon får väll hållas. Svärmor la in en flik att vi alla är olika och det får man respektera.
  • Anonym (Ivfare)
    Anonym (Svägerskan) skrev 2015-01-31 14:58:16 följande:

    Hon fick reda på att hon var gravid i v 2 de går ju på kontroller hos läkare efter IVF och det är lite annorlunda vad jag har förstått det som. 


    Jag säger inget alls utan hon får hållas och nämner för henne att jag gillar second hand men att alla inte behöver göra det.


    När man plocka ut äggen är mani v2 sen när man ska göra testet är ca 14-18dagar senare och man är då i v4 eller v5. När man plussat så ringer man kliniken som bokar in UL i v8 ungefär för att man inget ser innan dess. 
    Så att hon fick reda på det i v2 är BS. 
  • Anonym (11 stycken)
    Anonym (Ivfare) skrev 2015-01-31 15:07:35 följande:
    När man plocka ut äggen är mani v2 sen när man ska göra testet är ca 14-18dagar senare och man är då i v4 eller v5. När man plussat så ringer man kliniken som bokar in UL i v8 ungefär för att man inget ser innan dess. 
    Så att hon fick reda på det i v2 är BS. 
    Exakt! Td brukar vara ganska sent dessutom så man är aldrig i v.4 när man får veta att man är gravid efter IVF. Jag skulle dessutom aldrig berätta så tidigt! De allra flesta väntar minst till efter VUL och de flesta ännu längre. Just p.g.a att det tagit flera år att bli gravid,man törs knappt lite på det själv och man vill inte "jinxa" nåt genom att berätta. F.ö har jag svårt tro att hon skulle vräka ur sig om nån annans föräldraskap. Gör man ju liksom inte normalt sett...
  • Anonym (Svägerskan)
    Anonym (Ivfare) skrev 2015-01-31 15:07:35 följande:
    När man plocka ut äggen är mani v2 sen när man ska göra testet är ca 14-18dagar senare och man är då i v4 eller v5. När man plussat så ringer man kliniken som bokar in UL i v8 ungefär för att man inget ser innan dess. 
    Så att hon fick reda på det i v2 är BS. 
    Aha då är hon nog i v 6 lr 7 då kanske? För hon plussade i förra veckan
  • aleydis
    Anonym (Ivfare) skrev 2015-01-31 15:07:35 följande:
    När man plocka ut äggen är mani v2 sen när man ska göra testet är ca 14-18dagar senare och man är då i v4 eller v5. När man plussat så ringer man kliniken som bokar in UL i v8 ungefär för att man inget ser innan dess. 
    Så att hon fick reda på det i v2 är BS. 
    Ja, jag har själv inte gjort ivf och har inte koll på exakta tidsförloop, men det du skriver låter precis rimligt, och ts historia håller inte alls, iaf inte om hur tidigt de kan vara. Jag kan inte tänka mig om att någon som kämpat så länge för att bli gravid skulle gå igång på det sättet direkt efter att man plussat när man vet hur osäkert det kan vara .
  • Anonym (mogna)

    Har inte alla vi som har barn råkat ut dessa naiva blivande förstagångsföräldrar som går på vitt och brett om hur de ska och inte ska göra, vad som är en bra och dålig förälder? Klassiskt! Lyssna inte så mcyket på henne, låt det rinna av. Elakheterna kan du bara strunta i tycker jag.

  • Anonym (Hm)

    Vidare så kan man inte köpa Emmaljunga via nätet ....

    Hoppas hon lugnar ner sig! Mindervärdeskomplex är något hon lider bigtime utav! :/

    Undvik henne så gott det går!

Svar på tråden Min svägerska blev en mardröm efter lyckad IVF