• Anonym (britta)

    Ang åldern o SE gammal resp ung ut

    Åsikter?  vad beror det på att vissa 32åringar ser ut som 47 o tvärtom? varför VILL man inte bry sig o fixa till sig så man ser fräsh ut, det förstår jag inte. Är själv över 40 men ser ut som 36-38, sminkad med stiliga kläder, går regelbundet på fotvård o har välvårdade naglar mm. Ibland får jag stora hickan då man ser 33åringar som inte sett en fotfil eller besökt en frisörsalong på fem år. Funderingar?

  • Svar på tråden Ang åldern o SE gammal resp ung ut
  • Anonym (Seg_deg)

    Är 52 men, ser ut som 40. Tror det är genetiskt. Är man. Sen kostar det pengar att se fräsch ut, i alla fall som kvinna. Kan bero på det.

  • BengtH
    Anonym (britta) skrev 2015-01-31 15:38:29 följande:

    Åsikter?  vad beror det på att vissa 32åringar ser ut som 47 o tvärtom? varför VILL man inte bry sig o fixa till sig så man ser fräsh ut, det förstår jag inte. Är själv över 40 men ser ut som 36-38, sminkad med stiliga kläder, går regelbundet på fotvård o har välvårdade naglar mm. Ibland får jag stora hickan då man ser 33åringar som inte sett en fotfil eller besökt en frisörsalong på fem år. Funderingar?


    Det beror på genetiska anlag, kost och träning. Många tycker att jag ser åtminstone 5 år yngre ut. Är 44 år, smal och inga gråa hår.

    Det finns gråhåriga 38 åringar. Ta tex. han med den höga pannan i nyhetsmorgon TV1 (?) Han är yngre än jag, men gråhårig.

    Ta matkonessören Edward Blom. Han är lika gammal som jag men ser ut som han vore 60, just pga rondören och bristen på motion.
  • lövet2

    Det beror på så många saker. Om man tidigt blir gråhårig, så ser man äldre ut. En sjuk ser äldre ut än en frisk, en trött ser äldre ut än en pigg. Den som är lycklig ser förstås yngre ut än den som är deprimerad.

  • gener

    Tror nästan allt hänger på gener. Jag är 31 men alla tror att jag 19-23.
    Jag har "levt livet" när jag var yngre, festat hårt, rökt och snusat. Har dessutom haft ett stressigt och jobbigt liv. Först nu de senaste åren har det lugnat sig men spårens syns inte. Lägger inga pengar alls på mitt utseende, tänker bara på att äta bra och röra på mig mycket. Alla min familj på mors sida ser mycket yngre ut så genetiskt är det garanterat.

  • Anonym (46)

    Genetiskt i mitt fall stämmer verkligen inte! Mamma såg äldre ut än mig vid 32 än jag gör nu.  Jag har aldrig rökt,aldrig druckit alkohol,aldrig varit överviktig,aldrig stressat nämnvärt (senaste 18 åren inte alls p.g.a sjukdom),sover länge,använder hudkräm. Sminkar mig alltid bland folk. Skulle aldrig gå ut i mysbyxor eller med ofixat hår! Många gör inte det bästa av vad de har heller utan har gett upp innan de ens börjat.  Man behöver inte gå till överdrift alls för att se lite bättre ut. En snygg frisyr man faktiskt passar i gör mycket. Skala av värsta svarta kakorna under hälarna när man har sandaler! Måla med genomskinligt nagellack. Peta naglarna så man slipper se sorgkanterna. Lite maskara på de vita ögonfransarna. Inga gamla joggingbyxor sen -89 på julfest. Och för jösse namn-ta bort mustaschen tjejer!! Har två bekanta med världens mustasch,då kvittar det liksom hur man ser ut f.ö.

  • Anonym (u)

    Jag ser 10 år yngre ut än min ålder men jag hade sett ännu yngre ut om jag hade sluppit alla problem och stress i mitt liv. Stress och problem som andra orsakat, om jag ändå hade fått vara i fred för dessa människor. Nu är jag bara trött och sliten och det syns på mig också.

  • Anonym (...)

    Vad har stiliga kläder, fotfilar, nagellack och frisersalonger med ålder att göra? Är det några som brukar ha fula hälar, misskötta naglar, hemklippta frisyrer och sjaviga kläder så är det väl ungdomar? Det du beskriver handlar om att se välvårdad ut, inte ung.

  • Anonym (46)
    Anonym (...) skrev 2015-01-31 17:06:46 följande:
    Vad har stiliga kläder, fotfilar, nagellack och frisersalonger med ålder att göra? Är det några som brukar ha fula hälar, misskötta naglar, hemklippta frisyrer och sjaviga kläder så är det väl ungdomar? Det du beskriver handlar om att se välvårdad ut, inte ung.
    Tro mig-du ser betydligt äldre ut med mustasch! Och de där svarta hälarna är typiskt medelålders kvinns runt 55. Och en ful frisyr kan lägga på minst tio år!
  • Anonym (34)

    Måste man sminka sig för att se yngre ut än vad man är så ser man ju egentligen inte yngre ut än vad man är. Det som räknas är hur man ser ut utan smink. Hur mycket synliga rynkor man har, påsar under ögonen mm.

    Är man väldigt bra på smink så kan man göra sig yngre än vad man är, men vad hjälper det om man direkt ser äldre ut efter man tvättat av sig det.

    Jag har sen tonåren fått höra hur ung man ser ut. Inget kul som 14åring att höra att man ser ut som 12 år. Men nu som 34 så är man glad för att man ännu inte är 30.

    Använder till vardags endast mascara för att man är så ljus. Fast händer ibland att man är helt neutral med.

    Sen håller jag med om att man blir äldre i vissa frisyrer. Ser man tex redan äldre ut än vad man är så kanske man tex inte ska klippa sig i en kort tantfrisyr....

  • LauraPalmer

    Jag är 30 men får alltid visa leg när jag är på systemet. Ibland får jag visa leg när jag ska köpa snus. För mig har det inget med att vara tillfixad att göra. Det är oftast när jag är helt ofixad som jag får visa leg på affären eller får frågande blickar när jag vill ha en vuxenbiljett på bussen.

  • Seven Costanza
    LauraPalmer skrev 2015-02-01 11:31:40 följande:

    Jag är 30 men får alltid visa leg när jag är på systemet. Ibland får jag visa leg när jag ska köpa snus. För mig har det inget med att vara tillfixad att göra. Det är oftast när jag är helt ofixad som jag får visa leg på affären eller får frågande blickar när jag vill ha en vuxenbiljett på bussen.


    Samma här. Osminkad och med mössa ser jag ut som en tolvåring men fixad med kläder, smink, hår ser jag ut som 23-30 (är 30 och de flesta gissar däremellan).
Svar på tråden Ang åldern o SE gammal resp ung ut