• Äldre 31 Jan 16:47
    1181 visningar
    5 svar
    5
    1181

    Vilken binda?

    Det är ju såklart väldigt individuellt hur mycket man blöder efter förlossningen men jag tänkte höra om det finns någon binda som ni upplever extra bra och rekommenderar efter förlossningen? Är det stora tjocka som gäller eller finns det tunna som absorberar lika mycket som en tjock?

    Har inte använt bindor på närmare 10 år..

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vilken binda?
  • Äldre 31 Jan 16:51
    #1
    1Familj skrev 2015-01-31 16:47:04 följande:

    Det är ju såklart väldigt individuellt hur mycket man blöder efter förlossningen men jag tänkte höra om det finns någon binda som ni upplever extra bra och rekommenderar efter förlossningen? Är det stora tjocka som gäller eller finns det tunna som absorberar lika mycket som en tjock?

    Har inte använt bindor på närmare 10 år..

    Tack på förhand!


    jag köpte vanliga nattbindor med vingar, fungerade superbra
  • Äldre 31 Jan 16:52
    #2

    Always eller Libress nattbinda med flest antal droppar på omslaget Det körde jag på i alla fall och det fungerade bra.

  • Äldre 31 Jan 16:56
    #3

    Det finns en "förlossningsbinda" på apotea.se såg jag men jag vet inte hur tjocka de är.

  • Äldre 31 Jan 19:26
    #4

    Största nattbindan funkar bäst. Jag gillar Apotekets och ICAs.

    Jag var dock tvungen att klippa bort vingarna för jag fick skavsår i ljumsken. De är inte riktigt gjorda för att användas 4 veckor i sträck.

  • Äldre 31 Jan 19:49
    #5

    För mig framstod nattbindorna jag köpt ett SKÄMT inför de mängder (och golfbollar!) av blod som lämnade mig. Jag tog med mig de _enorma_ inkontinensblöjorna hem från BB. Det var skönt att slippa oroa sig för läckage på nätterna. Lycka till! Att föda barn är det bästa jag gjort. Känner avund till och med inför avslaget ;)

Svar på tråden Vilken binda?