• Anonym (hjälp­)
    Äldre 31 Jan 17:25
    2899 visningar
    5 svar
    5
    2899

    Rädd att vara för på

    Hej!

    Jag har träffat en kille två gånger. Efter första träffen tog det typ 4 dagar innan han hörde av sig å sa att det hade varit mysigt å ses och att han gärna skulle ses snart igen. Sen hörde jag av mig och frågade vad han hade för sig en dag och han svarade att han inte hade något speciellt för sig och vi sågs en gång till. På träff nr 2 hade vi sex. Vi sågs hemma båda gångerna. Efter första träffen kändes det väldigt bra och jag var 99 % säker på att vi skulle höras och ses igen.

    Efter träff 2 hamnade jag i mitt vanliga mönster och började oroa mig/inte känna mig alls lika säker på att vi skulle ses igen. Det är någon grej med att jag efter andra träffen börjar fundera mer och känner mig mer involverad. Jag blir också rädd för att killen tröttnat på mig. Särskilt nu när vi setts hemma bara.

    Detta var förra helgen och sedan dess har vi inte hörts av. Det jobbiga är att vi har kontakt via snapchat. Vi har varandras nummer och fb men hörs inte av där längre. Han är 23 och jag är 24 så det är mycket sociala medier och bl.a snapchat som används. Jag personligen tycker inte om det för man vet ju aldrig om en bild är skickad endast till en själv eller flera andra.

    I alla fall, jag har fått ett antal snaps från honom, men de har varit allmänna och inte riktade till just mig vad jag vet. Jag har därför inte svarat på dessa men har vid två tillfällen skickat snaps som bara varit till honom. Den ena borde han ha vetat var till honom för det var en koppling på bilden han skickade å det han skrev. Men den andra behöver han inte ha fattat att den var till honom. Fick inget svar på någon av dem.

    Jag har mått skitdåligt under veckan pga detta och för några dagar sedan var jag ledsen och tänkte att jag skulle skita i allt. Att han inte är intresserad och skulle han vara det så skulle han höra av sig. Jag får ett undvikande beteende alltså. Trots att jag egentligen vill prata med honom. Igår började jag fundera igen dock om jag ska utmana mig själv och göra tvärtom dvs våga höra av mig. Jag är rädd att detta går förlorat helt i onödan om han är samma typ som jag, den som backar och inte vågar höra av sig. Men 80 % av mig säger att han vill ta avstånd och inte ses mer.

    Vad tycker ni jag ska göra? :( Vad tror ni om hans intresse och om hur mitt intresse framstår i hans ögon? Måste göra något snabbt i så fall för dagarna bara går och jag får mer och mer ångest. Detta är en kille jag är intresserad av men min rädsla för att vara för på honom spärrar mig. 

  • Svar på tråden Rädd att vara för på
  • Anonym (hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 19:20
    #1

    Ingen som har något råd? Så svårt att tänka klart när man är inne i alla känslor.

  • Anonym (O)
    Äldre 31 Jan 20:02
    #2

    Det var du som hörde av dig senast när ni sågs? Och sedan har du skickar en snap som tydligt var riktad till honom? Då är det hans tur. Han kanske inte är intresserad. Jag vet att det gör SÅ ont att tänka så, men tyvärr är det vara karaktär som gäller här. Lycka till!

  • radwan­ska
    Äldre 31 Jan 20:22
    #3

    Om han verkligen är intresserad av något seriösare, så kommer han bara bli glad om du hör av dig. Dock har du nog kanske rätt i din 80%-känsla om att han inte är det, för då hade han nog hört av sig redan.

    De flesta killar som inte aktivt är ute efter ett förhållande, brukar visa fortsatt intresse tills att man haft sex. Efter det är det vidare mot nya erövringar. :)

    Jag skulle antingen skicka ett sms med en tydlig fråga om han är intresserad av mer, fast då måste man vara beredd på ett negativt svar eller t.o.m inget svar alls.. Eller så hade jag bara lagt ner och jagat efter nästa jag med. Lycka till! ; )

  • Anonym (hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 20:27
    #4
    Anonym (O) skrev 2015-01-31 20:02:55 följande:

    Det var du som hörde av dig senast när ni sågs? Och sedan har du skickar en snap som tydligt var riktad till honom? Då är det hans tur. Han kanske inte är intresserad. Jag vet att det gör SÅ ont att tänka så, men tyvärr är det vara karaktär som gäller här. Lycka till!


    Jo det är så jag tänkt hela den här veckan och den planen jag haft, att inte höra av mig. Men saken är den att jag aldrig haft problem med att vara för på utan det är alltid precis tvärtom. Jag blir helt tyst och vågar inte alls höra av mig i rädsla för att skrämma iväg killen. Så mina vänner har peppat mig till att våga höra av mig. Om jag ändå tänker ge upp så kan jag ju ändå göra ett försök tycker de.

    Snapen var till honom men var ingen fråga utan mer en återkoppling på bilden. Så jag har inte gjort särskilt mycket under den här veckan för att försöka kontakta honom, men jag känner mig alltid skitpå så fort jag gör det minsta lilla :p
  • Anonym (hjälp­) Trådstartaren
    Äldre 31 Jan 20:33
    #5
    radwanska skrev 2015-01-31 20:22:30 följande:

    Om han verkligen är intresserad av något seriösare, så kommer han bara bli glad om du hör av dig. Dock har du nog kanske rätt i din 80%-känsla om att han inte är det, för då hade han nog hört av sig redan.

    De flesta killar som inte aktivt är ute efter ett förhållande, brukar visa fortsatt intresse tills att man haft sex. Efter det är det vidare mot nya erövringar. :)

    Jag skulle antingen skicka ett sms med en tydlig fråga om han är intresserad av mer, fast då måste man vara beredd på ett negativt svar eller t.o.m inget svar alls.. Eller så hade jag bara lagt ner och jagat efter nästa jag med. Lycka till! ; )


    Jo jag har bara varit rädd för att han kanske tänker samma sak som jag, att han inte tänker höra av sig i första taget utan invänta mig. Just eftersom det tog ett par dagar innan han hörde av sig senast också och då var han uppenbart intresserad. Jag är ju väldigt intresserad men gör tvärtom till exempel. Han kanske inte vill att han ska vara den som ständigt hör av sig först efter att vi setts.

    Men ska jag vara helt ärlig så är det rätt trist hela grejen att det blivit som någon grej att vi inte hörs förrän efter ett bra tag efter att vi setts. Jag vill ha någon som det flyter på med.

    Det är så synd att det är så att sex ska förstöra :( Känns så dumt om man ska försöka hålla sig borta från det när man egentligen vill och är i ett sådant läge som det skulle passa. Bara för att liksom..

    Jag ger det ett försök till och sedan lägger jag ner :)
Svar på tråden Rädd att vara för på