• toffan

    varför hade jag positivt äl-test men ingen mens?

    Fick bebis i maj och ammade till för två veckor sedan. Har inte fått tillbaka min mens ännu men vill ha ett syskon så snart som möjligt. Kör med äl-test som var positivt 3-4 jan. Jag har gjort två gravtest vilka var negativa och ingen mens har kommit... Har massor med flytningar o "slem". Nu är äl-testen negativa.
    Varför var de positiva i jan? Och varför är jag varken gravid eller kommit ngn mens? Någon annan som varit med om detta?

  • Svar på tråden varför hade jag positivt äl-test men ingen mens?
  • MrsP79

    Ett positivt ägglossningstest betyder ju bara att ägglossning är på väg, inte att ägget faktiskt släpper, tyvärr. Lycka till ändå!

  • MrsP79

    Ja, alltså jag är ju ingen expert, men jag tror att det är så att ägglossningstest reagerar på det hormon som utsöndras innan ägglossningen kommer. Men det kan vara så att ägget aldrig släpper, ägglossningen uteblir. Eller så har ägglossningen skett senare. Fortsatte du testa, eller slutade du när det visade positivt? Om ägglossningen skett senare så blir ju även mensen sen.

  • toffan

    Ringde mvc. Tydligen kan man ha ägglossning utan att ägget lossnar. Mensen kommer inte eftersom hinnan är så tunn. Så jag kan ha ägglossning en gång per månad o ska då testa efter varje eftersom jag kan vara gravid men behöver inte. Mensen behöver heller inte komma...

Svar på tråden varför hade jag positivt äl-test men ingen mens?