• Anonym (Undrar)

    11h dygnsvila?

    Visste inte vart jac skulle lägga tråden!

    Men är de inte så att man har rött till 11h sammanhängande dygnsvila?

    Jag jobbar 12-21:30 och sedan dagen efter 7:30-16 är de rätt?

  • Svar på tråden 11h dygnsvila?
  • Anonym (Chefen)

    Arbetsgivaren får inte planera på det sättet i normala fall. Man kan förkorta dygns- och veckovilan i vissa fall, men då skall man ha ledigt längre tid efter det.

  • Anonym (mm)

    Beror på brytpunkt som nämns. Samt så finns det undantag inom det mesta. Man brukar få dispans att ha pisscheman inom vården då det inte "går" att få ihop det.

  • FannyN

    Dygnsvilan behöver inte vara varken på natten eller mellan passen. Du är ju ledig 11 timmar innan du börjar innan kvällspasset. Du är ledig 11 timmar efter dagpasset natten efter.

  • FannyN

    Dagen efter menar jag. Det schemat är ändå väldigt generöst tycker jag. Mina anställda slutar 23 och börjar 6.45 dagen efter.

  • Anonym (Undrar)

    Okej! Nä de va bara en tanke! Vart sur när jag fick min ända rast/lunch efter 7,5h arbete :P så börja tänka på resten och Aah vart nyfiken :P

  • nymedlem

    Jag jobbade mellan 17-07 och började 12:30 (till 02) nästa dag på ett f.d jobb. Jobbigt men bara att bita ihop. Det jobbigaste var att man bara hade 10-15 min rast totalt under arbetspassen för att kunna slänga i sig lite mat.

    Kämpa på ts!

Svar på tråden 11h dygnsvila?