• Anonym (hjälp)

    Autism!? Vill hoppa av skolan!?

    Fick min diagnos = Autism
    Biståndsenheten kommer att hjälpa till med stödlägenhet tror jag det hette. Jag kommer alltså ha min lägenhet, men det kommer finnas personal i en annan lägenhet som man kan prata med om man tex mår dåligt eller behöver hjälp med något.
    Jag är 18 år och går andra året på gymnasiet. Går el och energi och kan säga er direkt att jag VERKLIGEN inte trivs! 
    Jag blev sjukskriven i början på terminen (augusti) eftersom jag var inne i en depression. Och senare när jag kom tillbaka (november) har det bara varit upp och ner.
    Jag har fortfarande problem med ångest så när jag mår dåligt brukar jag låsa in mig på toaletten och gråta. Helt ärligt vet jag inte vad det är som händer...Kan vara ångesten... Gråter
    Jag funderar nu på att hoppa av helt eftersom jag VERKLIGEN inte klarar av skolan! Men vad kommer att hända med mig? Gråter
    Jag har fått höra att jag kan få sjukersättning eller vad det nu hette. Är det sant?
    Hur gör jag nu så att jag verkligen utnyttjar denna autism till max? Kan man få pengar eller inte?
    Dock oroar jag mig för skolan !! Men dit tänker jag inte gå längre.. Gråter
  • Svar på tråden Autism!? Vill hoppa av skolan!?
  • Anonym (skärp dig)

    Utnyttja denna diagnos till max??

    Herregud..... är du 18 år är det kanske dags att växa upp och ta ansvar över ditt liv istället för att utnyttja ditt funktionshinder!!!!!!!!!!!!!!

  • Anonym (D)

    Trolltråd. Hoppas jag?

    "utnyttja systemet till max". Jodåaåatteeeeee

  • Madmoiselle

    Jag hoppas verkligen inte att det här är en riktig tråd!

Svar på tråden Autism!? Vill hoppa av skolan!?