• Anonym (Nina)

    Muslimer! hur dejtar ni??

    Ja som frågan lyder. Jag undrar hur muslimer i Sverige träffar någon/dejtar? Jag vet att sånt är tabu utomlands men hur gör ni singlar i Sverige?

  • Svar på tråden Muslimer! hur dejtar ni??
  • Anonym (Isp)
    Anonym (Nina) skrev 2015-02-01 00:29:35 följande:

    Ja som frågan lyder. Jag undrar hur muslimer i Sverige träffar någon/dejtar? Jag vet att sånt är tabu utomlands men hur gör ni singlar i Sverige?


    Det där går väl genom släkten? För övrigt fattar jag nog inte frågan iofs.
  • Anonym (bangoo)
    Anonym (Nina) skrev 2015-02-01 00:29:35 följande:

    Ja som frågan lyder. Jag undrar hur muslimer i Sverige träffar någon/dejtar? Jag vet att sånt är tabu utomlands men hur gör ni singlar i Sverige?


    Att muslimska män kan dejta förstår jag.. Om inget annat så finns det väl någon "svenska flicka knulla"

    Men är väldigt nyfiken på. Hur gör en muslimsk kvinna med slöja eller burka..

    Sitter hon på en dejting sajt o har bild på burkan eller vad?
  • Anonym (Hemma)

    En kvinna med burka/niqab sitter hemma tills hennes pappa presenterar en man för henne. En månad senare eller kanske lite fler månader senare så äger bröllopet rum.

  • Anonym (Nina)

    Nu har inte majoriteten burka och jag menar inte killar som dejtar svenska tjejer. Jag menar muslimer killar och tjejer i Sverige. Var/hur träffas de? Är det på nätet? Via kompisar? Jag är bara nyfiken?

  • Anonym (Hemma)
    Anonym (Nina) skrev 2015-02-01 09:36:58 följande:

    Nu har inte majoriteten burka och jag menar inte killar som dejtar svenska tjejer. Jag menar muslimer killar och tjejer i Sverige. Var/hur träffas de? Är det på nätet? Via kompisar? Jag är bara nyfiken?


    JAG HAR JU SVARAR PÅ DIN FRÅGA.
  • Anonym (Ehhh)
    Anonym (Nina) skrev 2015-02-01 12:24:29 följande:

    Nej jag är inte dum. Är du dum eller? Muslimska tjejer och killar som inte får ha kontakt med någon av det motsatta könet ( för så har jag uppfattat att det är). Undrade bara


    Jag blir så trött på dumma fördomar, men förlåt det är ju bra att du ärligt frågar så okunskap inte består. Naturligtvis får de ha kontakt, de får träffas, prata med varandra, gå i skolan, handla och arbeta. De lever inte instängda.... Enda skillnaden är att när de lär känna någon så flörtar de lite, lär känna varandra, umgås, pratar om livet, värderingar, drömmar och vardagen men väntar med hångel och sex tills de är gifta.
  • Anonym (muslimsk kvinna)

    Vilken rolig fråga. Jag träffade min man på dejtingsajt, sedan kan jag inte svara hur andra gör men man träffas som andra gör. Den enda skillnaden är att man väntar så långt som möjligt tills allt känns rätt med att visa sitt ansikte. Man bär ju niqab just för att man inte vill visa sitt ansikte för icke-mahram män.

  • Anonym (?)
    Anonym (muslimsk kvinna) skrev 2015-03-08 05:39:18 följande:

    Vilken rolig fråga. Jag träffade min man på dejtingsajt, sedan kan jag inte svara hur andra gör men man träffas som andra gör. Den enda skillnaden är att man väntar så långt som möjligt tills allt känns rätt med att visa sitt ansikte. Man bär ju niqab just för att man inte vill visa sitt ansikte för icke-mahram män.


    Men får en kvinna med niqab dejta online? Är inte det haram att prata privat med en främmande man utan mahram?
  • Anonym (muslimsk kvinna)

    Det är det som är så bra med online dejting. Du behöver inte visa dig och ingen behöver höra dig. Allt är halal.  

Svar på tråden Muslimer! hur dejtar ni??