• Enaningvilsen

    Finns den någon som har svar?

    Jag blir tokig.. Jag ser ut som en gravid. Jag känner mig gravid. Har fått mer och mer symtom. Mensen är försenad med 7 dagar och test visar negativt. OM jag är gravid, kan man få negativt på test men ändå visa sig vara gravid?

    Kan man ta blodprov och se om graviditet?

    Hur länge ska jag vänta till nästa test?

    Att gå i ovisshet gör mig galen. Trött på att suga in magen inför sambon. ????

  • Svar på tråden Finns den någon som har svar?
  • Anonym (Nanna)

    Man ser inte gravid ut sju dagar efter utebliven mens vare sig man är gravid eller inte.
    Din uppblåsta mage beror nog på all lök du åt till biffen i går kväll.

  • Enaningvilsen

    Sist mensen var höll den i 5 dagar och det var rosa. Vanligtvis blöder jag mycket och i sju dagar. och mensen där innan var inte heller helt normal. Därav som jag är fundersam.

  • Tigmatropos
    Anonym (Nanna) skrev 2015-02-01 00:35:26 följande:

    Man ser inte gravid ut sju dagar efter utebliven mens vare sig man är gravid eller inte.
    Din uppblåsta mage beror nog på all lök du åt till biffen i går kväll.


    Jadu Nanna... Det var en segdragen jävla lökmage det här... blir bara värre för varje vecka också? Ser ut som en spärrballong vid det här laget, och sparkar (?) gör lökfisarna också? bifogar två bilder; 1 som ogravid och 1 bild 7 dagar efter mensen skulle ha kommit... Nu är jag i v.25 med min lök Solig

    Till ts: det händer att en del gravida är låghormonare och får plusset sent, men det kan också vara något fel, till exempel att graviditeten har avstannat men inte kommer ut som missfall (om du nu är gravid). Så jag skulle råda dig att kolla upp det snarast. Glad
  • Anonym (Nanna)
    Tigmatropos skrev 2015-02-01 00:47:06 följande:
    Jadu Nanna... Det var en segdragen jävla lökmage det här... blir bara värre för varje vecka också? Ser ut som en spärrballong vid det här laget, och sparkar (?) gör lökfisarna också? bifogar två bilder; 1 som ogravid och 1 bild 7 dagar efter mensen skulle ha kommit... Nu är jag i v.25 med min lök Solig

    Till ts: det händer att en del gravida är låghormonare och får plusset sent, men det kan också vara något fel, till exempel att graviditeten har avstannat men inte kommer ut som missfall (om du nu är gravid). Så jag skulle råda dig att kolla upp det snarast. Glad

    Med tanke på att embryot är fyra millimeter långt så beror knappast putmagen på det.
    Det är mindre än ett riskorn.

    Om du sträckt på dig som på bild ett och dragit in magen som på samma bild så hade det inte varit någon skillnad alls.

    Kram/Nanna
  • Tigmatropos
    Anonym (Nanna) skrev 2015-02-01 00:59:32 följande:

    Med tanke på att embryot är fyra millimeter långt så beror knappast putmagen på det.
    Det är mindre än ett riskorn.

    Om du sträckt på dig som på bild ett och dragit in magen som på samma bild så hade det inte varit någon skillnad alls.

    Kram/Nanna
    jag står och sträcker mig på samma vis Solig
    TS skrev "ser gravid ut" och visst kan man få en hormonell gravidkula tidigt, dom flesta får putmage även om livmodern inte syns förrän långt senare, men det var inte poängen. Det var att SE gravid ut.
  • Tow2Mater

    Man kan ta blodprov och se om man är gravid ja, men frågan är om svensk sjukvård bekostar det for dig utan medicinsk anledning. Men du kanske kan betala det själv.

  • VB52015
    Enaningvilsen skrev 2015-02-01 01:38:49 följande:

    Tänker eftersom jag är lätt öm om magen och inte vill ligga med tryck mot magen..


    Din mage ser ut som min och jag är i v 15! Spännande, men om du ligger ner, med raka ben, bör du känna livmoderns kant just under naveln (i v.13 och framåt) ju tidigare ju längre ner mot blygdbenet. Vanligt är ju också att man får sammandragningar på kvällen kring vecka 10 och framåt och då känns det utifrån som en stenhård melon i höjd med blygdbenet och upp mot navel. Så klart är måtten individuella men man säger att i vecka 14 är livmoder 14 cm ovan blygdbenet. Jag har fött två barn sedan innan och på mig töjs allt lite snabbare och livmodern vet vad den ska göra, som med muskler och "muskelminne".
    2007-08 | 2013-06 | 2015-07
  • Enaningvilsen

    det som är grejen. Känner mig mätt hela tiden. Och har en hård kant, som även svärmor idag kunde känna när jag låg platt och avspänd på köksgolvet. Men kan man vara gravid trotts negativt på gravtest? ???????? är så förvirrad. Vill ju bara ha svar på vad som händer med min mage..

  • Minxy

    Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med MVC där du bor.

    Men: om din mens bara är 7 dagar sen så kan du inte känna kanten på livmodern. Antingen är du inte gravid eller så är du längre gången än du tror. Vissa får en mensliknande blödning även fast dom är gravida.

    Hur som helst, ingen här på FL kan säga om du är gravid eller inte. Kontakta MVC och förklara. Förmodligen kommer dom bara säga att så länge testen visar negativt så är du inte gravid, men kanske dom kan ta in dig för ett blodprov. Då kan du få svar svart på vitt hur det ligger till.

Svar på tråden Finns den någon som har svar?