• Längta­n efter ett syskon
    Äldre 1 Feb 00:40
    1413 visningar
    8 svar
    8
    1413

    Är det nån skillnad på måendet om man väntar pojk el flicka? berätta!

    Ja hur var det för er? Hur mådde/ mår ni som väntar/väntade pojke el flicka?

    El tror ni bara det är skrock?

    Detta är min tredje påväg. Har två pojkar o mådde ganska lika med båda.

    *lätt illamående

    *ena pojken var jag sugen på fer mat och den ena knappt aptit alls o sugen mer på frukt o grönt men saltlaktrits med båda

    *trött i början men kräktes aldrig

    *molvärk o foglossning

    *lite finnar i början med båda.

    *typisk pojkmage

  • Svar på tråden Är det nån skillnad på måendet om man väntar pojk el flicka? berätta!
  • Längta­n efter ett syskon
    Äldre 1 Feb 00:42
    #1

    Denna gången har jag däremot fått fett hår! Måste tvätta håret varje dag. Extremt trött! Sugen på allt! Mest oliver och salt typ ölkorv hihihi.

    Är än i v 7 men det är lite roligt att jämföra o se

  • Äldre 1 Feb 01:44
    #2

    Har två killar och en tjej. Mådde mer illa med tjejen men nu väntar jag en kille till och spydde mellan v 6-16, mår fortf lite illa nu i v 20. Värst av alla gånger mao. Jag tror inte alls på att det är skillnad, det har inte stämt på nån av mina fyra syskon eller kompisar.

  • Äldre 1 Feb 06:40
    #3

    Med sonen mådde jag en aning illa fram till vecka 12. Sen hade jag en relativ bra graviditet.

    Troligtvis en dotter nu och haft väldigt mycket illamående fram till vecka 20. Nu kan jag må illa någon gång i veckan och de är vecka 30 nu.

    Sa redan i vecka 12 till sambon att jag tror starkt att detta är en tjej.

  • Längta­n efter ett syskon
    Äldre 1 Feb 08:19
    #4

    Så det verkar stämma att med flickor mår man mer illa.

    Jag hade gärna velat ha en flicka denna gången men mår ungefär som med pojkarna....ÄN så länge

  • Äldre 1 Feb 09:54
    #5

    Enda skillnaden va att jag va extremt trött med dottern vilket jag inte va med nån av hennes fyra bröder

  • Äldre 1 Feb 11:54
    #6

    www.familjeliv.se/forum/thread/50928858-mkt-illamaende-blev-det-en-pojke-el-flicka

    Finns tusen liknande trådar här med hoppfulla eller desperata pojkmammor som letar febrilt efter tjejsignaler ;)

    www.familjeliv.se/forum/thread/50928858-mkt-illamaende-blev-det-en-pojke-el-flicka

  • Äldre 1 Feb 12:22
    #7
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-01 08:19:02 följande:

    Så det verkar stämma att med flickor mår man mer illa.

    Jag hade gärna velat ha en flicka denna gången men mår ungefär som med pojkarna....ÄN så länge


    Det är ju individuellt också. Men jag har förstått att de kan vara skillnad mellan flickor och pojkar. Dvs besvärligare med tjejer
  • Äldre 1 Feb 16:07
    #8

    Var rejält trött i början, extremt känsliga bröst, inte varit sugen på något speciellt och har mått toppen hela tiden förutom ryggen som strulat sedan någon vecka tillbaka. En del finnar.

    Väntar en pojke :)

Svar på tråden Är det nån skillnad på måendet om man väntar pojk el flicka? berätta!