• AsdfghjklIrritera

    Jävla svärmor

    Nä vet ni vad! Jag är så förbannat irriterad på min svärmor!!! Ska berätta

    Min sambo är väldigt bortskämd och innan han träffade mig så tvättade mamma åt honom och hans föräldrar gjorde typ allt åt han, fastän han bodde SJÄLV i egen lägenhet..

    Sen vi blev tillsammans så har de blivit bättre på den fronten, hon tar sig inte friheten att tvätta men tar sig friheter till andra jävla saker!!

    Idag t.ex. Så är de på besök o sover över..

    Så gjorde hon mat (fine skitsnällt absolut)

    Men hon gjorde extremt mycket mat och hon vet att jag och min sambo har de jävligt kämpigt med ekonomin och använder bara de nödvändigaste för att bli mätta, men hon fattar inte att man inte behöver koka 25 potatisar och steka upp 30 fiskpinnar, vi alla äter väldigt lite.. Detta va för att min svärfar ville ha typ 2 fiskpinnar till efter vi andra käkat och de va inga fiskpinnar kvar, då ställer hon sig och steker upp de 15 Resesterande för att han vill ha två?! Jag sa " men du kanske inte behöver ta alla, vi kanske inte hinner äta upp det"

    Sen så har hon kastat broccoli och andra saker som hon vet att jag älskar.. Utan att fråga såklart, vi kokade broccolinen häromdan så gamla va de ej!

    Sen gick jag o sambon till affären o när vi kommer tillbaka ska hon dammsuga fastän jag redan gjort det innan de kom vilket hon vet och det fanns inga saker att dammsuga upp. Sen ser jag att hon bäddat med täcke som vi har lagt undan och gått o plockat kuddar ifrån min sida av sängen fastän hon vet att jag har nackbesvär och får jätteont i nacken av dör få o mjuka kuddar.. Hon frågar aldrig någonting utan tar sig bara friheter och det är irriterande.. Hon tänkte steka upp en hel jävla stor köttfärs för att hon ville det men då hindra jag och sa till sambon som va i köket med henne " älskling vi skulle käka fiskpinnar va? Är sååå sugen på det"

    Hon går dessutom runt och plockar och gör om i VÅR lägenhet och hon frågar aldrig om det är Okej. Blir jävligt ledsen och trött för hon verkar inte tänka längre än näsan räcker ibland ???? jag tror säkert hon gör detta i all välmening men jag menar, jag går inte runt och plockar och rotar hemma hos dom.. Jag är född och uppfostrad med att man ska fråga innan man rotar hos andra även om de bara är hos typ syrran..

    Borde jag ta detta med sambon? Han märkte hur ledsen jag blev när hon kastade en glasburk som jag skulle använda till kakaopulver o ha i, den kastade hon antagligen för hon tyckte den va till ingen nytta.. Sen att hon kasta broccolin när hon TJATAR på mig att äta ännu mer grönsaker än jag redan gör ( äter jävligt mycket grönt ) får liksom inte ihop det.. Sen kasta hon även ägg som va helt perfekt dugliga bara för hon tyckte vi hade många?!?!?!?! Jag älskar och baka och därav har mycket ägg, hon kastade även dessa (10 st ca) utan att fråga.. Jag spyr snart!!!!

    Att hon dessutom daltar med min sambo gör mig bara ännu mer förbannad! Han är snart 24år. Ändå ska hon duka åt han, smöra mackan osv osv..

    Överreagerar jag? Har pms förtillfället så jag kan inte avgöra om jag verkligen stör mig eller att jag lägger för mycket märke till saker?!

    Ber om ursäkt för rörig text och eventuella stavfel!

  • Svar på tråden Jävla svärmor
  • Anonym (Säg till)

    Det är klart att du inte ska ha det så här i ditt hem. I mina ögon självklart!

    Nu har vi inte dina problem så jag vet inte hur jag skulle agera men jag skulle inte vilja att de kom och hälsade på.

    Varför måste de sova över? När mina föräldrar kommer till stan kommer de hit och umgås sen bor de på hotell.

    Nä ni måste säga ifrån, att de ens har samvete att kasta er mat. Jag skulle bli lika arg och besviken som dig.

  • Anonym (sysselsättning)

    Självklart har du rätt att säga ifrån. Ett tips för att ändå hålla henne nöjd är att se till att hon har något harmlöst att sysselsätta sig med när hon är hos er. Nästa gång hon kommer så dammsug inte innan, lämna smutsdisken framme och be henne att gå och handla middagsmat (förhoppningsvis vägrar hon ta emot pengar för den:)). Är du okej med att hon tvättar så boka tvättid lagom tills hon ska komma. När hon ger sig på sängen eller börjar på att slänga saker så säg ifrån med en gång (lämna henne inte ensam innan hon verkligen lärt sig vad som gäller!). Behöver du säga nej tio eller tjugo gånger i rad innan hon fattar en grej så gör det! /en vars svärfar har myror i brallan och helst skulle bygga om vårt hem till oigenkännlighet när han är här

  • Presidentens son
    Anonym (Odus) skrev 2015-02-01 08:43:42 följande:

    Nej, djuren stöter bort sina ungar så djurbarnens respektive behöver aldrig umgås med sina svärisar. 


    Ja då lever de som djur då :)! De låter ju sina föräldrar sova på hotell
  • Anonym (Suck)

    Det är inte svärmor du ska vara förbannad på utan maken, som inte säger till sin mamma att det inte är ok. Faktiskt konstigt att du skriver här istället för att ta det med honom direkt.

  • Anonym (Greta)

    Det låter som om hon försöker vara snäll och hjälpa till även om hon inte vet exakt hur hon skall göra det och du överreagerar mycket.

    Be henne göra konkreta saker, baka en kaka, städa toaletten eller vad som så hon känner att hon har något för händerna och du kan slappna av. Tänk på att de åker hem snart, var snäll och förstående.

  • Presidentens son
    nernu skrev 2015-02-01 20:47:27 följande:

    När trollmor har lagt de elva små trollen och bundit fast dom i svaaaaansen.


    Fast hon kanske glömde binda fast ett troll?
  • Anonym (C)

    Förstår ditt problem. Har själv en jobbig svärmor. Så ta det inte fel, men om du bara tiger och låter henne hållas så är det klart att hon fortsätter! Folk gör det som funkar. Och detta funkar för henne, för du säger inget. Hade nån kastat ägg/slösat mat hos mig hade jag sagt till direkt och med myndig röst. Då krymper du hennes utrymme. Valet är ditt. Jag var i samma sits men min svärmor tar sig inga mer friheter för hon har lärt sig.

  • Presidentens son
    Anonym (C) skrev 2015-02-01 22:39:52 följande:

    Förstår ditt problem. Har själv en jobbig svärmor. Så ta det inte fel, men om du bara tiger och låter henne hållas så är det klart att hon fortsätter! Folk gör det som funkar. Och detta funkar för henne, för du säger inget. Hade nån kastat ägg/slösat mat hos mig hade jag sagt till direkt och med myndig röst. Då krymper du hennes utrymme. Valet är ditt. Jag var i samma sits men min svärmor tar sig inga mer friheter för hon har lärt sig.


    Oj, har du också en jobbig svärmor? Vad gör hon då? flyttar hon på fjärrkontrollen 1 cm är därför jobbig?  
  • Jessi01

    Nej, svärmor har inte förstått hur man gör om man på ett respektfullt sätt vill hjälpa till hemma hos någon. Det är helt ok att säga till här. Börja med att ta upp det viktigaste, att man inte får kasta någon annans saker utan att fråga först. Säg bara att du vill att hon frågar dig innan hon kastar något.

    Resten löser sig kanske ändå om du lämnar henne lite extra städ och tvätt så att hon har att göra, så som "sysselsättning" skrev.

Svar på tråden Jävla svärmor