• Elisabeth marie

    Öroninflammation rinnande öra.

    Min son 3 år har ett mycket rinnande öra. Han hade feber för en vecka sedan. Men inte nu. Men örat sluta inte rinna. Pyjamasen hade gula fläcka över sig. Han har rör inopererat. Men verkar inte hjälpa. Vad ska jag göra? Han lär ju inte få pencelin eftersom han inte har feber.

    Kan han gå till dagis?

    Tips

  • Svar på tråden Öroninflammation rinnande öra.
  • Elisabeth marie
    Sallysally skrev 2015-02-01 12:37:19 följande:

    Rinnande öra ska man till doktorn med. Behövs då pencillin


    Ringt 1177.

    45 min kö.
  • Rockabillymom

    Gå till doktorn! Antagligen har trumhinnan spruckit av varet som nu runnit ut. Detta gör väldigt ont å man behöver penicillin. Sen går man på återbesök för att se att allt läkt. Undertiden är det viktigt att det inte kommer vatten i örat. Så in med fetvadd vid dusch. Detta hände min son i höstas. Krya på den lille

  • Milie
    Rockabillymom skrev 2015-02-01 12:46:31 följande:

    Gå till doktorn! Antagligen har trumhinnan spruckit av varet som nu runnit ut. Detta gör väldigt ont å man behöver penicillin. Sen går man på återbesök för att se att allt läkt. Undertiden är det viktigt att det inte kommer vatten i örat. Så in med fetvadd vid dusch. Detta hände min son i höstas. Krya på den lille


    Han har rör i örat, som det står i TS...

    Röret är till för luftpassage, inte vätska. Så åk in med honom. Det kan ju vara enbart öronkatarr (sekretorisk/vätskande otur) eller vad det heter, och då får ni nog ingen antibiotika. Men det kan ju vara en öroninflammation och eftersom röret är där så ska han få någon typ av behandling med ögondroppar och/eller antibiotika.
  • Ambulansliv
    Elisabeth marie skrev 2015-02-01 12:44:40 följande:

    Ringt 1177.

    45 min kö.


    Bara å vänta!
Svar på tråden Öroninflammation rinnande öra.