• Anonym (hjälp)

    magsjuka vågar jag resa???

    Ett av barnen spydde på fredag morgon, sambon blev sjuk natten till lördag, lördag kväll bajsade barne och sambon slutade ha diarré och kräkningart, har inte hänt något efter det.
    På måndag kväll har jag bokat en tågresa, vågar jag åka???. 

  • Svar på tråden magsjuka vågar jag resa???
  • Ambulansliv

    Du har ju närmare 30 timmar på dig att bestämma det, eller?

  • Anonym (nej..)

    Inkubationstiden på magsjuka är ju upp till 72 timmar... Sen lever ju viruset kvar hemma hos er också om ni inte är kirurg-noga med att gnuggsprita varenda liten fläck där hemma, så du kan ju bli smittad måndag morgon genom att ta på ett förorenat handtag, toaknapp eller liknande :( Vore ju inte hel-lattjo å börja spy på tåget, med tanke på att magsjuka är otroligt smittsamt!
    Skjut upp resan om du kan anser jag.
    Hoppas du klarar dig!

  • Anonym (hjälp)
    Ambulansliv skrev 2015-02-01 13:23:56 följande:

    Du har ju närmare 30 timmar på dig att bestämma det, eller?


    Ja men jag vet ändå inte om det är så klokt att resa, fast jag inte skulle bli sjuk tills dess
  • Ambulansliv
    Anonym (hjälp) skrev 2015-02-01 13:33:05 följande:

    Ja men jag vet ändå inte om det är så klokt att resa, fast jag inte skulle bli sjuk tills dess


    Men då stannar du hemma!

    Är man en orolig själ så tar man det bombsäkra framför det säkra. Men som sagt, det är 30 timmar kvar.
  • Anonym (hjälp)

    Plussar man till tiden från lördag kväll kl 19så blir det ytterligare timmar, om de nu inte blir dåliga igen, jag har använt en annan toa, är mest rädd bli sjuk på tåget, vad gör man då???

  • Ambulansliv
    Anonym (hjälp) skrev 2015-02-01 13:45:20 följande:

    Plussar man till tiden från lördag kväll kl 19så blir det ytterligare timmar, om de nu inte blir dåliga igen, jag har använt en annan toa, är mest rädd bli sjuk på tåget, vad gör man då???


    Lås in dig på tågtoan
  • Anonym (nej..)
    Anonym (hjälp) skrev 2015-02-01 13:45:20 följande:

    Plussar man till tiden från lördag kväll kl 19så blir det ytterligare timmar, om de nu inte blir dåliga igen, jag har använt en annan toa, är mest rädd bli sjuk på tåget, vad gör man då???


    Man smittar alla andra som sitter på tåget.
  • Ambulansliv
    Anonym (nej..) skrev 2015-02-01 14:04:25 följande:

    Man smittar alla andra som sitter på tåget.


    Om hon spyr rätt ut finns risken ja. Men alla andra finns ingen rimlig chans att hon smittar.
  • Anonym (hjälp)

    Har fått veta att de som varit i kontakt med barnet har insjuknat inom ett dygn. Smittat 4 personer. 

  • Anonym (nej..)

    [quote=74781808][quote-nick]Ambulansliv skrev 2015-02-01 14:12:55 följande:[/quote-nick]

    Om hon spyr rätt ut finns risken ja. Men alla andra finns ingen rimlig chans att hon smittar.

    Vi får hoppas att toan är ledig då, som andra sen kommer gå på .... och bli smittade .

    Fint det!

Svar på tråden magsjuka vågar jag resa???