• Anonym (Velig­)
    Äldre 1 Feb 13:25
    4625 visningar
    18 svar
    18
    4625

    Blev lämnad - han ångrade sig

    Har varit sambo i 9 år. Två år efter vi flyttade ihop var han otrogen med en gift kvinna. Jag rasade, men vi bestämde ändå för att fortsätta tillsammans.

    Det funkade bra fram tills för ca 1,5 år sedan, då han gjorde om samma sak. Var otrogen med en gift kvinna. Det var inte "bara" en fyllegrej, utan vid båda tillfällena var flera månader och med känslor... Jag trodde aldrig det om honom,, göra om samma sak, fastän han förstod hur förstörd jag blev efter första gången.

    Han bad mej flytta ut, från hans hus. Fick tag på en lägenhet hyfsat snabbt, men jag gjorde helt tvärtemot vad man ska göra. jag smsade, ringde, bönade, grät, snälla vi kan väl försöka... Han stod på sig och svarade knappt på sms.

    Till slut reste jag mej, fick självrespekt, Började gå ut och ha kul med mina vänner!
    Träffade på en fin kille, dock en liten hake, 11 år yngre.... inga barn. Jag är för gammal för att få barn.
    Då började min fd sambo höra av sig! Omvända roller! Han ville att vi skulle försöka. Det var inte att den andra tjejen fick kalla fötter enligt honom som jag misstänkte, utan att han skyllde på att han vaknat upp ur "psykosen".. Det är mej han älskar. Han mår dåligt över vad han gjort...

    Nu står jag och väljer mellan två killar! Jag har inte slutat älska min f.d. trots hans svek. men jag tror inte jag kan glömma....Det gör så jäkla ont...
    Jag har träffat den yngre killen några gånger och han verkar mena allvar. Han väljer bort barn om det blir allvar mellan oss, men det känns så fel... 
    Tycker om honom, men, har ändå kontakt med f.d. sambon.... 
    Hur släpper man taget om någon som man älskar men som gjort mej så illa?
    Vill inte använda den andra killen som en språngbräda... tycker om honom.
    Det kanske är tid jag behöver, för att bli hel och för att släppa taget.... 
    Jag har trasslat in mej i tankar och behöver hjälp att reda ut. 
    Min f,.d. sambo är inget svin, utan en snäll kille,,, egentligen.... men vågar man satsa en gång till!?
    Eller kasta sig ut,, våga (jag är en försiktig person) o ta för sig !! 
    Behöver feedback

  • Svar på tråden Blev lämnad - han ångrade sig
  • Anonym (n)
    Äldre 1 Feb 13:29
    #1

    på vilket sätt är inte ditt ex svin som gjort allt det där mot dig? även om han är snäll i övrigt så är han fortfarande ett SVIN! Jag hade satsat på den yngre. 

  • Anonym (Lilli­s)
    Äldre 1 Feb 13:36
    #2
    +1

    Jag tror ju inte alls att exet har ångrat sig, han insåg bara att han VERKLIGEN höll på att mista dig när du slutade skicka sms, böna och be. Där någonstans fattade han kanske att du inte skulle vänta på honom som innan och han fick kalla fötter. Han håller ju fortfarande på med den andra bruden! Om han nu verkligen vill ha dig, varför finns hon fortfarande med i bilden. 
    Han kommer aldrig att ändra sig, han har ju redan bevisat det två gånger. 

    I slutändan handlar inte detta om andra, det handlar om dig. Vill du försöka med den nya killen så gör det. Om han väljer bort barn så är det hans val, han är vuxen nog att förstå det och det är något ni i så fall måste sätta er ner och prata om. 

    Däremot anser jag ju inte att ditt ex är något att hänga i julgranen.

  • Anonym (There­se)
    Äldre 1 Feb 13:37
    #3
    +1

    "Till slut reste jag mej, fick självrespekt,"

    Och nu funderar du på att kasta bort den igen?

  • Äldre 1 Feb 13:40
    #4

    Du ska INTE ta tillbaka den otrogna skitstöveln - men du Måste inte ta den unga heller. Du KAN vara själv ett tag, med. Men om du vill, och den unga vill, då bör ni prova :)

    Gamla otrogna äcklet ska du låta bli dock. Bara säg det åt honom; "du har gjort det här två gånger (minst) Du är inte värd mig. Hejdå"

  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 1 Feb 13:41
    #5

    Självklart ska du välja den andra killen. Han som är 11 år yngre. Om han är en bra kille och du älskar honom alltså. Men vill han ha barn så går det ju inte. Min kille är 15 år yngre än mig. Det bästa förhållandet jag har haft. Vi firar 10 år i år :)

  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 1 Feb 13:43
    #6

    PS. Din föredetta kommer att göra om det igen. Var så säker. Gå inte tillbaka!!

  • Äldre 1 Feb 13:43
    #7

    Min fd sambo var inte otrogen, men han lämnade mig två gånger. Ville ha mig tillbaka båda gångerna. Första gången var ju ett lätt val, givetvis fick han komea tillbaka, men andra gången sa jag nej fast det gjorde jätteont. Kunde inte lita på honom längre som gjort det två gånger till synes utan skäl. Jag sörjde honom i flera år, tom under mitt nuvarande förhållande i början. Han var en stor kärlek, men ingen att luta sig emot. Kanske hade allt gått bra om jag tagit honom tillbaka igen, det får jag aldrig veta. Var inte beredd att gå igenom smärtan och chocken en tredje gång.

    Kan inte råda dig, för du måste känna efter själv, men jag hade inte tagit tillbaka ditt ex.

  • Anonym (Velig­) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 14:01
    #8

    Hoppsan... inlägget hamnade under fel tråd..:/

  • Anonym (Velig­) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 14:06
    #9

    Tack för feedback. Det är nog så att jag innerst inne vet att det vore helt fel att  gå tillbaka till min fd. Men känslorna då??  :/
    Den yngre killen är helt fantastisk. Jag har varit öppen mot honom och sagt som det är... att jag har känslor kvar för fd men troligtvis inte klarar att gå vidare med honom. Han förstår det! Men vill ändå ha mej.. :)

  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 1 Feb 14:09
    #10

    Åh. Han låter underbar. Släpp honom inte!!!! Försök att bryta kontakten med exet.

  • Anonym (Nej)
    Äldre 1 Feb 14:10
    #11

    Hoppas för din egna skull att du inte tar tillbaka honom! Han verkar ha dig i väntan på att något annat skall dyka upp.. Denna gången var det inte tillräckligt spännande för honom heller men han kommer fortsätta leta ! Garanterat!

  • Äldre 1 Feb 14:12
    #12
    Anonym (Velig) skrev 2015-02-01 14:06:27 följande:

    Tack för feedback. Det är nog så att jag innerst inne vet att det vore helt fel att  gå tillbaka till min fd. Men känslorna då??  :/
    Den yngre killen är helt fantastisk. Jag har varit öppen mot honom och sagt som det är... att jag har känslor kvar för fd men troligtvis inte klarar att gå vidare med honom. Han förstår det! Men vill ändå ha mej.. :)


    Fast, och förlåt om jag låter hård, men vaddå för känslor?
    "Jag njuter av att bli bedragen och förödmjukad"?

    Du kan ju inte älska karln - möjligen kan du älska den du trodde han var, eller RESTEN av honom, men det här beteendet är inte direkt älskvärt - eller ens "älskbart". Slicka såren och gå vidare med livet. Annars står du där igen om några år. Sviken och förnedrad.
  • Äldre 1 Feb 14:13
    #13

    Känslorna bleknar med tiden. Det är inte lätt.

  • Anonym (Velig­) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 14:13
    #14

    Ja :) visst verkar han underbar! Dock är mitt självförtroende inte på topp, har ju blivit bortvald två gånger...
    Och nu vald av en så pass yngre kille... lite skrämmer det mej. Tänk om han hittar någon i hans egen ålder, som han vill skaffa barn med... 

  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 1 Feb 14:16
    #15

    Det gör han inte om han älskar dig. Jag förstår att ditt självförtroende har fått sig en rejäl törn men du kanske kan bygga upp det tillsammans med den nya killen. Han verkar ju älska dig. Ta vara på det o va rädda om varann.

  • Anonym (Johan­na)
    Äldre 1 Feb 14:18
    #16

    Då hade ju min kille gjort det för länge sen. Som sagt. 10 år nu o vi har det helt underbart fortfarande.

  • Äldre 18 Jun 08:15
    #17

    Hej på dig :)
    Det har hänt till mig för länge sedan. En man med enormt ålderskillnad med mig (äldre) kastade ut mig 2 gånger och ville ha mig tillbaka och jag gick tillbaka till honom både gånger med på slutet sa jag hejdå till honom för att jag orkade inte . Men efter 3 år är han tillbaka igen fast under tiden jag träffade en riktig svin som han gjorde att jag tror att exet var bra trots allt. konstigt eller hur ?
    Hur har det gått för dig förresten ?

  • Anonym (Mimmi­)
    Äldre 24 Jun 00:50
    #18

    Välj den yngre!!!!

Svar på tråden Blev lämnad - han ångrade sig