• Anonym (tråds­kapare­n)
    Äldre 1 Feb 15:24
    941 visningar
    13 svar
    13
    941

    Nätdejting gilla & flirt

    Har nyligen börjat nätdejtat och dem flesta killar "gillar" min bild eller skickar en "flirt" men skriver inget till mig..vad vill dom ..att jag ska skriva först eller?!
    Hur intresserade är dem när de inte ens skriver hej?!

  • Svar på tråden Nätdejting gilla & flirt
  • Anonym (Konta­ktanno­nsmann­nen)
    Äldre 1 Feb 16:18
    #1

    Jag kan ge en "gilla" på någon som jag helt enkelt ser bra ut bara. Är det " fel" stad så ger jag det istället för att skriva. Som en komplimang helt enkelt. Ibland när min ålder inte riktigt stämmer med vad de söker kan jag även ge en som en liten " vink" att jag gillade deras bild. Hoppas att de ev skriver själva då.

    Däremot så skickar jag aldrig "flirt" till någon jag inte mejlat med. Känns lite för på. Jag får själv "flirt" och "gilla" på bilder. Om jag tycker deras profil ser intressant ut så gillar även jag och ev skriver något några timmar senare för att verka lite "cool"...

    En märklig erfarenhet kanske TS eller nån annan har svar på? Jag får mer mejlsvar från de tjejerna som nog kan anses som "snygga" än de som är "okej".. Har de som är "sådär" profilen som en egoboost? Dessa saknar även profiltext påfallande ofta.

  • Anonym (22år)
    Äldre 1 Feb 16:22
    #2

    Varför vända sig till dejting sidor? Tror nog att du kan få napp här på familjeliv dessutom ;)


    Anonym (trådskaparen) skrev 2015-02-01 15:24:04 följande:

    Har nyligen börjat nätdejtat och dem flesta killar "gillar" min bild eller skickar en "flirt" men skriver inget till mig..vad vill dom ..att jag ska skriva först eller?!

    Hur intresserade är dem när de inte ens skriver hej?!


  • Borkas­on
    Äldre 1 Feb 16:54
    #3
    Anonym (trådskaparen) skrev 2015-02-01 15:24:04 följande:

    Har nyligen börjat nätdejtat och dem flesta killar "gillar" min bild eller skickar en "flirt" men skriver inget till mig..vad vill dom ..att jag ska skriva först eller?!
    Hur intresserade är dem när de inte ens skriver hej?!


    Haha, ursäkta men var glad för att mejlen inte rasar in i hundratals än :) Som tjej kommer du få mycket uppmärksamhet på dejtingsajt, se detta som en mjukstart.
  • Anonym (tråds­kapare­n) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 16:56
    #4

    Jag gillar inte att gå på krogen och jag är lite blyg så jag vill inte gå fram och stöta på någon i mataffären precis.

  • Anonym (22år)
    Äldre 1 Feb 17:05
    #5

    Då förstår jag! :)

  • Äldre 1 Feb 18:05
    #6

    förmodligen för att dom vill veta om du är intresserad först. Gillar man tillbaka brukar dom skriva. I alla fall har det varit så för mig :)

  • Anonym (tråds­kapare­n) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 19:17
    #7

    Har provat att skriva själv till dem å bryta isen, vi får se hur det går.

  • Äldre 1 Feb 19:24
    #8

    Jag skickade flirtar till män som jag inte vågade skriva till eller då jag inte riktigt fick ihop en bra text. Jag skickade en flirt till en man, som sedan bjöd in mig till en chatkonversation på siten. Idag har vi varit tillsammans i 3 år och har börjat kolla på förlovningsringar


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Pillar­e
    Äldre 1 Feb 19:58
    #9
    Anonym (trådskaparen) skrev 2015-02-01 19:17:52 följande:

    Har provat att skriva själv till dem å bryta isen, vi får se hur det går.


    Kommer säkert gå bra.
  • Anonym (Bruka­r)
    Sun 8 Aug 2021 23:50
    #10

    Brukar tjejer skriva komplimanger till killar?

  • Anonym (Elfja­nten)
    Mon 9 Aug 2021 00:03
    #11
    Anonym (trådskaparen) skrev 2015-02-01 15:24:04 följande:

    Har nyligen börjat nätdejtat och dem flesta killar "gillar" min bild eller skickar en "flirt" men skriver inget till mig..vad vill dom ..att jag ska skriva först eller?!
    Hur intresserade är dem när de inte ens skriver hej?!


    Inte alls intresserade. Tjejer förväntar sig att killen lagt ner ganska mycket jobb på första meddelandet till henne, så att hon känner sig värdefull och utvald.
    Ett "hej" är det bara tjejer som kan skriva som första meddelande.
  • Mon 9 Aug 2021 00:17
    #12
    Anonym (trådskaparen) skrev 2015-02-01 15:24:04 följande:

    Har nyligen börjat nätdejtat och dem flesta killar "gillar" min bild eller skickar en "flirt" men skriver inget till mig..vad vill dom ..att jag ska skriva först eller?!
    Hur intresserade är dem när de inte ens skriver hej?!


    De väntar på att du ska visa något intresse tillbaka så de vet om det är värt att anstränga sig att skriva något.
    De vill inte verka desperata och de är medvetna om att de flesta meddelanden från killar till tjejer aldrig besvaras ändå, eftersom tjejer i regel överöses med dem.

    Mitt råd är att du tar kontakt med de du har intresse av.
  • Anonym (Jas)
    Tue 10 Aug 2021 13:53
    #13
    mammaåten skrev 2015-02-01 18:05:23 följande:

    förmodligen för att dom vill veta om du är intresserad först. Gillar man tillbaka brukar dom skriva. I alla fall har det varit så för mig :)


    Precis så tänker jag i alla fall, får jag ett gilla tillbaka så kan man påbörja en konversation.
Svar på tråden Nätdejting gilla & flirt