• MissMf

    Munkpeppar oregelbunden mens och en superbra metod!

    Testar munkpeppar, agnus castus nu i februari när mensen kom idag. Jag har väldigt oregelbunden mens med ett snitt med äl på cd 28. När jag blev gravid sist så hade jag äl på cd 73. Nästa äl blir i början/ mitten på mars om cykeln fortsätter som vanligt men hoppas kunna korta ner den. Tänkte kombinera med en metod som det pratas om här: www.familjeliv.se/forum/thread/69052671-en-superbra-metod-jag-last-omvilka-vill-hanga-med-nasta-manad

    "I stora drag går det ut på att börja på dag 8 att ha sex. Ha sedan det varannan dag fram till positivt äl.test.

    Börja testa på dag 10. Vid positivt äl test ha sex tre dagar på raken. Hoppa över en dag och sen sex igen.

    Glöm inte att ha sex minst en gång på annan dag i månaden."

    Den metoden körde vi även sist och blev gravid på första försöket. Den här gången följde vi inte metoden och det blev inget plus.

    Någon som vill hänga på? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-01 17:34
    Tempar med fertility friend oxå men är sämst på att få till exakt samma tid varje dag :p

  • Svar på tråden Munkpeppar oregelbunden mens och en superbra metod!
  • Jag är bara jag

    "Superbra metod"? Sex runt äl oavsett dagar och antal samlag funkar på 85% av alla-vi resterande kan testa alla "metoder" som finns och vi blir tyvärr inte gravida ändå. Du hade tur helt enkelt! Glad 

  • MissMf
    Jag är bara jag skrev 2015-02-01 19:50:20 följande:

    "Superbra metod"? Sex runt äl oavsett dagar och antal samlag funkar på 85% av alla-vi resterande kan testa alla "metoder" som finns och vi blir tyvärr inte gravida ändå. Du hade tur helt enkelt! Glad 


    Det är inte jag som har döpt den :p men det va ett par stycken i den tråden som hade försökt länge och inte lyckats som blev gravida då. :) har du oxå oregelbunden mens?
  • Anonym (suck)

    Oroa dig inte, "Jag är bara jag" tycker om att tala om för folk att alla blir gravida bara de knullar. Man får inte prova metoder eller preparat utan att hon kommer med pekfingret och tycker man är dum i huvudet.

    Testa på, det är ju faktiskt DU som vill prova.

  • pepparkakan

    Hej! Hur gick det när du testade munkpeppar? Blev cykeln kortare? 
    Jag ska själv testa nu i hopp om en mer regelbunden mens. 

  • MissMf
    pepparkakan skrev 2015-04-23 15:03:01 följande:

    Hej! Hur gick det när du testade munkpeppar? Blev cykeln kortare? 
    Jag ska själv testa nu i hopp om en mer regelbunden mens. 


    Typ 2 dagar.. Äl på dag 29 och mens på dag 40. Testade bara en månad. Det va sjukt äckligt i början men sen helt okej. En flaska räckte nästan på droppen för min långa cykel. Skulle behövt ha lite fler droppar. Håller tummarna för dig! Hur lång cykel har du?
  • pepparkakan
    MissMf skrev 2015-04-28 10:25:24 följande:
    Typ 2 dagar.. Äl på dag 29 och mens på dag 40. Testade bara en månad. Det va sjukt äckligt i början men sen helt okej. En flaska räckte nästan på droppen för min långa cykel. Skulle behövt ha lite fler droppar. Håller tummarna för dig! Hur lång cykel har du?
    Tack för ditt svar!
    Jag har en cykel på 40-45 dagar. Känns så otroligt långt. Började med munkpeppar för 4 dagar sedan nu så hoppas på underverk denna månaden :) Fast jag tar tabletterna.
    Hur går det för dig? Gravid än?
  • MissMf
    pepparkakan skrev 2015-04-28 16:57:36 följande:
    Tack för ditt svar!
    Jag har en cykel på 40-45 dagar. Känns så otroligt långt. Började med munkpeppar för 4 dagar sedan nu så hoppas på underverk denna månaden :) Fast jag tar tabletterna.
    Hur går det för dig? Gravid än?
    Ungefär som mig då. Håller tummarna! Ne :( väntar fortfarande. Nästa äl är runt 20 maj och då kör vi all in!! :) man känner sig lite uppgiven när det inte tar sig. Har ni försökt länge? Första barnet? Vi började med syskonförsöket i december.
  • pepparkakan
    MissMf skrev 2015-04-28 20:21:26 följande:
    Ungefär som mig då. Håller tummarna! Ne :( väntar fortfarande. Nästa äl är runt 20 maj och då kör vi all in!! :) man känner sig lite uppgiven när det inte tar sig. Har ni försökt länge? Första barnet? Vi började med syskonförsöket i december.
    Jag har också nästa ägglossning runt 20 maj :) Vi började i januari men har  inte lyckats pricka alla ägglossningar då mannen varit borta en del. Första barnet här. Så nu håller vi tummarna för att det tar sig nästa månad för oss båda! Har du alltid haft så lång cykel?
  • MissMf
    pepparkakan skrev 2015-04-29 23:33:17 följande:
    Jag har också nästa ägglossning runt 20 maj :) Vi började i januari men har  inte lyckats pricka alla ägglossningar då mannen varit borta en del. Första barnet här. Så nu håller vi tummarna för att det tar sig nästa månad för oss båda! Har du alltid haft så lång cykel?
    Vad kul :) det hoppas vi verkligen!! :) jag hade betydligt mer oregelbundet innan jag fick sonen. Nu är det faktiskt hyfsat regelbunden men lååång. Vi har prickat äl perfekt men fjärde gången smäller det :) hoppas jag :p
  • MissMf
    StillAlive skrev 2015-05-19 22:22:06 följande:

    Vart köper ni munkpepparn?


    Jag köpte på bodystore.se. Agnus castus tror jag det heter. Jag hade droppar.
Svar på tråden Munkpeppar oregelbunden mens och en superbra metod!