• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 1 Feb 18:19
    1904 visningar
    18 svar
    18
    1904

    SNÄLLA , är så OROLIG !

    Hej,

    Jag skriver nu medan jag är så orolig . Y

    Jag hade diarrie . Torkade mig och sen tvättade baken med enbart vatten , sedan tvättade jag underlivet ( ursäkta beskrivningen) . Kan bakterier ha överförts från min hand ? Jag är så orolig har bara några dagar kvar till bf ! Vad ska jag göra ? Kan det hända att bakterier ändå inte överförs . Åhhh jag är så orolig att nåt ska hända bebisen under förlossningen .

    Snälla ge mig råd , måste jag göra nåt ? Tvätta underlivet med tvål kanske ?

  • Svar på tråden SNÄLLA , är så OROLIG !
  • Anonym (Ingen fara)
    Äldre 1 Feb 18:44
    #1

    Du kommer antagligen att bajsa på bebisen när den föds.

  • Äldre 1 Feb 19:56
    #2

    När bebisen föds kommer den antagligen få ditt bajs på sig ändå. Och nej så länge inget vatten gått behöver du inte oroa dig ts. Ta det lugnt.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 21:02
    #3

    Men har hört att barnet kan smittas under förlossningen och bli sjuk av det . Alltså vilket misstag jag gjorde idag !!

    Tror ni verkligen det är ofarligt ??

    Om vattnet går om några dagar , kan det vara farligt ?

  • Anonym (lugn)
    Äldre 1 Feb 21:10
    #4

    Du behöver inte vara orolig. Som det sas, så länge ditt vatten inte gått så är det ingen fara. Och om du kom på direkt efter, så tvätta dig med tvål och vatten. Men som sagt, förmodligen kommer lite bajs på barnet när den föds ändå, vilket miljontals kvinnor gjort (omedvetet) på sina barn när den föds och det har inte blivit problem pga av det.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 21:32
    #5
    Anonym (lugn) skrev 2015-02-01 21:10:06 följande:

    Du behöver inte vara orolig. Som det sas, så länge ditt vatten inte gått så är det ingen fara. Och om du kom på direkt efter, så tvätta dig med tvål och vatten. Men som sagt, förmodligen kommer lite bajs på barnet när den föds ändå, vilket miljontals kvinnor gjort (omedvetet) på sina barn när den föds och det har inte blivit problem pga av det.


    Gick och tvättade mig med varmt vatten och tvål . Men tror ändå det är lite sent . Jag vet att många bajsar på sig under förlossningen men har hört att det finns s.k ecoli bakterier som barnet kan bli sjuk av .

    Jag önskar från hjärtat att barmhärtige guden Allah tar hand om mitt barn ...
  • Anonym (lugn)
    Äldre 1 Feb 21:39
    #6

    MashaAllah. Var inte orolig. Allah kommer ta hand om ditt barn, inchaAllah <3

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 21:42
    #7
    Anonym (lugn) skrev 2015-02-01 21:39:50 följande:

    MashaAllah. Var inte orolig. Allah kommer ta hand om ditt barn, inchaAllah <3


    Tack <3 inshaAllah
  • Anonym (lugn)
    Äldre 1 Feb 22:08
    #8

    Hur långt gången är du? Vart bor du?

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 22:44
    #9
    Anonym (lugn) skrev 2015-02-01 22:08:33 följande:

    Hur långt gången är du? Vart bor du?


    38+5

    Bor i Stockholm .
  • Anonym (Men jösses männis­ka.)
    Äldre 2 Feb 07:04
    #10
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-01 21:02:42 följande:

    Men har hört att barnet kan smittas under förlossningen och bli sjuk av det . Alltså vilket misstag jag gjorde idag !!

    Tror ni verkligen det är ofarligt ??

    Om vattnet går om några dagar , kan det vara farligt ?


    Nej det är INTE FARLIGT!! Jösses ge dig. Su måste nog lugna dig lite.
  • Anonym (lugn)
    Äldre 2 Feb 11:28
    #11
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-01 22:44:56 följande:

    38+5

    Bor i Stockholm .


    Va mysigt mashaAllah. Vet du vad det blir?
    Bor också i stockholm men just nu bor jag i Englad i ca 9 mån till.
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 14:07
    #12
    Anonym (lugn) skrev 2015-02-02 11:28:58 följande:

    Va mysigt mashaAllah. Vet du vad det blir?

    Bor också i stockholm men just nu bor jag i Englad i ca 9 mån till.


    En flicka enligt ul :)! Alhamdullilah .Men man vet aldrig .

    Har du barn ? Är du gravid ?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 14:10
    #13
    Anonym (Men jösses människa.) skrev 2015-02-02 07:04:46 följande:

    Nej det är INTE FARLIGT!! Jösses ge dig. Su måste nog lugna dig lite.


    Ja jag har lugnat mig lite faktiskt :)

    Om jag inte föder tills nästa tisdag då ska jag lämna ett urinprov .
  • Anonym (lugn)
    Äldre 2 Feb 19:49
    #14
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-02 14:07:51 följande:
    En flicka enligt ul :)! Alhamdullilah .Men man vet aldrig .

    Har du barn ? Är du gravid ?
    MashaAllah va mysigt.

    Jag har tre barn, och har troligtvis precis blivit gravid, men väntar på säkert svar. :)

    Var ska du föda? Jag har fött två av mina barn på Karolinska i Solna, men tyckte sådär om dem. Sista födde jag på BB Stockholm och ÄLSKADE dem. Dem var så professionella och respektfulla.
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 03:10
    #15
    Anonym (lugn) skrev 2015-02-02 19:49:55 följande:

    MashaAllah va mysigt.

    Jag har tre barn, och har troligtvis precis blivit gravid, men väntar på säkert svar. :)

    Var ska du föda? Jag har fött två av mina barn på Karolinska i Solna, men tyckte sådär om dem. Sista födde jag på BB Stockholm och ÄLSKADE dem. Dem var så professionella och respektfulla.


    MashaAllah :)

    Jag väntar på mitt första barn ! Längtar så mycket efter det . Jag ska föda på Karolinska Huddinge , mamma tycker Karolinska Huddinge är en ganska bra sjukhus så jag får prova och se .

    Menar du BB Södra ?

    Förresten , föder du på bf datumet ? Vill gärna veta då jag har bf om några dagar :D
  • Anonym (lugn)
    Äldre 3 Feb 14:30
    #16
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-03 03:10:48 följande:

    MashaAllah :)

    Jag väntar på mitt första barn ! Längtar så mycket efter det . Jag ska föda på Karolinska Huddinge , mamma tycker Karolinska Huddinge är en ganska bra sjukhus så jag får prova och se .

    Menar du BB Södra ?

    Förresten , föder du på bf datumet ? Vill gärna veta då jag har bf om några dagar :D


    Första barnet blev jag igångsatt då jag gick över tiden. Dem andra två kom i vecka 39.

    Jag älskade tiden med mitt första barn. Allt var så nytt och så ömtåligt. Se till att värna om amningen. Jag hade ett dilemma i min familj och amningen visade sig ha stor påverkan mellan barnet och mamman dessutom på barnets utveckling. Men jag tror du vet det :) Det här klarar du galant!! Är din man närvarande?
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 20:52
    #17
    Anonym (lugn) skrev 2015-02-03 14:30:32 följande:

    Första barnet blev jag igångsatt då jag gick över tiden. Dem andra två kom i vecka 39.

    Jag älskade tiden med mitt första barn. Allt var så nytt och så ömtåligt. Se till att värna om amningen. Jag hade ett dilemma i min familj och amningen visade sig ha stor påverkan mellan barnet och mamman dessutom på barnets utveckling. Men jag tror du vet det :) Det här klarar du galant!! Är din man närvarande?


    Asalamu alaikom

    Jag hoppas att jag föder snart , men alhamdullilah wa shukr för allt :) . Ja jag tänker amma mitt barn , det är ju bra för bebisen . Och nej min man är inte här tyvärr . Han längtar så mycket efter att träffa bebisen !!

    Fick du ett graviditetssvar :D?
  • Anonym (lugn)
    Äldre 3 Feb 21:03
    #18
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-03 20:52:29 följande:
    Asalamu alaikom

    Jag hoppas att jag föder snart , men alhamdullilah wa shukr för allt :) . Ja jag tänker amma mitt barn , det är ju bra för bebisen . Och nej min man är inte här tyvärr . Han längtar så mycket efter att träffa bebisen !!

    Fick du ett graviditetssvar :D?
    Wa alaykum salam wa rahmatullah.

    Har ni valt namn än? (Som svar på din förra fråga så födde jag på bb stockholm, danderyd.)

    Jag ska till gynekolog och se om det finns något där. Har symptom på graviditet men har nyss haft blödning, trots det så finns symptomen kvar, Allahu alem. :S
Svar på tråden SNÄLLA , är så OROLIG !