• måndagsbarn 90

    Influensa eller vad?

    Hej allihopa!

    Ni kanske kan hjälpa mig att lista ut vad jag åkt på för skit?

    Jag har mått hur bra som helst senaste tiden och börjat med promenader och nu natten mellan lördag och söndag vaknar jag hela natten med värk i hela kroppen (det liksom isar i benen överallt )

    Har kraftig frossa. Orkade inte ta mig upp å kolla vart febertermometern var nånstans.

    Detta har hållit i sig hela dagen och värk även bakom ögon och huvudet /tinningarna.

    När jag hittade termometern så hade jag knappt 38 grader.

    Är det influensa jag åkt på?

    Känner mig så ynklig och det är extremt jobbigt. Gör ju ont i hela kroppen. Även lite halsont och hosta.

    Är tjej på 24 år.

  • Svar på tråden Influensa eller vad?
  • Ambulansliv

    Ta två Alvedon så ska du se flunsan går över.

  • Sigfader

    Svårt att veta om det är influensa, men det är väl möjligt. När jag hade vad jag tror var influensa så var det som en förkylning som vägrade ta slut med hög feber i en dryg vecka. Jag låg med mössa på i sängen och frös med täcket uppdraget till hakan. Andra veckan kunde jag i alla fall sitta i soffan och tycka att livet var värt att leva, men jag fick en rejäl hosta på köpet och hostade upp slembollar som skulle fått 50-talsamerikaner att tro att det var Marsianer som anföll. Jag fick grymt ont i sidan och fick hålla ett krampaktigt grepp om handfatet när jag hostade. Att gå till mataffären första veckan lyckades jag med en gång, och då var jag nära på att svimma. Sådan är influensa som jag föreställer mig, jämfört mot en "vanlig" förkylning.

  • måndagsbarn 90
    Akua skrev 2015-02-01 19:54:41 följande:

    Men du, du är 24 men har du ingen aning om hur influensa känns?


    Jag brukar ofta få kraftiga förkylningar men kan inte minnas att jag haft influensa.Och vad jag förstått så kan en influensa vara både väldigt kraftig och ibland som förkylning. Jag känner igen de symptomen jag har nu men inte haft så kraftig frossa. Och feber för första gången på säkert 5 år.
  • Akua
    måndagsbarn 90 skrev 2015-02-01 21:49:26 följande:

    Jag brukar ofta få kraftiga förkylningar men kan inte minnas att jag haft influensa.Och vad jag förstått så kan en influensa vara både väldigt kraftig och ibland som förkylning. Jag känner igen de symptomen jag har nu men inte haft så kraftig frossa. Och feber för första gången på säkert 5 år.


    Ok. Spelar det någon roll för dig om det är förkylning eller influensa?

    Sen kan jag tipsa dig om att ta alvedon OCH Ipren samtidigt så kanske du kan sova bättre om natten.
  • måndagsbarn 90
    Akua skrev 2015-02-01 22:06:41 följande:

    Ok. Spelar det någon roll för dig om det är förkylning eller influensa?

    Sen kan jag tipsa dig om att ta alvedon OCH Ipren samtidigt så kanske du kan sova bättre om natten.


    Man vill väl veta vad man dragit på sig. Det kom liksom över bara en natt å det gör inte förkylningar för mig.

    Men det lät som ett bra tips. Får be min man köpa åt mig.
  • Akua
    måndagsbarn 90 skrev 2015-02-02 06:26:16 följande:

    Man vill väl veta vad man dragit på sig. Det kom liksom över bara en natt å det gör inte förkylningar för mig.

    Men det lät som ett bra tips. Får be min man köpa åt mig.


    Alltså om jag har dragit på mig förkylning eller influensa spelar inte någon roll för mig....därför undrade jag varför du ville veta.
Svar på tråden Influensa eller vad?