• Anonym (Oerfa­ren)
    Äldre 1 Feb 19:40
    783 visningar
    17 svar
    17
    783

    När man inte känner sin kropp...

    Jag kan noll om graviditet. Jag har aldrig tänkt tanken på barn och har aldrig känt av symtom vid ägglossning ect. Har mensvärk när jag har mens, thats it. Jag är 30 år.

    Jag har under senare tid känt saker i magen, reagerat på konstiga flytningar. Ibland bruna och ibland som segt slem (ursäkta).

    Jag har fått som finnar eller knottror på hela ryggen, armarna och nån på barmen.

    Men det som ens fått mig att tänka tanken på graviditet är att jag vägt samma i hela mitt vuxna liv, men nu har jag gått upp 2,5 kg? Plus att jag sover bort helgerna orkar inte ens laga mat. Att jobba är en plåga men skyller på vädret.

    I december hade jag oskyddat sex runt ägglossning. Tog ett test i panik samma dag som mensen vart sen det var negativt. Och sen kom mensen, som vanligt med mensvärk. Tänkte inte mer på det, sen kom nästa mens nu i januari.

    Men min hjärna har börjat intala mig att jag är gravid? Jag tittar ner på min mage och min hjärna säger "lilla bebisen". Har jag blivit knäpp i huvudet?

    Jag vill inte ens ha barn.

    Om jag skulle vara gravid (trots mens två gånger) så skulle jag vara i vecka 10 nu tydligen enligt en kalender på nätet.

    Vad är det för fel på mig?

  • Svar på tråden När man inte känner sin kropp...
  • Äldre 1 Feb 19:45
    #1

    Ta ett nytt test

  • Äldre 1 Feb 19:47
    #2

    Det är mycket mer troligt att du inte är gravid eftersom mens när man ska,samma mängd och dessutom 2 ggr som gravid är mycket ovanligt,men ta ett gravtest så vet du. Alla dina "symtom" går skylla på annat,det är egentligen bara utebliven mens som är ett ganska säkert gravsymtom.

  • Anonym (Oerfa­ren) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 20:05
    #3

    det är skitjobbigt att ta ett test när man inte vill. Kanske lätt för dom som vill ha barn men inte annars. Men om det går att skylla på annat så gör jag det.

    Ha bara läst massa hemskt på nätet att många fått mens som vanligt trots att dom var gravida :(

  • Äldre 1 Feb 20:06
    #4

    Jag vill inte testa nånsin fast jag vill ha barn,men ibland måste man ju. Du kommer nog gå och undra ändå tror jag...

  • Äldre 1 Feb 20:22
    #5

    Men snälla. Testar du dig inte och det sedan visar sig att du var gravid så kommer du ju stå där med en unge iaf. Då är det ju bättre att du vet så du kan göra en abort istället.

    Jag har själv varit i den siste att jag inte ville ha barn men var illa tvungen att ta ett test som visade positivt.

    Och tro mig, dina symtom kan bero på allvarligare saker än en graviditet om du har otur.

  • Anonym (Oerfa­ren) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 20:27
    #6
    kazamaj skrev 2015-02-01 20:22:02 följande:

    Men snälla. Testar du dig inte och det sedan visar sig att du var gravid så kommer du ju stå där med en unge iaf. Då är det ju bättre att du vet så du kan göra en abort istället.

    Jag har själv varit i den siste att jag inte ville ha barn men var illa tvungen att ta ett test som visade positivt.

    Och tro mig, dina symtom kan bero på allvarligare saker än en graviditet om du har otur.


    Vad för allvarligare saker?
  • Anonym (Oerfa­ren) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 20:28
    #7

    Abort skulle jag aldrig göra det finns andra lösningar.

  • Äldre 1 Feb 20:36
    #8

    Ja att man blöder från underlivet utan att ha mens och samtidigt är trött och viktuppgång kan vara tecken på tumör. T.ex. I livmoder eller på livmoderhalsen.

    Nu säger inte jag att du har cancer, det kan lika gärna vara infektion och obalans, skengraviditet eller någon kombination av helt harmlösa anledningar.

    Det jag menar är att det finns värre saker än en graviditet!

    Om du inte vill göra abort så blir det ju lite jobbigare. Du får väl adoptera bort barnet istället. Varför kan du inte tänka dig abort?

  • Anonym (Oerfa­ren) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 20:44
    #9

    Jag vill ingenting usch jag blir så ledsen nu ska jag oroa mig för sjukdomar också, jag har läkarskräck och vill inte gå dit, vill bara ignorera allt det här ;(

  • Äldre 1 Feb 20:52
    #10
    Anonym (Oerfaren) skrev 2015-02-01 20:44:14 följande:

    Jag vill ingenting usch jag blir så ledsen nu ska jag oroa mig för sjukdomar också, jag har läkarskräck och vill inte gå dit, vill bara ignorera allt det här ;(


    Lugn nu! Jag menar inte att du är sjuk ville bara påpeka att det finns värre saker än graviditet.

    Cancer symtom stämmer ofta in på tusen andra saker.

    Steg ett är att ta ett nytt test och boka en tid hos gyn! Det är klart att det känns obehagligt men det äe bättre att du får hjälp om det är nåt. Är säkert något helt harmlöst men som kanske behöver en antibiotikakur eller dylikt.
  • Anonym (Oerfa­ren) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 20:56
    #11

    Men om jag tar ett test nu som är negativt i vad som borde vara v 10 då kan jag väl vara lugn sen? :(

  • Äldre 1 Feb 21:07
    #12

    Du är inte gravid då så det kan du vara lugn över. Men tycker ändå du ska gå till gyn eller vc för att kolla upp dina andra symtom då dem verkar orsaka problem för dig i vardagen.

    Kan dock säga att det är vanligt att man är trött under vinterhalvåret när det är mörkt ute och du kanske har någon vitamibrist, t.ex av d vitamin som gör att du blir trött och som du kanske behöver ett tillskott av!

  • Anonym (Oerfa­ren) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 21:13
    #13

    Jag har inte tagit ett test nu jag menar OM jag gör det och det är negativ då borde det stämma så här sent?

    Dem ger mig inga problem direkt det är mest konstigt bara, plus hjärnspöken...

  • Äldre 1 Feb 21:20
    #14

    Ja! Om du är så sent gången som 10 v så skulle jag se resultatet som tillförlitligt! Nu borde den kunna mäta av ditt hcg halter och därmed tala om ifall du är gravid eller ej.

    Vad för hjärnspöken? Att du automatiskt tänker att du är gravid? Tror det är din oro som gör sig påmind snarare än någon undermedveten kännedom om att du skulle vara gravid.

  • Anonym (Oerfa­ren) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 21:59
    #15

    Grejen är att jag varit jättenöjd och ångestfri hela januari till jag i dag upptäckte viktuppgången och då började tänka efter vad mer som hänt med min kropp. Och att min hjärna typ påpekar när jag röker att jag ska tänka på barnet? Det är därför jag undrar om jag blivit knäpp :(

  • Äldre 1 Feb 22:26
    #16

    Viktuppgång går skylla på jul,ren lathet och vintern i sig. Gör nu ett test så vet du! Ta D-vitamin också.  Och sluta röka-för din egen skull! Glad

  • Äldre 1 Feb 23:20
    #17
    Anonym (Oerfaren) skrev 2015-02-01 21:59:40 följande:

    Grejen är att jag varit jättenöjd och ångestfri hela januari till jag i dag upptäckte viktuppgången och då började tänka efter vad mer som hänt med min kropp. Och att min hjärna typ påpekar när jag röker att jag ska tänka på barnet? Det är därför jag undrar om jag blivit knäpp :(


    Jo men som jag sa tror jag det beror på att du idag började tro att du var gravid och därav började du också analysera dina symtom osv
Svar på tråden När man inte känner sin kropp...