• Anonym (Kaffedraken)

    Välja livet jag vill ha eller mannen jag vill ha?

    Jag vill ha fler barn, familjelivet, trygghet och allt det där. Mitt ex (pappan till mina barn) vill ge mig allt det där, han vill att vi ska försöka igen. Jag älskar honom, men jag är inte kär.. Kanske kan jag bli det? Kanske kan jag få upp den där attraktionen för honom som jag en gång kände. Jag vet att jag kan få ett riktigt lyckligt liv med honom..

    Men jag är kär i en annan. Galet kär! Älskar den här killen så otroligt mycket! Men våra liv passar inte ihop.. Han vill inte barn, och om han vill så är det inte förrän om 6-8 år typ. Då vill ju jag vara färdig med barn.. Han vill flytta och plugga, vara fri och resa mycket osv. Inte bli sambo än på några år och så. Men han vill inte göra slut för han älskar mig så otroligt mycket och vill försöka få det att funka ändå.

    Vad väljer man? Jag är helt rådvill!

  • Svar på tråden Välja livet jag vill ha eller mannen jag vill ha?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ingen av dem! Den ena är ett ex och det fanns ju skäl till varför han blev det. Den andre vill inte leva som du vill-alltså passar ni inte ihop.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja du) skrev 2015-02-01 19:53:59 följande:

    Ingen av dem! Den ena är ett ex och det fanns ju skäl till varför han blev det. Den andre vill inte leva som du vill-alltså passar ni inte ihop.


    Håller med!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Just nu kan du ju inte gå tillbaka till ditt x medans du är kär i en annan. Det skulle ju inte gå. Men den här killen du är med nu låter som någon som du kanske inte kan få något seriöst med. Det här med att han vill "vara fri" och ut och resa och så. Ni är kära i varandra nu, men när de starkaste känslorna lägger sig...?

    Du älskar ditt x men du är alltså inte direkt attraherad av honom längre? Om attraktionen har försvunnit, kan den verkligen komma tillbaka? Varför försvann den?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du har barn om jag förstår dig rätt. Då skulle jag inte satsa på den nya killen för han verkar ju inte ha något intresse för ditt barn och att leva det livet man lever med småbarn. Se honom som ett äventyr och njut av stunderna men planera inte för en framtid med honom, så skulle jag resonera.

    I och med att du är kär i en annan är det nog inte så lyckat att satsa på ditt ex. Låt tiden gå så ser du hur allt utvecklar sig, landa i din  nya tillvaro....

  • Anonym (Kaffedraken)
    radwanska skrev 2015-02-01 20:00:07 följande:

    Just nu kan du ju inte gå tillbaka till ditt x medans du är kär i en annan. Det skulle ju inte gå. Men den här killen du är med nu låter som någon som du kanske inte kan få något seriöst med. Det här med att han vill "vara fri" och ut och resa och så. Ni är kära i varandra nu, men när de starkaste känslorna lägger sig...?

    Du älskar ditt x men du är alltså inte direkt attraherad av honom längre? Om attraktionen har försvunnit, kan den verkligen komma tillbaka? Varför försvann den?


    Jag träffade den andra och blev kär.. Men jag var nog lite försnabb med att lämna.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har aldrig förstått det där behovet att vara kär. Alltså i flera år. Kan det funka så? Jag älskar min man, men efter 13 år är jag inte himlastormande kär och vill inte vara det heller. Det var så jobbigt!

    Jag tycker ditt ex låter som en bra man för dig, dessutom är han dina barns far. Nyt killen däremot skulle det vara svårt att få det att funka med, rent praktiskt.

    Kanske kan du inte gå tillbaka till exet nu när du är kär, men efter ett tag då känslorna lait sig lite. Om han fortfarande vill då.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Exet) skrev 2015-02-01 20:09:51 följande:

    Jag har aldrig förstått det där behovet att vara kär. Alltså i flera år. Kan det funka så? Jag älskar min man, men efter 13 år är jag inte himlastormande kär och vill inte vara det heller. Det var så jobbigt!

    Jag tycker ditt ex låter som en bra man för dig, dessutom är han dina barns far. Nyt killen däremot skulle det vara svårt att få det att funka med, rent praktiskt.

    Kanske kan du inte gå tillbaka till exet nu när du är kär, men efter ett tag då känslorna lait sig lite. Om han fortfarande vill då.


    Han säger att han väntar så länge som jag behöver.. Perfekt på alla sätt och vis!

    Jag borde förmodligen bryta med den nya, men ja, känslorna då? Shit vad svårt det är..
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jag) skrev 2015-02-01 20:16:56 följande:

    Han säger att han väntar så länge som jag behöver.. Perfekt på alla sätt och vis!

    Jag borde förmodligen bryta med den nya, men ja, känslorna då? Shit vad svårt det är..


    Då skulle jag lämna på en gång, bo ensam ett tag, slicka mina sår och låta känslorna falna. Du har barnen att tänka på också, och jag gissar på att de skulle rösta på pappa. Att enbart se till dina egna känslor funkar inte nu. Speciellt när du säger att du lämnade exet lite förhastat och skulle kunna bli lycklig med honom.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jag) skrev 2015-02-01 20:16:56 följande:

    Han säger att han väntar så länge som jag behöver.. Perfekt på alla sätt och vis!

    Jag borde förmodligen bryta med den nya, men ja, känslorna då? Shit vad svårt det är..


    känslorna kommer svalna så småningom och då sitter ni där och är bittra på varandra för att ni vill olika saker ändå.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Gör slut med den nya. NI har inte samma livsmål så en av er måste leva ett liv ni inte vill ha. Det leder nästan alltid till bitterhet.

    Bo själv. Be ditt ex om att backa, ge dig tid. När du sen har levt själv ett tag kan du träffa ditt ex och se om kärleken finns där. Men räkna inte med att vara kär hela livet. Det händer sällan, istället blir förälskelsen en djupare slags kärlek. Men det krävs att man jobbar på det. Se varandra som vuxna också, inte bara den andra föräldern. Skaffa barnvakt, gör saker bara ni två och uppvakta varandra då och då.

  • Anonym (Kaffedraken)
    SupersurasunkSara skrev 2015-02-01 20:30:41 följande:

    Gör slut med den nya. NI har inte samma livsmål så en av er måste leva ett liv ni inte vill ha. Det leder nästan alltid till bitterhet.

    Bo själv. Be ditt ex om att backa, ge dig tid. När du sen har levt själv ett tag kan du träffa ditt ex och se om kärleken finns där. Men räkna inte med att vara kär hela livet. Det händer sällan, istället blir förälskelsen en djupare slags kärlek. Men det krävs att man jobbar på det. Se varandra som vuxna också, inte bara den andra föräldern. Skaffa barnvakt, gör saker bara ni två och uppvakta varandra då och då.


    Håller helt med. Börja med att vara HELT ensam ett tag. Och känn efter vad du vill.
Svar på tråden Välja livet jag vill ha eller mannen jag vill ha?