• kvinna29årskåne

    förlovning?

    Jag och min pojkvän har varit tillsammans ett år i mars. Han har frågat mig om jag vill förlova mig med honom till alla hjärtans dag. 
    Jag tackade nej på grund av många olika saker. 
    Han har inget jobb och då  blir det problem ekonomiskt på grund av det. Jag vill inte försörja honom om vi nu skulle flytta ihop. 
    Efter hur lång tid tycker ni det är lagom att förlova sig? 

  • Svar på tråden förlovning?
  • carolinheiner

    När man e mogen å verkligen vill å ser en framtid med mannen. De finns många par som aldrig förlovar sig/gifter sig å lever bra tillsammans ändå :)

  • Tonårsmamman1
    Tonårsmamman1 skrev 2015-02-01 20:38:39 följande:

    Vi förlovade oss på 1-års-dagen.


    Oj, läste lite slarvigt.

    Jag tycker man förlovar sig när man känner att det är allvar och att man vill leva tillsammans.
  • Smulan 89

    Vi förlovade oss efter 9 mån. Det ska kännas rätt helt enkelt. Jag har alltid varit den som tänkt som singel att jag vill bara vara ihop med en man som jag kan tänka mig att gifta mig med och skaffa barn med. Jag var ute efter ett förhållande som skulle vara hela livet. När jag träffade min man, som var min första pojkvän, så kändes det rätt ifrån början. Det kändes naturligt att förlova sig efter 9 mån. Nu är det strax över 7 år sen vi förlovade oss. Vi är idag gifta, har två barn och 3:an är på väg. Det känns fortfarande rätt.

  • kvinna29årskåne

    Nu har alla pusselbitar fallit på plats. Känns helt rätt och sambon frågade igen ett halv år efter första gången om jag ville förlova mig med honom.. Tackade självklart ja denna gången då allting känns rätt.. Nu ska han fixa sin lägenhet och sälja den, sedan blir det att han flyttar in i min lägenhet. Sedan är planerna hus och barn ????????

Svar på tråden förlovning?