• Anonym (HJÄLP!)

    Han tänker publicera nakenbilder på mig på facebook

    Hej, jag är en tjej på 18 år och jag lärde känna en kille på på en app kallad "Zoosk" för ungefär en månad sen, han heter Dennis och en dag så ville han skriva om sex...och det var då för första gången jag skickade en nakenbild till honom, jag visade mina bröst, och sen skickade jag en till... och innan det hade jag snackat skit om en kille som jag känt innan och han vet för och efternamnet på honom och han är en nära vän till min pappa och jag är också rädd för att han ska skriva något till honom på Facebook!

    Hur som helst...han sa sedan att han inte hade några känslor för mig och började sedan istället vara med en annan tjej som hette "Sara". Jag blev sur...jättesur för jag hade konstigt nog känslor för honom.

    Så jag skrev sedan att han kunde dra åt helvete och då började han med hot, att han skulle publicera bilderna och skicka dem till mina vänner och allt!

    Det jag är mest är rädd för är att publicerar bilderna på Facebook och det kommer att förstöra mitt liv ifall han gör det! Kan jag anmäla honom? Snälla säg att jag kan det för jag vill verkligen inte att det ska hända! Snälla, hjälp för jag är rädd! Jätterädd! Jag känner att jag gjort ett jävligt stort misstag och kommer aldrig att förlåta mig själv! Det känns som om jag har en stor sten i min mage och jag känner bara oro!

    Usch! Snälla säg att jag kan anmäla honom ifall han publicerade bilderna! För jag mår INTE bra.

  • Svar på tråden Han tänker publicera nakenbilder på mig på facebook
  • göteborg90

    Ring till polisen på 11414 och berätta så hjälper dem dig. Kan såklart kännas jobbigt att berätta för någon okänd över telefon men det är vana och jobbar med sånt här dagligen, de kommer förstå dig! :)

    Lycka till!

  • Anonym (Anna)
    PinkSugar skrev 2015-02-01 21:32:50 följande:

    Hur sjutton tänkte du när du skickar nakenbilder till vilt främmande människor? 


    Inte riktigt det som står i fokus just nu va? Istället för att skuldbelägga offret i sammanhanget kanske du kan bidra med lösningar?

    Jag tycker också att du ska ringa polisen.
  • göteborg90
    PinkSugar skrev 2015-02-01 21:32:50 följande:

    Hur sjutton tänkte du när du skickar nakenbilder till vilt främmande människor? 


    Är lätt att vara efterklok, tror hon lärt sig utav denna incident så du behöver nog inte försöka lära henne en läxa! :)
  • PinkSugar
    Anonym (Anna) skrev 2015-02-01 21:34:47 följande:
    Inte riktigt det som står i fokus just nu va? Istället för att skuldbelägga offret i sammanhanget kanske du kan bidra med lösningar?

    Jag tycker också att du ska ringa polisen.
    Om man själv skickar ut nakenbilder till okända människor så är man inget offer. TS får skylla sig själv.
  • göteborg90
    PinkSugar skrev 2015-02-01 21:44:46 följande:
    Om man själv skickar ut nakenbilder till okända människor så är man inget offer. TS får skylla sig själv.
    Håller nog inte riktigt med dig i ditt resonemang, visst man kan tycka det är dumt att skicka intima bilder till en nästan okänd person men bilderna var ju avsedda för honom och inte hela Facebook. :)

    Sen kom jag & tänka på det, Polisen lär väll inte kunna göra någonting förrän han har lagt ut dom offentligt. Tycker dock TS ändå ska prata med Polisen och se vad de säger!
  • Johan75
    PinkSugar skrev 2015-02-01 21:44:46 följande:
    Om man själv skickar ut nakenbilder till okända människor så är man inget offer. TS får skylla sig själv.
    Ungefär som om man klär sig slampigt eller?
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Bra)

    Jag tycker du ska se det som en fördel just för att folk kommer gilla dina bilder. Det är inget fel att visa sin kropp.

  • Anonym (John Doe)
    Anonym (Bra) skrev 2015-02-01 22:07:55 följande:

    Jag tycker du ska se det som en fördel just för att folk kommer gilla dina bilder. Det är inget fel att visa sin kropp.


    Upp med lite bilder på dig själv då! Gärna där du håller i ditt körkort så man ser vem du är.
Svar på tråden Han tänker publicera nakenbilder på mig på facebook