• Anonym (??)

    Kräver jag förmycket av honom?

    Jag och dem här killen träffades i somras, det var kärlek vid första ögonkastet! Vi föll direkt för varandra och älskar varandra otroligt mycket. Dock så gjorde vi det klassiska att gå för fort fram. Han typ flyttade in hos mig direkt och allt blev fel. Efter mycket om och men så bestämde vi för att börja om, och ta det långsamt fram. Vi lever två olika liv så det är inte helt enkelt att få allt att stämma.

    Nåväl. Han är min kärlek, min trygghet. När jag mår dåligt så är han liksom den jag vänder mig till, han är min bästa vän. Men jag värkar kväva honom, enligt honom. För han säger att jag pressar honom till att vara med mig, när jag frågar om vi ska ses en kväll.. Jag frågar inte varje kväll, så är inte tjatig. Men typ som ikväll, så var jag deppig, kände mig väldigt nere och ensam. Jag skickade ett sms och frågade om han inte kunde komma ikväll, att jag kände mig nere och ville ha hans närhet bara. Fick till svar att jag stressar honom när jag säger så, att han inte orkade och att han inte sover bra hos mig. Vi har setts hela helgen så jag kan förstå om han hade sagt typ han helst bara ville vara själv ikväll men hans svar känns så kallt? Faktum är att det där svaret får jag oftast om jag frågar.

    Är det att kräva för mycket att vilja ha någons närhet när man är nere?

    Vill bara påpeka att jag inte tjatar om att ses varje dag, jag smsar inte hela tiden så det är inte det som är problemet!

  • Svar på tråden Kräver jag förmycket av honom?
  • nymedlem

    Är du ofta nere så beror det nog på det? Har du en depression bör du söka hjälp istället för att hänga på honom. Träffa honom när du är pigg, glad och mår bra istället.

  • Anonym (??)
    nymedlem skrev 2015-02-01 22:01:29 följande:

    Är du ofta nere så beror det nog på det? Har du en depression bör du söka hjälp istället för att hänga på honom. Träffa honom när du är pigg, glad och mår bra istället.


    Har absolut ingen depression! Nere kan väl alla känna sig ibland? Nej jag är sällan nere och ber om hans närhet då.
  • Anonym (känner igen mig)

    I början av min relation var jag också "krävande". Var ofta deppig och nere och vilsen, tog ut det på min kille. Var extremt svartsjuk och krävde bekräftelse hela tiden. Detta var lite av ett problem.... ju mer jag krävde, ju kallare blev han, till slut blev han elak. Det blev inte bättre förrän jag började gå i KBT och lugnade ner mig. Jag kan hantera mina "ensamhets"-attacker bättre nu och det blev bra till slut!

Svar på tråden Kräver jag förmycket av honom?