• Äldre 1 Feb 22:00
    3905 visningar
    5 svar
    5
    3905

    Vad förväntas man tåla?

    Jag har en sambo med som har ont och är trött i sin graviditet. Hon var väll inte direkt i balans när vi träffades heller. Allt gick fort, väldigt fort. Hon flyttade in och inom 4 mån sen vi träffades var hon gravid.

    Det började med gnället kring att jag inte fixade tvätten på det sätt som hon gjorde. Inte som att hon föredrog hennes sätt eller så, utan mitt var fel och hennes sätt rätt. Det fortsatte med gnäll på min körning, jag gör tydligen en miljon fel i trafiken. Handla kan man inte göra rätt. Inte moppa golven heller. Handlar man verktyg för några hundra så knorras det, trots separat och god ekonomi.

    Jag känner mig nertryckt i golvet och vet varken in eller ut. Jag försöker ställa upp så mycket jag kan men energin rinner ut. När man känner att man har en chans att vila upp sig är det alltid någonting som går fel och man får trösta en förstörd tjej. Jag ser hur bra hon mår hos sina föräldrar, när allt blir serverat och fixat.

    Nu känns det som bägge bara har gett upp, trots att vi älskar varandra. Vet inte vart jag ska ta vägen :-/

  • Svar på tråden Vad förväntas man tåla?
  • Äldre 1 Feb 22:02
    #1
    +1

    Varför skaffade du barn med henne för? Hon låter ju som värsta bortskämda gnällspiken.

  • Äldre 1 Feb 22:03
    #2

    Vill hon ha tvätten på sitt sätt får hon göra det. Vill hon ha golven noppade på sitt sätt får hon moppa. Osv.

  • Äldre 4 Feb 16:26
    #3

    Grejen är den att när man är gravid (Inte alla, men dom flesta) så blir man största psykobitchen. Man får dåligt samvete, man skäms efteråt men det är alla hormoner i kroppen som spökar. Min man fick stå ut med rejält mycket mer. Jag, grät, skällde, grät lite till och fick spel varannan minut. Packade ner hans saker och var redo att slänga ut honom för att han hade köpt fel saker i affären. Men det går över. Idag skrattar vi åt alla sjuka utbrott jag fick när jag var gravid. 

  • Äldre 16 Feb 22:47
    #4

    Tror inte hon riktigt är medveten om hur hon låter. Om du inte lyckas sammanfatta och berätta hur du känner det när hon gör så här. Du kan skriva ner dina känslor. Försök att inte klaga utan försök att berätta hur du könner dej när hon gör på olika sätt.

    Ta hjälp av familjerådgivning.

  • Äldre 19 Feb 11:08
    #5

    Man förväntas inte behöva gå runt och vara ledsen och bli nertryckt i skorna. Speciellt känsligt blir det väl också eftersom ni inte känt varandra så länge innan också.

    Det du kan försöka ha med i bilden är att humörsvängningar är väldigt svårt att hantera. Om jag talar för mig själv som inte har så hett temperament så blir det som att hjärnan inte kopplar. Man märker helt plötsligt att man blir arg eller ledsen över något och handlar då instinktivt precis som man normalt skulle göra fast i överkant. Jag tänkte att blir jag arg så har ju någon verkligen gjort något fel! Det ska den få höra, detta ska jag inte tåla! Men egentligen var det något helt oväsentligt och hormonerna som spelar mig ett spratt. Men då bad jag om ursäkt när jag kom på mig själv.

    Du måste ta ett snack med din tjej och förklara att alla hennes klagomål sårar dig. Ni är två i erat hem och därför måste ni hitta sätt att göra saker som fungerar för båda. Hennes sätt är inte det enda som gäller. Kanske har hon lite kontrollbehov och tycker det är jobbigt att inte orka göra saker utan bara stå och se på när det görs på någon annans vis. Men hon får gilla läget, så länge du gör så gott du kan.

Svar på tråden Vad förväntas man tåla?