• Anonym (hjälp)

    Jag funderar på att ge mitt barn till någon annan :(

    Snälla! Jag behöver verkligen hjälp! Detta är ingen trolltråd kan jag lova er.

    Min dotter som är 2 år har börjat leka med min sons bilar.

    Min son är 8 år och han har alltid hållit sig till sina bilar, aldrig har han lekt med en docka eller något tjejliknande.

    Nu har min dotter börjat leka med hans bilar. Jag och min man köpte henne en docka men hon vill inte leka med den. Hon börjar gråta och ger sig inte förrän hon får bilen.

    Vi har bestämt oss för att ge henne till någon annan familj eftersom vi verkligen inte orkar med detta! Det gör sååå ont !!!

    Hur gör jag? Hur gör jag så att hon börjar med dockan och lämnar bilen bakom sig? Går det inte så vill jag ge bort henne till någon annan familj.

    Tackar för alla tips!

  • Svar på tråden Jag funderar på att ge mitt barn till någon annan :(
  • Anonym (...)

    Hoppas du skämtar?

    att lämna bort ditt barn för denne leker med bilar istället för dockor, du/ni låter inte som lämpliga föräldrar till något av barnen...

  • Diffbut

    Detta är vad som händer när dagis hjärntvättar ungarna på könsfronten. Hon är nog tyvärr lesbisk. Beklagar.

  • Anonym (oförstående)

    Helt ärligt så förstår jag inte riktigt varför ni/du finner det så hemskt att hon leker med sin brors bilar istället för med dockan att ni funderar på att ge henne till någon annan familj.

    I min värld så älskar man sina barn ovillkorligt för den de är och om er dotter inte tycker att det är roligt att leka med dockor så ser inte jag något märkvärdigt med det. Har själv en pojke här hemma som älskar att leka med sin spis och laga mat och kaffe och bjuda på. Men jag tycker inte detta spelar någon roll. Han har det intresset bara. Hans äldre bror har alltid haft ett stort intresse för bilar och har fortfarande.

    Som jag ser det så brukar ibland barn genomgå faser och just nu kanske hon tycker det är roligare att leka med samma leksaker som sin bror. Detta kan ju ändras av sig själv när hon blir äldre.

  • Anonym (Julie)

    Vad åt du under graviditeten? Åt du rosa mat? Om inte, tough shit! Då är det nog kört. Tyvärr. Bättre lycka nästa gång!

  • Anonym (-)

    Vad var din poäng med att skriva att detta inte är en trolltråd?

  • Anonym (Monica)

    Hon skulle trivas hos mig. Jag älskar bilar. Fast jag är tjej. Hos mig skulle hon minsann få leka med bilar. Jag tyckte inte heller om dockor när jag var liten. Lekte aldrig, mamma, pappa, barn. Måste man det? Jag är fullt normal vad jag kan förstå.

  • Frontline

    Oj vad ska det månne bli av vår grabb som är 2½ år och leker med dockor?
    Senast idag kom han och kramade om 2 dockor men vi tyckte det såg mysigt ut så han får hållas...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Pentra

    Ts, om du verkligen menar allvar med det du skriver så bör ni adoptera bort era båda barn, och då till samma familj, för ni verkar inte vara lämpliga som föräldrar! ... /Pentra

  • Anonym (jonna)

    Men det är ju dötråkigt att leka med dockor! Vad är du ens för någon mamma som slösar leksakspengarna på sånt trams istället för bilar?

Svar på tråden Jag funderar på att ge mitt barn till någon annan :(