• Anonym (Pinsa­mt)
    Äldre 1 Feb 22:36
    2800 visningar
    19 svar
    19
    2800

    Min kille gjorde något pinsamt på stan idag!

    Min kille var så pinsam idag. Vi var ute idag och gick förbi en uteliggare som spelade glad fiol musik mitt på stan. Min kille som är arab ställer nära och börjar dansa, knäppa med fingrarna, shejka med axlarna och göra såna där joddel-ljud som de brukar göra på bröllop och fester. Förbipasserande tyckte det var roligt och skrattade, men jag skämdes. Mamma var nämligen med oss och hon viskade till mig att det var underligt. Borde jag ta upp det med honom att han handlade fel? Det känns fel för mig att han gjorde så. Uteliggaren blev ju inte arg, utan han skrattade ju och fick sin 20-lapp av min kille, men för mig kändes det som att min kille gjorde narr av honom!

  • Svar på tråden Min kille gjorde något pinsamt på stan idag!
  • Anonym (Leif)
    Äldre 1 Feb 22:38
    #1

    Kul initiativ! Mer sånt!

  • Äldre 1 Feb 22:40
    #2

    Din kille gjorde inte narr av uteliggaren. Eller brukar han göra narr av folk? Troligen ville han bara visa sin uppskattning för musiken. De flesta som inte är uppfostrade med svensk 'standard' är lite mer för att bjuda på sig själv.

  • Anonym (Helto­kejba)
    Äldre 1 Feb 22:40
    #3

    Inte så farligt gjort ju. Och en tjuga är en tjuga mer än jag hade skänkt.

  • Äldre 1 Feb 22:43
    #4

    Vad har din killes etnicitet med saken att göra? Tramsigt också att baktala honom på internet, skärpning!

  • Anonym (Helto­kejba)
    Äldre 1 Feb 22:46
    #5
    bongon skrev 2015-02-01 22:43:18 följande:

    Vad har din killes etnicitet med saken att göra? Tramsigt också att baktala honom på internet, skärpning!


    Baktala? Var har TS baktalat?
  • Anonym (Leif)
    Äldre 1 Feb 22:46
    #6
    +1

    Personligen anser inte jag att man är en tiggare om man spelar. Då jobbar man. Ger glädje. Offtopic men kändes viktigt att påpeka.

  • Anonym (Helto­kejba)
    Äldre 1 Feb 22:46
    #7
    Anonym (Leif) skrev 2015-02-01 22:46:19 följande:

    Personligen anser inte jag att man är en tiggare om man spelar. Då jobbar man. Ger glädje. Offtopic men kändes viktigt att påpeka.


    Jobbar? Nä- men vi kan kalla dom spelemän istället.
  • Anonym (Yazze­)
    Äldre 1 Feb 22:51
    #8

    Jag tror att det är mer fel på dig än på honom. Du verkar vara trångsyn och torr person. Han är inget för dig. Att du behövde nämna hans bakgrund säger dessutom en hel del (OM DIG)

  • Äldre 1 Feb 22:53
    #9

    Ni var på stan idag...o nu kommer du på att du kanske ska prata med honom om det han gjorde?

  • Anonym (Pinsa­mt) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 22:53
    #10

    Jag nämnde hans bakgrund för att ge er en bild av hur han dansade, dvs. som araber dansar.

  • Anonym (Pinsa­mt) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 22:55
    #11
    LaLola skrev 2015-02-01 22:53:56 följande:

    Ni var på stan idag...o nu kommer du på att du kanske ska prata med honom om det han gjorde?


    Ja, jag ansåg att det var olämpligt att säga det på stan framför allt folk och mamma. Och sen har jag funderat under kväller huruvida han gjorde rätt eller fel, och nu känner jag att det var fel av honom, men jag vill ändå rådfråga er här.
  • Äldre 1 Feb 22:58
    #12

    Min killar har gjort något liknande och älskar honom för det! =) 

  • Anonym (Pinsa­mt) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 23:04
    #13
    Ganyca skrev 2015-02-01 22:58:12 följande:

    Min killar har gjort något liknande och älskar honom för det! =) 


    Är han också mellanöstare/arab? Berätta gärna vad han gjorde?
  • Äldre 1 Feb 23:26
    #14

    Jag ser inte riktigt det pinsamma i det hela ärligt talat.
    Jag tycker mest det låter festligt, brukar dansa för mig själv ibland utan att tänka på det till musik i butiker eller om jag går med hörlurar för den delen.

    Folk borde solklart dansa lite oftare, det skulle göra världen till en lite lustigare plats tror jag.

  • Äldre 2 Feb 00:59
    #15
    Anonym (Pinsamt) skrev 2015-02-01 23:04:21 följande:
    Är han också mellanöstare/arab? Berätta gärna vad han gjorde?
    Han är från Zimbabwe så var mer Afrikansk dans :) Han är alltid så himla social och charmig, snackar med alla och bjuder på sig själv men jag tycker bara det är gulligt och blir varm i kroppen när han tokar till det ibland :)

    Absolut inget att skämmas för! Helt hundra på att tiggaren bara blev glad och att folk omkring tyckte det var charmigt :)
  • Anonym (Suck)
    Äldre 2 Feb 01:06
    #16

    Det är fasligt vad många joddlande araber det skrivs om på familjeliv.

  • Anonym (Pinsa­mt) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 01:41
    #17
    Anonym (Suck) skrev 2015-02-02 01:06:32 följande:

    Det är fasligt vad många joddlande araber det skrivs om på familjeliv.


    vad menar du?
  • Anonym (Gula)
    Äldre 2 Feb 04:18
    #18
    bongon skrev 2015-02-01 22:43:18 följande:

    Vad har din killes etnicitet med saken att göra? Tramsigt också att baktala honom på internet, skärpning!


    Ja, för det är ju jättevanligt att arabhatare dejtar just araber också, eller hur. Själv är jag PK-hatare. Urk!
  • Nenne6­66
    Äldre 2 Feb 09:32
    #19
    Anonym (Yazze) skrev 2015-02-01 22:51:35 följande:

    Jag tror att det är mer fel på dig än på honom. Du verkar vara trångsyn och torr person. Han är inget för dig. Att du behövde nämna hans bakgrund säger dessutom en hel del (OM DIG)


    Var ligger det hemska i att berätta om vart han kommer ifrån? Skulle det vara nåt fult att komma från något annat än Sverige?
Svar på tråden Min kille gjorde något pinsamt på stan idag!