• adizze

    Tramadol beroende

    Hej!

    Jag har ett tramadol beroende som jag vill bli av med men klarar inte av de själv. Har försökt flera gånger att sluta men efterföljdelserna är katastrofala...

    Det jag undrar är om vad som händer om jag kräver hjälp för mitt beroende, då jag inte fått tramadol utskrivet utan fixat de själv.

    Jag behöve verkligen hjälp, detta är djävulens drog. Jag måste ta de för att kunna känna mig normal och fungera...

    Tack i förhand...

  • Svar på tråden Tramadol beroende
  • Upptaget

    Kan du inte typ sjukskriva dig en vecka och lida dig igenom skiten? Vet att det är lätt att säga. Känner två som slutade tvärt med skiten. De led dig igenom det och bet ihop. Du dör ju inte även om det känns så?

  • adizze
    Upptaget skrev 2015-02-02 01:59:02 följande:

    Kan du inte typ sjukskriva dig en vecka och lida dig igenom skiten? Vet att det är lätt att säga. Känner två som slutade tvärt med skiten. De led dig igenom det och bet ihop. Du dör ju inte även om det känns så?


    Jag har försökt hundra gånger. Problemet är att jag blir gul i ansiktet, får diarré, är genomblöt av svett, fryser ena sekunden och är varm andra, kan inte äta, spyr, får näsblod, får myrkrypningar och är sömnlös...

    Det är verkligen katastrof och jag har försökt men ger upp mitt i natten när jag får näsblod och inte kan somna för jag inte kan vara stilla pga myrkrypningarna. Det är verkligen hemskt, hade inte önskat detta till min värsta fiende och jag är verkligen villig och vill sluta mer än något annat därför jag frågade om hjälp. Vet ju inte vad som händer om jag väl söker om hjälp...
  • Upptaget

    Det låter onekligen förjävla jobbigt.

    Känner igen vissa av symptomen utifrån vad de jag känner berättat. Iaf detta med svettningar skakningar m.m.

    Hm ja, har du nu fixat detta på egen hand så är det ju lite annorlunda antar jag. Fast samtidigt.... Du borde nog kunna vända dig till vårdcentralen om detta? Ljug ihop något. Du har fått av en vän som fått utskrivet. Du led av smärta och tog det som hjälpte?

    Sen be de på vårdcentralen hjälpa dig vidare, kanske skriva ur något lite mildare till en början?

  • Anna74a

    Prata med en läkare.

    När jag skulle sluta med dem skulle jag få hjälp med nedtrappning.

    Jag var naiv och förstod inte vad han pratade om, så när jag inte hade ont längre slutade jag med alla värktabletter på en gång.

    Jag svettades två nätter sedan var det lugnt .

    Men det är nog väldigt olika beroende på hur länge man har tagit dem och hur beroende man har hunnit bli.

Svar på tråden Tramadol beroende