• ynk

    Förlorad manlighet

    Är en man som sedan många år är gift med en riktig "fullblodskvinna", men där hon inte längre tänder på mig!

    Jag trodde först att hon tappat sexlusten på grund av övergångsåldern och försökte på olika sätt uppmuntra och stödja henne i detta.
    Vilket inledningsvis innebar att jag accepterade att vi inte längre hade sex, samt att det så småningom ledde till att jag uppmuntade henne till att pröva sex med en annan man.

    Jag tänkte att detta kanske skulle "kicka" igång henne, plus att jag själv tyckte tanken var lite spännande.

    Detta ledde till att hon började träffa en gammal kärlek som hon återfått kontakten med genom Facebook. Hon fick tillbaka sin sexlust, men inte för mig visade det sig, utan nu vill hon bara ligga med honom...

    Vi har det i övrigt väldigt bra och älskar varandra, men jag känner att situationen gör mig allt mer omanlig, ja rent av impotent på ett psykiskt plan...

    Hur återvinner jag min förlorade manlighet..?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-02 16:10
    Hamnade tyvärr i fel kategori.

  • Svar på tråden Förlorad manlighet
  • MaryM

    Eh, oj. Gör slut? Det där lät ju inget vidare och det verkar ju som hon har känslor för sin nya. Varför är ni tillsammans?


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • ynk

    Nja, hon har känslor för mig är jag rätt säker på, det handlar om att hon inte tänder på mig och hur detta påverkar min självkänsla.

  • Smecker

    "Rätt säker på"? Och det nöjer du dig med? Tja.. grattis.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (!!!)

    Ligger med en annan du med så kommer hon garanterat att känna sig hotad och komma springande tillbaka, vi tjejer är rätt simpla på det viset

  • PelleX

    Du testade något och det gick till h-te.

    Hur kunne du tro att om hon inte är intresserad av dig att det skulle ändras av detta.

    Till och med fått tag i en gammal kärlek.

    Var avtalen att ni skulle vara samman mer efter att hon fick göra detta en gång. Om resultatet är att det inte blev något mer på dig och att det inte blev bara en engångsföretelse så har hon brutit avtalen. Men ni diskuterade väl inte några regler.

    Sorry du kastade henne i armarna på honom.

  • ynk

    Nej vi diskuterade inga regler och jag inser att jag har gjort bort mig...

    Resultatet blev ju att hon inte vill ligga med mig, utan bara vill ha sex med den andra mannen... Hon säger att hon älskar mig och vill leva med mig, fast utan den sexuella biten...
    Jag vill att vi skall fortsätta, men känner mig alltmer omanlig som inte kan tända min fru...

    Finns det någon annan i samma situation som jag som kan ge något råd..?

  • MaryM

    Men alltså oj.. Hon tänder inte på dig och kommer definitivt inte tända mer på dig för att du är ynklig och känner dig omanlig.

    Har hon tänkt att du ska ha sex med andra du med?

    Är det vad du vill? I så fall är det väl ok, annars får du lämna henne! Lämna henne innan hon lämnar dig.

    Hårt men sant.


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • LEG

    Ni älskar varandra men hon vill knulla med en annan. Hm hur mycket tror du hon älskar dig egentligen. Låter mer som praktisk lösning medan hon förbereder ett uppbrott.

    Antingen får ni väl komma överens om att båda är fria att knulla med andra eller så gör du slut. Bara gå o vänta på att hon skall göra det känns baea dumt. Hur manlig tror du hon tycker att du är då, som bara finner dig.

Svar på tråden Förlorad manlighet