• Äldre 2 Feb 18:50
    5135 visningar
    10 svar
    10
    5135

    Tips på hemmapyssel till försäljning

    Hej!

    Söker förslag så de bara sprutar om det på pyssel och annat man kan göra hemma och sedan sälja på tradera o liknande. te x ramar till barn, armband o halsband u name it. Skicka gärna bilder på ert eget hemmapyssel så kanske man får inspiration till något eget. Är assugen på att sätta igång med saker men har idétorka.

    /Maya :)

  • Svar på tråden Tips på hemmapyssel till försäljning
  • Batmam­ba
    Äldre 2 Feb 18:55
    #1

    Generellt behöver det ju vara något som just du kan, men inte så många fler. Annars ser folk grejen och tänker: åh vilken bra idé, en sån ska jag också göra!

    Vad är din specialitet? Var har du dina skills? Vilka hemmagjorda grejer brukar folk beundra och be dig göra likadana till dem?

  • Anonym (...)
    Äldre 2 Feb 18:55
    #2

    Du tror alltså att folk ska ge sig dina ev idéer på pyssel så du kan göra likadant? Varför inte komma på något eget o sälja ist.
    Är det pengar du behöver så köp från ebay och kräng på tradera.

  • Äldre 2 Feb 19:38
    #3

    Söker ju tips på saker svårare än så är det inte. Och vill man inte lägga ut egna bilder så kan man ju skicka in bilder man sett online som man tycker verkar roliga att pyssla med men kanske inte gjort själv ifall man nu skulle känna att det är olämpligt att dela med sig av sina egna verk. 
    Tjäna pengar på andras ideer? Ja, ser väl inget fel i det om inte personen som delar med sig av tips ser fel i det. Jag har egna ideer men vill utveckla dom förstås.

    Jag målar om möbler och gärna tavelramar, helst barnmöbler och barnmotiv. Sånt tycker jag är kul =)
    Skulle också vilja lära mig att göra snygga armband osv :)

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 2 Feb 19:42
    #4

    Jag älskar att pyssla! Målar och gör om möbler mycket. Sen tycker jag det är skoj att samla på sig lite burkar, konserver och liknande, spraya och göra snygga. Gillar även att göra om kläder - Klippa och sy. Sätta på nitar etc :)

  • Äldre 2 Feb 19:48
    #5

    Blir så fruktansvärt trött på alla kommentarer man får på denna sida. Folk frågar om saker och får onödiga kommentarer.

    Jag FRÅGADE om tips. 
    Väldigt konstigt resonemang att ifrågasätta att man söker tips på saker att själv pyssla med o sälja. Vill man inte dela med sig av tips eller bilder så gör man inte det, och så länge man inte har patent på saker så kan någon annan efterapa något nån redan gjort, eller göra om det till sitt eget. Och det är jättefint tycker jag med folk som vill dela med sig av de dom gjort och att man ger varandra nya idéer. 

    Hade jag enbart velat tjäna pengar så hade jag givetvis köpt från ebay men nu äre så att jag pysslar hemma och älskar det och det är något jag tänker fortsätta med annars hade jag ställt en annan fråga än den jag gjorde. 

    Haaaa deee!

  • Äldre 2 Feb 19:49
    #6
    Anonym (Tjej) skrev 2015-02-02 19:42:05 följande:

    Jag älskar att pyssla! Målar och gör om möbler mycket. Sen tycker jag det är skoj att samla på sig lite burkar, konserver och liknande, spraya och göra snygga. Gillar även att göra om kläder - Klippa och sy. Sätta på nitar etc :)


    Ja konservburkar samlar jag på med. Gör decoupage på dom och använder dom som blomkrukor :)
  • Batmam­ba
    Äldre 2 Feb 20:08
    #7
    Mayong skrev 2015-02-02 19:48:13 följande:

    Blir så fruktansvärt trött på alla kommentarer man får på denna sida. Folk frågar om saker och får onödiga kommentarer.

    Jag FRÅGADE om tips. 

    Väldigt konstigt resonemang att ifrågasätta att man söker tips på saker att själv pyssla med o sälja. Vill man inte dela med sig av tips eller bilder så gör man inte det, och så länge man inte har patent på saker så kan någon annan efterapa något nån redan gjort, eller göra om det till sitt eget. Och det är jättefint tycker jag med folk som vill dela med sig av de dom gjort och att man ger varandra nya idéer. 

    Hade jag enbart velat tjäna pengar så hade jag givetvis köpt från ebay men nu äre så att jag pysslar hemma och älskar det och det är något jag tänker fortsätta med annars hade jag ställt en annan fråga än den jag gjorde. 

    Haaaa deee!


    Jag håller med! Hoppas att du inte uppfattade mitt inlägg så. Jag ville hjälpa till att komma igång med idésprutandet för din del. Lycka till!
  • Äldre 2 Feb 20:22
    #8
    Batmamba skrev 2015-02-02 20:08:42 följande:
    Jag håller med! Hoppas att du inte uppfattade mitt inlägg så. Jag ville hjälpa till att komma igång med idésprutandet för din del. Lycka till!
    Nejje tokheller jag svarade på ännu en anonym trevlig kommentar som brukar dyka upp på varenda inlägg på detta ställe ;)
    Tack så mye =)
  • Batmam­ba
    Äldre 2 Feb 20:39
    #9
  • Äldre 18 Mar 21:10
    #10

    Kika gärna in på min shop. Vi skickar material för pyssekvällar och har kalaspaket :) www.kreativia.se

    Det sistnämnda håller på att lägga upp :)

    Vi finns nu som blog också och har en Faceebooksida. :)

Svar på tråden Tips på hemmapyssel till försäljning