• Äldre 3 Feb 12:27
    918 visningar
    1 svar
    1
    918

    Hetsäter LCHF

    Har kört LCHF nu i snart 3månader. Ville testa det men vill fortsätta köra då jag känner att jag trivs med det! Fuskat endast lite under jul och nyår men före och efter det har jag kört hyfsat strikt.

    Men nu... jag hetsäter sista två veckorna. Har kunnat göra sånt tidigare med godis och slisk. Nu... inser jag att jag gör samma... fast med allt som är "tillåtet" att äta. Jag kan äta huuuur mycket ost som helst. Finns ingen hejd. Ost, ägg, avokado, LCHF-bröd och fil med hallon. Äter tills jag blir sprickfärdig. Blir ju en del kolisar på detta sätt, men mer undrar jag vad som händer då jag överäter fett? Mår ju inte jätte bra efteråt i magen. Fettmättnaden är ju rätt kraftig. För att inte tala om ångesten.

    Ost innehåller ju inte jätte mycket kolhydrater, men jag vet inte om allt fett är bra att få i sig trots LCHF-kost?

    Och jag vet inte hur jag ska hejda detta. Jag har kört lite fettfasta nu i två dagar. Ätit så mycket rent fett under dagen att jag fått metallsmak i munnen igen som jag hade i början då jag startade med LCHF. Åt inget mellan 19.00 till lunch dagen efter. Men detta hjälpte inte mig... Borde kanske totalfasta i 1-2dagar för att hitta mina hungerskänslor igen? Känns som att min magsäck är förstorad av allt ätande. Kan så lätt trycka två ägg, en burk makrill, en avokado, fil, massa ost och mer ost till en måltid.

    Help?

  • Svar på tråden Hetsäter LCHF
  • Äldre 26 Feb 23:56
    #1

    Hej!

    Jag känner igen mig i vad du skrev. Började med LCHF för 2 månader sen.

    Undrar om du lyckades gå ner i vikt?

Svar på tråden Hetsäter LCHF