• Äldre 4 Feb 03:02
    2000 visningar
    4 svar
    4
    2000

    Någon som tänker skaffa en sladdis?

    Någon som har passerat 40 och funderar på att skaffa barn? Kanske en sladdis?
    Har själv två sen tidigare men de är båda tonåringar nu. Mannen min har inga egna barn och vill gärna ha så nu funderar vi på att skaffa en liten. Är ni också i de tankarna så får ni gärna surra på lite här i tråden, hur blev era reaktioner från bekanta och familj? Har ni barn sen tidigare, ålder isåfall?
    Är ju känsligt ibland det här med att vara 40+ men tycker själv att det är lite löjligt.
    Tror att man ska gå efter sig själv och hur man känner att man orkar med vad gäller att skaffa barn efter 40.

  • Svar på tråden Någon som tänker skaffa en sladdis?
  • Äldre 5 Feb 17:40
    #1
  • Äldre 16 Jul 12:59
    #2

    Hej

    Jag är inne på tillverkning av sladd nr 2. Dotra är 20 och lillen är 9. Helt oplanerat men jag anser att det är en mening med allt som sker så jag tar det med ro. Dock gick jag på KUB för att se om det föreligger risk för kromosomförändringar vilket inte var någon större risk. Jag har bara fått positiva reaktioner i stil med "men OH vad roligt" osv. Beräknad förlossning 12e jan -16

    Lycka till oavsett hur du väljer <3

  • Äldre 6 Feb 02:33
    #3
    Jag är 41 o mannen 43 år. Vi har inte försökt så länge, fjärde försöket o hoppas på ett plus nu på måndag den 8 februari. Jag vet att det tycks en massa bakom kulisserna, att kvinnor över 40 borde ägna sin tid åt annat. Vi försöker att inte bry oss, det är vårt liv o framtid o så länge vi känner oss friska o starka så hindrar inget oss. Alla graviditeter innebär risker oavsett ålder så vi kör på o hoppas. Min man vill så gärna o jag är övertygad om han kommer bli den bästa av pappor :) 
  • Äldre 8 Feb 11:30
    #4

    Hej! Själv har jag två vuxna grabbar på 24&26 år från ett tidigare förhållande, och träffade min nuvarande sambo för 6 år sen och han hade inga barn.
    Fick en dotter 2012 juni då jag var 41 och nu efter ett missfall i somras väntar syskon i juni 2016 och hunnit bli 44 år......
    Vi bryr oss inte så mkt om vad alla tycker och tänker. Men eftersom jag kommer från en småstad där det är väldigt ovanligt att vara äldre och här i Gbg så är det mkt mer vanligt med 40+ mammor så förstår jag hur tankar na kan gå.
    Vi ser fram emot att få en liten goding till sommaren. Även om graviditeten kan vara jobbigare ju äldre man blir. Sjukskriven pga huvudvärk i två månader är nu i v 22 och sover ca två- tre timmar på dagen annars kräks jag och mår jättedåligt. Lycka till med sladdisen....

Svar på tråden Någon som tänker skaffa en sladdis?