• Zam96

    Unga gravida med BF hösten 2015?

    Hej! Jag är 18 år, har en son på ett år, gift sedan 8 månader tillbaka och plussade för några dagar sedan med vårat andra barn. BF 14 Oktober än så länge.

    Finns det fler som vill följas åt till hösten? Glad Alla som vill är självklart välkomna, oavsett ålder! (Vi ser alla olika på vad som klassas som ungt)

  • Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?
  • Moah

    Hej jag är 16 år och ska testa mig i nu i veckan, då min mens inte kommit sen i december, är jätte rädd för att testa mig för fick missfall i v.16 förra sommaren.
    men skulle det va så att jag är gravid är BF 23 september :)

  • Zam96
    Moah skrev 2015-02-08 17:05:54 följande:

    Hej jag är 16 år och ska testa mig i nu i veckan, då min mens inte kommit sen i december, är jätte rädd för att testa mig för fick missfall i v.16 förra sommaren.
    men skulle det va så att jag är gravid är BF 23 september :)


    Förstår då din oro...Håller tummarna!

    Jag fick missfall (dock i vecka 9-10 bara) när jag var 16, jag är jätteorolig och jämför precis allt just nu med båda mina graviditeter sedan innan, den som gick bra och den som slutade i missfall.
  • Moah
    Zam96 skrev 2015-02-08 17:39:01 följande:
    Förstår då din oro...Håller tummarna!

    Jag fick missfall (dock i vecka 9-10 bara) när jag var 16, jag är jätteorolig och jämför precis allt just nu med båda mina graviditeter sedan innan, den som gick bra och den som slutade i missfall.
    jag förstår det! jag jämför lite nu med, min mage är svullnare (enligt mig), illamående och så ömma bröst..
  • skepparbarn

    Jag är 20 år, första barnet efter en abort i v 13 när jag var 15.
    Jag går in i vecka 12 nu i veckan :) Har varit på ultraljud och allt såg fint ut. Lillisen sparkade för fullt.

    De säger att det syns tidigare på magen den andra graviditeten, men nu börjar jag fundera om det verkligen enbart gäller fullföljda graviditeter eller om det gäller avslutade också?
    För när jag var 15 så var jag kanske 2-3 kilo större än jag är nu, men det syndes inte NÅGONTING, och det började aldrig göra det.
    Den här gången började det synas och bukta redan i vecka 9 :)

    Vad tror ni? 

    Håller tummarna för att du plussar! 

  • Moah
    skepparbarn skrev 2015-02-08 22:15:57 följande:

    Jag är 20 år, första barnet efter en abort i v 13 när jag var 15.
    Jag går in i vecka 12 nu i veckan :) Har varit på ultraljud och allt såg fint ut. Lillisen sparkade för fullt.

    De säger att det syns tidigare på magen den andra graviditeten, men nu börjar jag fundera om det verkligen enbart gäller fullföljda graviditeter eller om det gäller avslutade också?
    För när jag var 15 så var jag kanske 2-3 kilo större än jag är nu, men det syndes inte NÅGONTING, och det började aldrig göra det.
    Den här gången började det synas och bukta redan i vecka 9 :)

    Vad tror ni? 

    Håller tummarna för att du plussar! 


    åh vad kul! tänker ni ta reda på vad det är för kön? :)

    jag har också hört det där, och förra graviditeten börja det bukta lite i början av v.15 och nu tycker jag att det redan börjat bukta, bör vara i v.8 (7+5)

    tack! jag med! ska göra ett på tors-fre förmodligen! om jag inte gör det idag redan!
  • skepparbarn
    Moah skrev 2015-02-09 13:37:51 följande:

    åh vad kul! tänker ni ta reda på vad det är för kön? :)

    jag har också hört det där, och förra graviditeten börja det bukta lite i början av v.15 och nu tycker jag att det redan börjat bukta, bör vara i v.8 (7+5)

    tack! jag med! ska göra ett på tors-fre förmodligen! om jag inte gör det idag redan!


    Ja det tänker vi, om det syns det vill säga :)

    Tänker inte boka extra ultraljud för det utan hoppas på att det syns på RUL.

    Åh, då borde du få ett fint pluss om du är gravid! Vilket du antagligen är ;)
  • Moah
    skepparbarn skrev 2015-02-09 14:17:15 följande:
    Ja det tänker vi, om det syns det vill säga :)

    Tänker inte boka extra ultraljud för det utan hoppas på att det syns på RUL.

    Åh, då borde du få ett fint pluss om du är gravid! Vilket du antagligen är ;)
    jag förstår det :) det är ju inte så lång tid kvar tills du får göra RUL väll? eller det kanske är olika beroende på kommun? 

    ja det hoppas vi! Fast förra grav. så plussade jag inte förrän i v.9 jätte konstigt det där :O
  • Moah
    höstjejen skrev 2015-02-09 16:40:30 följande:

    Hoppar in här jag med! =)
    Är 18 år och är beräknad till den 17e augusti :)


    Åh vad kul! vilken vecka är du i? :)
  • Moah
    höstjejen skrev 2015-02-09 16:40:30 följande:

    Hoppar in här jag med! =)
    Är 18 år och är beräknad till den 17e augusti :)


    Åh vad kul! vilken vecka är du i? :)
Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?